Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Latetaan oma threadi näiden Hawai/Comanche/falmek yms. 200cc laitteiden rassaukselle, kattaen perus tarkistukset, parantelut, viritykset, korjaukset. Ei sitten yleistä höpinää, niille on oma "hawai 200cc" ketju.
Yritän kaivella tuolta havai threadista posteja tänne myöhemmin niin ovat samassa läjässä tärkeät aiheet.
Omia huomioita:
- lukitus muttereita on joissain paikoissa käytetty. esim. iskarin/jousituksen kiinnitykset
- paikat mitä kaipaa nylokkeja tai vastaavia
- - - Ylemmät etu pallonivelten rungon puoleiset kiinnitykset. Mielestäni siihen holkkimutterin perään voisi täräyttää lisälukkomutterin.
- vaihdepolkimen kireys kannattaa vilkaista heti alkuunsa, muuten saattaa hampaat tuosta kiinnityksestä äkkiä nakertua mahdollisen välyksen takia.
- pakoputkiston lämpökilpien kiinnitys ruuvit saataapi alussa löystyä melko nopeasti johtuen suuresta lämmönvaihtelusta. Kiristys varmaan riittää, ruostuneevat sitten kiinni parissa päivässä
Siinä noin alkuun... jatkuu heti kun uusia kohteita huomaan
Yritän kaivella tuolta havai threadista posteja tänne myöhemmin niin ovat samassa läjässä tärkeät aiheet.
Omia huomioita:
- lukitus muttereita on joissain paikoissa käytetty. esim. iskarin/jousituksen kiinnitykset
- paikat mitä kaipaa nylokkeja tai vastaavia
- - - Ylemmät etu pallonivelten rungon puoleiset kiinnitykset. Mielestäni siihen holkkimutterin perään voisi täräyttää lisälukkomutterin.
- vaihdepolkimen kireys kannattaa vilkaista heti alkuunsa, muuten saattaa hampaat tuosta kiinnityksestä äkkiä nakertua mahdollisen välyksen takia.
- pakoputkiston lämpökilpien kiinnitys ruuvit saataapi alussa löystyä melko nopeasti johtuen suuresta lämmönvaihtelusta. Kiristys varmaan riittää, ruostuneevat sitten kiinni parissa päivässä
Siinä noin alkuun... jatkuu heti kun uusia kohteita huomaan
-Pakoputkessa kuristukset alku ja loppupäässä. loppupää lähes ummessa. äänet kasvaa mutta vääntö ja kaasuherkkyys paranee.
-Kasuvaijerissa löysää. kaasu aukeaa vain 80%
-pyöränkulmat kannattaa tarkistaa. uutena osoittaa minne tykkää jos ei ole kasauksessa säädetty.
-Renkaiden vaihto puolelta toiselle niin että raideväli kasvaa. ulkonäkö ja ajovakaus paranee.
-Pienempi eturatas, 12-13piikkinen koska nelosvaihde on välitetty liian pitkäksi. vakiona kait 15 piikkiä
-Kasuvaijerissa löysää. kaasu aukeaa vain 80%
-pyöränkulmat kannattaa tarkistaa. uutena osoittaa minne tykkää jos ei ole kasauksessa säädetty.
-Renkaiden vaihto puolelta toiselle niin että raideväli kasvaa. ulkonäkö ja ajovakaus paranee.
-Kaasutinta isommaksi niin lähtee lisää löylyä.Tuo tuhoaa kyllä ennestäänkin heikot puslat ja nivelet nopeammin, ei kovinkaan suositeltavaa
-Pienempi eturatas, 12-13piikkinen koska nelosvaihde on välitetty liian pitkäksi. vakiona kait 15 piikkiä
Viimeksi muokannut Harde, 26 Maalis 2007 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- janne75
- 2WD
- Viestit: 26
- Liittynyt: 17 Tammi 2007 20:22
- Mönkijä:: falmek 200 force pro
- Paikkakunta: lappi
Falmek force 200 pro
Bensahanan poraus myös kannattaa tehdä. Itsellä turposi o-renkaat hanan sisällä parin tankillisen ajon jälkeen ja kone ei saanu enää lientä. Hana irti, auki asentoon ja 4mm poralla painaa siitä läpi.
_______________________
http://kuvablogi.com/blog/5850/1/
_______________________
http://kuvablogi.com/blog/5850/1/
Jees, vaihdoin tässä välissä nimimerkkiä, entinen oli siis tuo Hensim150cc
Bensahana pitää vilkaista tosiaan lähiaikoina, nyt ennen kuin kilven saa ei tule paljon ajeltua. Tuota bensahanaa ei ole kyllä koolla pilattu
Tulipa tuo pakoputkikin katsottua... en siellä alkukäyrässä mitään tarkoituksellisia kuristuksia nähnyt. Alkukäyrän lopussa oli jonkinlainen "asennussupistus/pyöristys" mutta en tuota vielä kuristukseksi laske, ei peittänyt 50% alasta
Änkkärin alku putkessa ei myöskään tukosta huomannut. Toki siinä keskivaiheilla on pullistuma mutta liekkö se kuuluisa katalysaattori sitten.
Ankkäri itsessään on mitä on, varmaankin tukkoisempi kuin joku "viri" versio mutta saapi menetellä näin alkuun.
