Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jos perän avaa, niin olisi hyvä olla osaamista sen simmaamiseen, eli hammasvälysten kohdistamiseen. Tämän jos tekee väärin niin johan se Pollenkin perä alkaa Jollottamaan ;-)

Jos tuo kaikki moska on tosi pahasti kiinni niissä jarrun osissa, niin vanteet pois ja painepesuria kehiin...ja joojoo varokaa laakereita ym, muita mistä painevesi pääsee väärälle puolelle.

Tarkista samalla Jarrupalojen kitkapinnat, kun renkaat ovat pois. Saattaa hankaava ääni tulla myös siitä, että palat on loppu ja rauta rautaa vasten tekee tämän. Tarkista kaikki palat, sillä myös kitkapinta saattaa olla irronnut ja muissa paloissa on vielä pintaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Willez
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Heinä 2006 22:31
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Willez »

minulla on ruvennu pitää semmosta "röpötystä" en tie vuotaako putki jostai vai mikä on ja sitten pakopuken kohdalta on se kate vähän sulanut mutta se ei näy sieltä onneks muutaku ottamalla kate pois. ja yksi ongelma on vielä että se ilmanputsarilta tuleva putki mikä menee ruiskulle irtoo aina ruiskun päästä. ei mitää isoja ongelmia ole vielä ainakaan tullu..
Polaris Sportsman 800 Twin EFI -05
Jorkkonen
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Joulu 2004 13:11
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Polaris Sportsman 700 -02

Viesti Kirjoittaja Jorkkonen »

Willez kirjoitti:minulla on ruvennu pitää semmosta "röpötystä" en tie vuotaako putki jostai vai mikä on ja sitten pakopuken kohdalta on se kate vähän sulanut mutta se ei näy sieltä onneks muutaku ottamalla kate pois. ja yksi ongelma on vielä että se ilmanputsarilta tuleva putki mikä menee ruiskulle irtoo aina ruiskun päästä. ei mitää isoja ongelmia ole vielä ainakaan tullu..
Mää oon vaihtanu jo kaks tiivistettä pollen pakoputkeen. En muista minkämerkkisen auton tiiviste passas (tais olla joku japsi) mutta sen muistan ettei ollu ku 3€ vika. Ota putki irti ja tiiviste mukaan ja varaosaliikkeeseen testaamaan mikä siihen passaa. En viittiny pollen omaa tiivistettä etes kysyä ku jollain jenkkisivuilla sen hinta oli 15$.
Paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa!
Willez
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Heinä 2006 22:31
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Willez »

juu täytyy joku päivä avata se..
Polaris Sportsman 800 Twin EFI -05
Numppa
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Kesä 2005 21:26
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Numppa »

Pistäkäi noihin vikaraportteihin km ja/tai tuntimääriä. On helpompi muitten kanssa vertailla vikojen ilmestymistä.
Mulla on n.75h ajettu 800efi ja tähän mennessä on ilmenny seuraavaa..
-Bensamittari näyttää mitä sattuu
-Pakoputkessa kiinni oleva kate on sulanu (omaa saamattomuutta)
-Etujarrut jää joskus jumiin kun pakittaa ja lähtee eteenpäin (vetelee niin hemmetisti). Korjaantuu kun ottaa pakkia uudestaan jarruttamatta ja taas etiepäin.
-Suunnanvaihtaja vois pelata huomattavasti juoheemmin. Joskus on pakko sammuttaa, kun ei raaski väkisin kahvasta vetää.
Willez
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Heinä 2006 22:31
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Willez »

keppi on kylmänä kankee mut jos on lämpimänäkin niin kannattaa vaihtaa vaihteiston öljyt ja rasvata ne kepin nivelet.. alkaa toimii
Polaris Sportsman 800 Twin EFI -05
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Tuossa suunnanvaihtajan jäykkyys voi johtua seuraavista jutuista:

1. Tyhjäkäynti liian korkealla, jolloin veto on päällä koko ajan. En muista kuinka 800:n tyhjäkäyntiä säädetään, mutta joku auttakoot tai kato manuaalista jos siellä olisi säätöarvot ja ohjeet.

2. Variaattori tulisi säädättää, jos veto on päällä vaikka tyhjäkäynti OK. Jos et ole ennen värkkäillyt varien kanssa, vie laite huoltoon. Varin säätämistä kannattaa harjoitella jonkun kanssa joka osaa ammattinsa puolesta tai on sen oppinut kantapään kautta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Eppäilen numpan kikottimen jumittavan noita etulukkoja, eikä suinkaan etujarruja. On pollessa enempi ominaisuus, ei vika. Lähtee päältä kertomallasi tavalla.
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

700 ja 800 :sen ruiskupelin tyhjäkäynnin säätö tapahtuu kutakinkin helposti kun näppäät ilmansuodatinkotelon kannen norsunkärsänkanssa pois paikalteen sittempä sieltä kolosta kurkistamalla(norsunkärsän takanaolevasta) ruiskua kohti näkyy pyöreässä reiässä muistelisin että joku puolipallonmuotoinen nipukka(vissiin jollain erikoisavaaimella säädettäväksi tarkoitettu) siitäkun kömpiä käynnissä kärkipihdeillä ruuailet niin saat kierrokset kohaleen !

ps.itse oon ainakin havainnut että alle 1050rmp ei kannata laitaa jos on tarkotus ajella syvässä vedessä niin että pakoputketkin veenalla pysyy konekkin vielä käynnissä jos tarvittee vaihtaa vaihetta syvällä :twisted:
MICCE
6WD
Viestit: 555
Liittynyt: 24 Maalis 2006 21:03
Paikkakunta: Vuosaari/Mikkeli-Läsäkoski

Viesti Kirjoittaja MICCE »

Mulla on 450-06 polle ja melkein uudesta asti ollu bensamittarin kanssa ongelma/surullisen kuuluisa sivu katteen sulaminen pakoputken takia omaa saamattomuuttani meni. Ei muuta ku korjaukseen. :cry: Niin ja etu jouset kuoleutuneet. 8-[
Ei olee mönkijää enään.... Mutta missä on meidän mönkijät!
Jackmeister
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
Mönkijä:: Cana 400 -11
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jackmeister »

Jarrut on jääneet johonkin matkanvarrelle mun pollesta.. Juttua on kyl toisaalla tästä tie pollen jarruongelmasta mutta laitetaan ny vikalistaankin. no 50h huolto edesä nii tullenee kuntoon sen yhteydessä.

-Nii ja se vaihekeppi tosiaan kylmänä melekosen kankee. Ihan niinku vapaa puuttus kokonaan välistä.
polle mönkii
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Tammi 2007 10:29

Viesti Kirjoittaja polle mönkii »

23 tuntia ajettu polle 500 x2 tieliikenne peli ja nyt vuotaa jäähdyttäjä vaan ei haittaa sillä viitasaarella huolto pelaa.
jpmrent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 10 Joulu 2005 20:42
Mönkijä:: Polaris Scrambler 1000 t3b
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpmrent »

oletkos hautralla käyttäny huollossa kuusikon pertilllä?ite olen ostanut sieltä mönkijäni vaikka etelässä asustelen.
Iloinen Manninen
Atv Team Pumpulipersepojat
polle mönkii
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Tammi 2007 10:29

Viesti Kirjoittaja polle mönkii »

hautralla hyvinkin palvelu puolella ei ole ollut moitteen sijaa toimitukset on ollut nopeita ja ajallaan.pollen kanssa ei olla vielä täysin kavereita mutta jospa tuohon oppisi luottamaan.
jpmrent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 10 Joulu 2005 20:42
Mönkijä:: Polaris Scrambler 1000 t3b
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpmrent »

oletkos läheltä viitasaarta kun siellä asioit?
Iloinen Manninen
Atv Team Pumpulipersepojat
Vastaa Viestiin