
4x4
Re: Linhain kokemuksia
Heinäkuussaa ostin Linkun 300 4x4, ajettu nyt 600 km ja noin 60 pino.mottia rankoja hankalasta maastosta. Ainut vika on ollut tipahtanut bensahanan säädin/vipu. Oli ruuvi löyhtynyt. Joskus remmi tai kytkin vähä savuuttaa kovassa paikassa muttei tuo ole haitannut. Tiellä ja metsäpoluilla ollaan ajetu kaksipäällä ja hyvä on ollut kyyti. Ei vielä ole ollut valittamista, hintansa väärtiltä tuntuu.MICCE kirjoitti:Ostin uuden Linhain tossa vuoden alusta ja ei ollut kokemuksesta mitään
hyvää sanottavaa. Variaattori ei kestänyt kovaa metsä käyttöä,että
lumessa ajoa.(paljon vikaa kerrottavaksi tässä nyt.) Siksi ostin Polariksen.
Karhu
Kerro ihmeessä. Eihän se ole haukkumista, jos sen asiallisesti ilmaisee... Saattaa vaikuttaa mun ja monen muun ostopäätökseen.MICCE kirjoitti:Se mitä linhaistani kerroin parista viasta vasta alku soittoa,että se siitä
en halua haukkua Linhaita. En enään vaan luottanut siihen-epäluotettava tiukoissa tilanteissa(odottamattomia pikku vikoja) keskeytyi monet ajot.![]()
![]()
Jaa mää vai????
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 13 Helmi 2007 15:08
- Paikkakunta: Kirkkonummi
4x4
Ostin hiljattain Linhai 300 4x4 juhlamallin. Mukana tulleessa "manuaalissa" oli
maininta että nelivetoa ei kannata käyttää kovalla alustalla koska se rasittaa
voimansiirtoa? Eli minkälaisia kokemuksia? Kannattaako nelivetoa käyttää vain satunnaisesti hankalissa mestoissa vai uskaltaako ajella jatkuvasti?
maininta että nelivetoa ei kannata käyttää kovalla alustalla koska se rasittaa
voimansiirtoa? Eli minkälaisia kokemuksia? Kannattaako nelivetoa käyttää vain satunnaisesti hankalissa mestoissa vai uskaltaako ajella jatkuvasti?
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 4x4
Tarkoittanee lähinnä asfaltilla ajoa. Koska pyörissä on aina jonkinlainen kokoero, täytyy pienemmän pyörän päästä aavistuksenomaisesti suttaamman, koska se kulkee lyhemmän matkan samoilla kierroksilla. Tai taitaa olla toisin päin eli isompi pyörä suttaa ja pienempi "jarruttaa".Unto Mononen kirjoitti:"manuaalissa" oli maininta että nelivetoa ei kannata käyttää kovalla alustalla koska se rasittaa
voimansiirtoa?
Mastossa joku pyörä on aina sen verran liukkaalla/ilmassa, että tästä suttaamisesta/jarruttamisesta ei ole voimansiirrolle haittaa kuin teoreettisesti.
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
- Akkis
- 2WD
- Viestit: 56
- Liittynyt: 10 Syys 2006 15:35
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 450 IRS SE
- Paikkakunta: Noormarkku
Ite ajattelen niin, et onko mitään järkeä ajella kuivalla tasaisella tiellä nelikolla. Talvella jäisellä tiellä asia on toinen, vakauttaa mukavasti menoa. Maastossakaan en aina käytä nelikkoo, riippuu tietysti maastosta. Mitä se olikaan.. ennakoivaa ajoa. Ei se kytkeminen nyt kovin kauaa vie aikaakaan jos tarvii. 

Ei taidolla vaan tuurilla...
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Mä ajan kesäkelillä normi teillä aina takatuupparilla.Tilanteen vaatiessa eli mettä möyryymisissä sit joko 3 tai 4 vedolla.Nyt talvella ku on spluikasta ni sit nelikolla.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa