
linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?
- hajotapy
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 10 Tammi 2006 08:13
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 efi special
- Paikkakunta: Lappeenranta/Taipalsaari
kerros kokemuksista!
Kerros nyt sitten, millaiset ovat muuten fiilarit tuon virivari operaation jälkeen -miten Linkku kiihtyy vaihteilla (H+L) - onko eroja vakioon? Huiput kai lisääntyi noin +10km/h? Miten virivari "tarttuu kiinni", kun kaasua painaa - onko eroja vakioon?
Vakio tuntuu ainakin minusta H-vaihteella lähtevän (tarttuu kiinni) melko kovilla kierroksilla, etenkin jos on vähän jotain vastusta edessä (mäen tynkää tai kiviä) L-vaihde ottaa paremmin kiinni pienillä kierroksilla. Mitähän virivari aiheuttaa kärryn vetoon?
Vakio tuntuu ainakin minusta H-vaihteella lähtevän (tarttuu kiinni) melko kovilla kierroksilla, etenkin jos on vähän jotain vastusta edessä (mäen tynkää tai kiviä) L-vaihde ottaa paremmin kiinni pienillä kierroksilla. Mitähän virivari aiheuttaa kärryn vetoon?
Epäonnistuminen on maksimoitu, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään jotain täysin tarpeetonta!
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
"leveä naama"
Jes. Aikaisemmin hiekalla suti parimetriä ja nyt noin 60km/h nopeuteen asti. Linkun luonne muuttui huomattavasti.
En ole viellä lyhyellä puolella kokeillut, mutta pitkällä puolella lähtee kuin hauki rannasta.
Huippunopeus on vielä hakusessa, nyt +7km/h.
Elikkä keihin kaasutin ja suutin mallia pitkä vai lyhyt?
Ja kyllä tarttuu, vaikka ajaisi pintakaasulla. Ei ihan volahda, mutta nykäisyn kyllä tuntee.
Kärry varmasti tulee perässä parenmin, kun tehoa on alemmilla nopeuksilla enemmän.
Suosittelen.

En ole viellä lyhyellä puolella kokeillut, mutta pitkällä puolella lähtee kuin hauki rannasta.

Huippunopeus on vielä hakusessa, nyt +7km/h.
Elikkä keihin kaasutin ja suutin mallia pitkä vai lyhyt?
Ja kyllä tarttuu, vaikka ajaisi pintakaasulla. Ei ihan volahda, mutta nykäisyn kyllä tuntee.
Kärry varmasti tulee perässä parenmin, kun tehoa on alemmilla nopeuksilla enemmän.
Suosittelen.
Mitäs olette mieltä seuraanvanlaisesta muutoksesta variaattoriin, vaikuttaisiko mönkijässä:
Lyhennetään sitä etummaisen lautaspyörän holkkia 1-2mm?
Kymcon 2t Super Fever moposkootterissa en tehnyt mitään muuta kuin vaihdoin rajoitetun holkin rajoittamattomaan ja lyhennytin sitä samalla sorvaamolla 1-2mm niin se meni mittarin mukaan yli 80km/h. Edes rullia ei tarvinnut vaihtaa kevyemmäksi.Paikoiltaan se tosin lähti hitaammin liikkeelle tuon muutoksen jälkeen.
Eli se ilmeisesti ei päästä hihnaa menemään aivan alas asti etummaisten lautasten välissä vai puristaako se sit lujemmin sitä hihnaa,tiedä näistä, mutta ainakin moposkootterissa auttoi.
Lyhennetään sitä etummaisen lautaspyörän holkkia 1-2mm?
Kymcon 2t Super Fever moposkootterissa en tehnyt mitään muuta kuin vaihdoin rajoitetun holkin rajoittamattomaan ja lyhennytin sitä samalla sorvaamolla 1-2mm niin se meni mittarin mukaan yli 80km/h. Edes rullia ei tarvinnut vaihtaa kevyemmäksi.Paikoiltaan se tosin lähti hitaammin liikkeelle tuon muutoksen jälkeen.
Eli se ilmeisesti ei päästä hihnaa menemään aivan alas asti etummaisten lautasten välissä vai puristaako se sit lujemmin sitä hihnaa,tiedä näistä, mutta ainakin moposkootterissa auttoi.

Juuh, olet oikeilla jäljillä. 
Virivarissa on shimmilevyjä, joilla voi vaikuttaa remmin nousuun.
Itsellä, kaikki 3kpl levyä on moottorin puolella, nousee remmi n.0,5 mm yli lautasten.
Gps mukaan vauhtia sain (auton peesissä) 81.3 km/h, ja silti kierroksia koneessa olisi riittänyt.
Edit: nyt pakoputken kimppuun, koska vastapaineet alkavat olla liikaa. Eli avarampaa pönttöä

Virivarissa on shimmilevyjä, joilla voi vaikuttaa remmin nousuun.
Itsellä, kaikki 3kpl levyä on moottorin puolella, nousee remmi n.0,5 mm yli lautasten.
Gps mukaan vauhtia sain (auton peesissä) 81.3 km/h, ja silti kierroksia koneessa olisi riittänyt.
Edit: nyt pakoputken kimppuun, koska vastapaineet alkavat olla liikaa. Eli avarampaa pönttöä

Viimeksi muokannut MikaR, 28 Elo 2006 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin, tulipa sitten kokeiltua avarampaa pako pöhötintä. Audin joku tarvikevaimennin.
Helposti paikoilleen. Rakennus tarvike kulmarautoja porakärkiruuveilla kylkiin, niin jopas komeasti passasi paikoilleen.
Hieman pakoputkeen muhvia, ja tulopääkin oli vuotamatta.
Sitten se paras hetki: käyntiin. Olipa aika mehevät pörinät
Hieman liian kovasti linkku porisi, joten tormimotorista 5€ "hetivaimentava" putkenpätkä putkeen ja baanalle.
Motori tiellä gps näytti 79,6 km/h
Nyt keksimään jotain muuta.
PS. 30€ sais ostaa em. pörinäputken, kuka kerkiää?
Helposti paikoilleen. Rakennus tarvike kulmarautoja porakärkiruuveilla kylkiin, niin jopas komeasti passasi paikoilleen.
Hieman pakoputkeen muhvia, ja tulopääkin oli vuotamatta.
Sitten se paras hetki: käyntiin. Olipa aika mehevät pörinät

Hieman liian kovasti linkku porisi, joten tormimotorista 5€ "hetivaimentava" putkenpätkä putkeen ja baanalle.
Motori tiellä gps näytti 79,6 km/h

Nyt keksimään jotain muuta.
PS. 30€ sais ostaa em. pörinäputken, kuka kerkiää?
Varin otto kiinni alennus vaihteen puolella?
Miten toi vari ottaa kiinni alennus vaihteen puolella, jos tiukassa paikassa vetelee kärriä peräs ja on mäkimaasto kumpulaa edessä päin?
Meinaan alkaako kiventakaa noustessa savu nouseen "huohotus puhalluksen" puolelta? (happend 1x)
Ei kokeiltu vielä?
... pirskatti, kun pääsis kokeilee jossain, miten käytännös se toimii. Oma tuntuu ottavan jo hiukan liian alhaalla kiinni ja lähtö on sellasta smooaamista isolla puolella.. pikku puolella kyllä toimii kivasti, mutta rajussa väännössä tuntuu, hiin ja hiin...
Ja häviskös varin alkukiihdytys kitinät?
Jos viel ennen talvee... vaikka auraus nopeentuis...
Meinaan alkaako kiventakaa noustessa savu nouseen "huohotus puhalluksen" puolelta? (happend 1x)
Ei kokeiltu vielä?
... pirskatti, kun pääsis kokeilee jossain, miten käytännös se toimii. Oma tuntuu ottavan jo hiukan liian alhaalla kiinni ja lähtö on sellasta smooaamista isolla puolella.. pikku puolella kyllä toimii kivasti, mutta rajussa väännössä tuntuu, hiin ja hiin...
Ja häviskös varin alkukiihdytys kitinät?
Jos viel ennen talvee... vaikka auraus nopeentuis...
4x4 pelit
Elämä ei helpommaksi muutu vai..
Elämä ei helpommaksi muutu vai..
Väännetääs vielä juttua tuosta variaattorin holkista...
Väittämiä, oikein vai väärin?
1. lyhentämällä holkkia etulautaset ovat alkutilanteessa lähempänä toisiaan, joten "vaihde" ei mene kaikkein pienimmälle välitykselle lainkaan?
2.lyhentämällä holkkia hihna nousee korkeammalle, joten vaihde menee isommalle ja välitys pidentyy
vauhti kasvaa?
3. lyhentämällä holkkia pitäisi kasvattaa myös hihnan pituutta, jotta se ylettäisi nousemaan tarpeeksi ylhäälle?
Väittämiä, oikein vai väärin?
1. lyhentämällä holkkia etulautaset ovat alkutilanteessa lähempänä toisiaan, joten "vaihde" ei mene kaikkein pienimmälle välitykselle lainkaan?
2.lyhentämällä holkkia hihna nousee korkeammalle, joten vaihde menee isommalle ja välitys pidentyy

3. lyhentämällä holkkia pitäisi kasvattaa myös hihnan pituutta, jotta se ylettäisi nousemaan tarpeeksi ylhäälle?
No ekaksi ei kannata lyhentää holkkia summitaisesti
Ota lähtömitta, ja hae shimmilevyjä, jotta holkin kokonaismitta pysyy oikeana. (Remmi pysyy linjassa)
1. oikein/ prikat moottorin puolella= ei pientä välitystä.
2. oikein/ prikat moottorin puolella= isonpi vaihde.
3. oikein/ prikat moottorin puolella= mutta remmin pituus ei kasva, mutta nousee ylenmäs.
Tuossa virivarissa on 3 kpl shimmilevyä (prikkaa), joiden sijainnilla
voidaan vaikuttaa remmin nousuun.
Summasurum:
a. moottori/prikat/kiinteä lautanen/liikkuva lautanen ja edellä mainittu tilanne.
b. moottori/kiinteä lautanen/prikat/liikkuva lautanen ja asia on toisin päin.
Ota lähtömitta, ja hae shimmilevyjä, jotta holkin kokonaismitta pysyy oikeana. (Remmi pysyy linjassa)
1. oikein/ prikat moottorin puolella= ei pientä välitystä.
2. oikein/ prikat moottorin puolella= isonpi vaihde.
3. oikein/ prikat moottorin puolella= mutta remmin pituus ei kasva, mutta nousee ylenmäs.
Tuossa virivarissa on 3 kpl shimmilevyä (prikkaa), joiden sijainnilla
voidaan vaikuttaa remmin nousuun.
Summasurum:
a. moottori/prikat/kiinteä lautanen/liikkuva lautanen ja edellä mainittu tilanne.
b. moottori/kiinteä lautanen/prikat/liikkuva lautanen ja asia on toisin päin.
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 29 Marras 2006 16:28
- Paikkakunta: kemi