Taka vetari irtosi

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Onhan tuossa vetarissa sitä pitkittäistä vapaaliikettä sen verran paljon, ettei irtaantuminen johdu siitä. Olettaisin vaan sen sokan joko kulunee, tai veltostuneen, joten vaihto paksumpilankaiseen, tai ponnekkaampaan luulisi tilanteen korvaavan
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Make_O
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 01 Tammi 2006 16:47
Paikkakunta: Siuntio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make_O »

J.O.B kirjoitti:Tuota samaa olen tänään miettinyt, tulin eilen pihaan takakautta jossa mulla on sellanen silta ojan yli about 40cm levee.
Oja ei ole syvä mutta mönkijällä ei ihan yltä renkaat ojan pohjalle vaan ajan siitä yli liukuen siltaa pitkin, siinä saattaisi tulla juuri tälläinen ulos jousto jos iskarin ulosjousto olisi liian pitkä.
Mutta miksi vaan toinen puoli lähtee?
Varaosaluettelon mukaan vetarit on molemminpuolin samanlaiset.
Oon saanu semmosen käsityksen aiemmista keskusteluista mitä on tullu näin jälestäpäin luettua tältä palstalta ,että meikäläisen laitteita eikä tietoja täällä juurikaan kaivata mutta päätin nyt kuitenkin kommentoida sen verran että...
Varaosaluettettelossa on kylläkin noilla vetareilla eri varaosa numerot sekä pituudet. Siis ainakin TML 500 4x4 mönkijässä.. :)
Helpointa on tosiaankin ensimmäisenä vaihtaa vetarin lukitus rengas ja tarkastaa lukkorenkaan uran kunto..
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Make_O kirjoitti:
Oon saanu semmosen käsityksen aiemmista keskusteluista mitä on tullu näin jälestäpäin luettua tältä palstalta ,että meikäläisen laitteita eikä tietoja täällä juurikaan kaivata
Mistäs sä semmosen käsityksen oot saanu?
Kyllä kaikki asiantuntemus on tervetullutta foorumille, mainostaminen ei.
Make_O kirjoitti: Varaosaluettettelossa on kylläkin noilla vetareilla eri varaosa numerot sekä pituudet. Siis ainakin TML 500 4x4 mönkijässä..
Katoinkohan väärin? täytyy tarkastaa, pituudet on ilmoitettu TML.ssä?
Täytyy tarkastaa...
Make_O kirjoitti: Helpointa on tosiaankin ensimmäisenä vaihtaa vetarin lukitus rengas ja tarkastaa lukkorenkaan uran kunto.
Juu kone on jo työn alla mutta ei EC.llä.
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Make_O
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 01 Tammi 2006 16:47
Paikkakunta: Siuntio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make_O »

J.O.B kirjoitti:
Make_O kirjoitti:
Oon saanu semmosen käsityksen aiemmista keskusteluista mitä on tullu näin jälestäpäin luettua tältä palstalta ,että meikäläisen laitteita eikä tietoja täällä juurikaan kaivata
Mistäs sä semmosen käsityksen oot saanu?
Kyllä kaikki asiantuntemus on tervetullutta foorumille, mainostaminen ei.
Make_O kirjoitti: Varaosaluettettelossa on kylläkin noilla vetareilla eri varaosa numerot sekä pituudet. Siis ainakin TML 500 4x4 mönkijässä..
Katoinkohan väärin? täytyy tarkastaa, pituudet on ilmoitettu TML.ssä?
Täytyy tarkastaa...
Make_O kirjoitti: Helpointa on tosiaankin ensimmäisenä vaihtaa vetarin lukitus rengas ja tarkastaa lukkorenkaan uran kunto.
Juu kone on jo työn alla mutta ei EC.llä.
No on tullu ilmeisesti otettua yhden topikin kommentteja liian henkilökohtaisesti ja vakavasti... :) No tikulla silmään joka menneitä muistelee..

Vetoakselin boorintiukkuus perään on myös seikka mikä on syytä tarkastaa, eli jos vetoakselin sovitus on väljä se myös vaikuttaa siihen miten lukitus rengas jaksaa pitää vetarin paikallaan..
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

On ne vetarit erilaiset kun terkemmin katto, moton luettelossa ei ollut mittoja niille kuitenkaan.
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Kesä 2004 00:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Viesti Kirjoittaja tepa »

onkos mitään uutta selvinnyt :?:
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

No niin.
Alko homma selviämään kun vei moton oikeeseen paikkaan.
Moton takavetareissa sisemmissä nivelissä oleva liuku oli jumiutunut pohjaan ja jousto siis nyppäsi vetarin irti kun nivel ei antanut tarvittavaa liikevaraa.
Tarkistavat vielä toisenpuolen ettei siellä ole samaa hommaa, uudet lukitus sokat vielä laittavat niin eiköhän moto rupee taas vörkkimään.
Kiitokset taas Laitratechille, perjantaina vein ja tänä aamuna jo homa selvillä.

Ei se aina ole isosta asiasta kiinni.
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Jepa jepa.Korkkas mullakin se takavetari eilen mutta oli n.vartin homma ottaa auki ja "herkistellä" vähän lukitus renkulaa.4 tuntia mettä möyrintää eikä ollu ongelmia.
Kyllä ihminen on viisas ja viitseliäs, joskus. 8) Lisää :arrow: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... highlight=
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Vastaa Viestiin