Detroid locker
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Onpas tämä nyt jupas-eipäs jupinaa.
Olen ollut monissa tapahtumissa missä jätkät takuuvarmasti osaa käyttää koneitaan ja niiden eri lukitusmekanismejä. Hondan lukkoa ei saa 100% lukkoon sen koommin eteen kuin taaksepäin ajettaessa. Jarrulla saa, kuten aiemmin mainittu autettua vetoa, mutta 100% ns. jäykkäyhteyteen se lukko ei mene, kuten Yamahassa, Kawassa, Suzukissa tai Arctic Catissa, joissa siis lukko on manuaalisesti toimiva ja mekaaninen sekä lukitsee tasauspyörästön täysin kiinni.
Olen ollut monissa tapahtumissa missä jätkät takuuvarmasti osaa käyttää koneitaan ja niiden eri lukitusmekanismejä. Hondan lukkoa ei saa 100% lukkoon sen koommin eteen kuin taaksepäin ajettaessa. Jarrulla saa, kuten aiemmin mainittu autettua vetoa, mutta 100% ns. jäykkäyhteyteen se lukko ei mene, kuten Yamahassa, Kawassa, Suzukissa tai Arctic Catissa, joissa siis lukko on manuaalisesti toimiva ja mekaaninen sekä lukitsee tasauspyörästön täysin kiinni.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Ei siellä ole mitään samanlaista lukkoo kuin mainitsemissasi
Mutta etuperän rakenne on semmoinen, että se on lukossa, mikäli pyörät pyörivät yhtä lujaa. Ja luistien kitka on sitä suurempi mitä suuremmalla vedolla vedätetään. Toisen pyörän joutuessa ilmaan tai jäälle kitka katoaa luisteista ja toinen pyörä pysähtyy. Etupyöriä jarruttamalla saadaan kitka palautettua luisteille ja etuperä pysyy kiinni ja vetää kummallakin pyörällä. Hondalla ajaessa etuperän toiminta pitää ymmärtää oikein niin pito pyörissä pysyy loppuun asti. Pahasta paikasta lähtiessä etuperä sidotaan jarrulla kiinni ja kone etenee yhden etupyörän vetämänä.
lisäys
Perinteiseen planeettapyörälliseen perään ei muodostu samanlaista kitkaa lisäävää voimaa, koska veto jaetaan vapaasti pyörivillä pyörillä. Tämäkin lukittuu kyllä jarruttamalla, mutta se vaatii paljon enemmän jarruvoimaa sekä täysin tasaisesti toimivat jarrut, jotka mieluusti vielä huomioivat pitoerot pyörien alla, eli ABS.
eikös ennenvanhaa ennen lipsumisenestoja saatu sierrat sun muut liikkeelle käyttämällä köyhänmiehen luistonestoa eli käsijarrua.
minun ei tarvi lukoista huolehtia kun ompi ihan jäykkä akseli. eli 2 pyörää sutii takuuvarmasti ja kaks jalkaa antaa tarvittaessa llisä vetoa 


jos pyörä ei vedä se tekee jotain muuta
-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 25 Huhti 2006 18:11
- Paikkakunta: Kuortane Mönkijä:Honda Foreman 500/Fe
Highlifteriltä nyt viime aikoina, olen myös kyselly atvoutfittersiltä ja yasky atveelta.
Tälläisen vastauksen sain viimeeksi highlifterin Treyltä:
We carry the locker that you are looking for, but are currently out of them. They are on backorder and I do not have an exact date for them. If you have any more question, let me know! I am sorry for any inconvenience that this may have caused.
Taidan vaihtaa koko koneen mihinä olis valmiina lukko
Tälläisen vastauksen sain viimeeksi highlifterin Treyltä:
We carry the locker that you are looking for, but are currently out of them. They are on backorder and I do not have an exact date for them. If you have any more question, let me know! I am sorry for any inconvenience that this may have caused.
Taidan vaihtaa koko koneen mihinä olis valmiina lukko

Tere!
Mitäs maksaa lukko tänne toimitettuna(tullit + alvit sun muut)?
Offivaruste näyttää edustavan Detroit Lockerin tasauspyörästön lukkoja.
En tiedä saako niiltä tuota... mutta luulisi että voivat tilata jos joku haluaa.
-> http://www.metropoli.fi/offivaruste/sivu.php?id=51
UK:sta löytyy myös yksi edustaja -> http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/
Mitäs maksaa lukko tänne toimitettuna(tullit + alvit sun muut)?
Offivaruste näyttää edustavan Detroit Lockerin tasauspyörästön lukkoja.
En tiedä saako niiltä tuota... mutta luulisi että voivat tilata jos joku haluaa.
-> http://www.metropoli.fi/offivaruste/sivu.php?id=51
UK:sta löytyy myös yksi edustaja -> http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/
-
- 4WD
- Viestit: 171
- Liittynyt: 26 Touko 2006 23:09
- Paikkakunta: EEPEE- Arctic cat 650 h1 trv t3
Vai meinaa Huuko laittaa kunnon lukon koneeseen, jolla edes minä (käsitumpula nelikkokuski) en onnistunut jäämään jumiin mihinkään KAN:issa.
Ton Lockerin jälkeen taitaa eteneminen olla sangen reipasta. Honda kun tuntui muutenkin sellaselta, että vasta jälkikäteen tajusin että "...täähän on jäykkäperäinen kampe...".
No, kunhan nyt pääsisi tolla omallakin kunnolla jonnekin ajelmaan. Yksin kun ei viitsi rypöä pahoissa paikoissa.
Ton Lockerin jälkeen taitaa eteneminen olla sangen reipasta. Honda kun tuntui muutenkin sellaselta, että vasta jälkikäteen tajusin että "...täähän on jäykkäperäinen kampe...".
No, kunhan nyt pääsisi tolla omallakin kunnolla jonnekin ajelmaan. Yksin kun ei viitsi rypöä pahoissa paikoissa.
l Kipu on vain tunne l
-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 25 Huhti 2006 18:11
- Paikkakunta: Kuortane Mönkijä:Honda Foreman 500/Fe
No nyt on lukkoa hetken pyäritelty kädes.
Katotaan ny jos tuan kerkiääs tällä viikolla asentelemaan, täältä löytyy asennusohjeet tuohon minun malliin jos jotakin kiinnostaa www.highlifter.com/pdf/installpdf/10021.pdf
Katotaan ny jos tuan kerkiääs tällä viikolla asentelemaan, täältä löytyy asennusohjeet tuohon minun malliin jos jotakin kiinnostaa www.highlifter.com/pdf/installpdf/10021.pdf