Sylinterin kannessa pakoaukko pienenee sormituntumalla aika voimakkasti heti alkuunsa, en nyt sitten päässyt kurkistelemaan että venttiilinohjuvaluko se pahka on vai mikä, ei ollut näes peiliä käsillä ja pää ei mahtunut tuonne väliin
Bensahana pitää vilkaista tosiaan lähiaikoina, nyt ennen kuin kilven saa ei tule paljon ajeltua. Tuota bensahanaa ei ole kyllä koolla pilattu
Tulipa tuo pakoputkikin katsottua... en siellä alkukäyrässä mitään tarkoituksellisia kuristuksia nähnyt. Alkukäyrän lopussa oli jonkinlainen "asennussupistus/pyöristys" mutta en tuota vielä kuristukseksi laske, ei peittänyt 50% alasta
Änkkärin alku putkessa ei myöskään tukosta huomannut. Toki siinä keskivaiheilla on pullistuma mutta liekkö se kuuluisa katalysaattori sitten.
Ankkäri itsessään on mitä on, varmaankin tukkoisempi kuin joku "viri" versio mutta saapi menetellä näin alkuun.
Sylinterin kannessa pakoaukko pienenee sormituntumalla aika voimakkasti heti alkuunsa, en nyt sitten päässyt kurkistelemaan että venttiilinohjuvaluko se pahka on vai mikä, ei ollut näes peiliä käsillä ja pää ei mahtunut tuonne väliin
Höpö höpö! Laite on sama kuin whizz runneri, mutta falmecin/comancen/hawaijin kanssa yhteistä ei ole kuin moottori ja valmistusmaa.xvillex kirjoitti:Lisäähän tohon otsikkoon myös bombercat, niitä on harvemmalla mutta se on aivan sama laite ku commance, laitan täs parantelujani lähitulevaisuudessa tänne lissäää mite tein omaani...
Ei kai tästä kinata kannata, mutta olen nähnyt commancen ja ton oman bombercatin ihan omin silmin vierekkäin, enkä mitään eroavaisuuksia huomannut.... kaveri sano sitä commanceksi ja saatto olla väärässäkin, en ala spekuloimaan sen enempää...
Hyvä jos itse kuitenkin tiedät... ja muillekki siitä kerrot..
Hyvä jos itse kuitenkin tiedät... ja muillekki siitä kerrot..
If you don't GO, you NEVER know!
No eihän noista kukaan selvää ota. Itse olen nähnyt hawaijin jota myytiin whizzinä. Commanceja on tietääkseni taas monia eri näköisiä ja kokoisia.xvillex kirjoitti:Ei kai tästä kinata kannata, mutta olen nähnyt commancen ja ton oman bombercatin ihan omin silmin vierekkäin, enkä mitään eroavaisuuksia huomannut.... kaveri sano sitä commanceksi ja saatto olla väärässäkin, en ala spekuloimaan sen enempää...
Hyvä jos itse kuitenkin tiedät... ja muillekki siitä kerrot..
Taitavat vaan suomessa näitä tilata konteissa ja sitten lätkivät noita tarroja ja keksivät merkit itse.
Eni vei!
kiitos koheltaja!
Etuiskareista en tiiä, kun ei oo lisäsäoliöitä bombercatissa...
Mutta -05 mallin bombercattiku toi mun ihme onkin niin siinä on normaalisti yhtenäinen putki toisin ku -06 ja -07 malleissa joten päätin tehä ite sellasen jatko jutun tohon, eli suoralta kohdalta putki poikki vaan raakasti ja siihen päälle sylinterin pään putkeen hitsataan putki päälle ja änkän päähän liitosta sahataan hahlot jotta putki saadaan puristettua varsinaisen pakoputken päälle pakoputki klemmarilla ja se on siinä... tadaa jatkettava putki rakennettu ja syy miksi rakensin niin ei mahtunut rungon välistä alkukäyrä eikä änkkä niin päätin laittaa ton kahteen osaan että saa tulevaisuudessakin irti josson tarvis.
Siiten bombercatissa ja niinku muissaki vastaavissa laitteissa on varmaan toi änkän kiinnityskohta liian korkealla joten siihen väliin vaan metallin palanen jossa on kaks reikää ja siten saadaan taas patentilla änkän kiinnityskohtaa tarvittavan 5cm alemmaksi jolloin putki ei ole enää jännityksessä niinku tavallisesti..
Ja sitten menen juuri parantelemaan pommikissaani roiskekumilla eli laitan rapakaarien jatkoksi metritavarana ostettua kumisuojaa joka nurkkaan ettei haittaa jatkossa pienet lammikot jos niistä ajelee eikä rapa sotke kamppeita...
siinä alkuun muutama pitkku vinkki.... katotaan mitä muuta paranneltavaa vehkeestä löytyy...
Etuiskareista en tiiä, kun ei oo lisäsäoliöitä bombercatissa...
Mutta -05 mallin bombercattiku toi mun ihme onkin niin siinä on normaalisti yhtenäinen putki toisin ku -06 ja -07 malleissa joten päätin tehä ite sellasen jatko jutun tohon, eli suoralta kohdalta putki poikki vaan raakasti ja siihen päälle sylinterin pään putkeen hitsataan putki päälle ja änkän päähän liitosta sahataan hahlot jotta putki saadaan puristettua varsinaisen pakoputken päälle pakoputki klemmarilla ja se on siinä... tadaa jatkettava putki rakennettu ja syy miksi rakensin niin ei mahtunut rungon välistä alkukäyrä eikä änkkä niin päätin laittaa ton kahteen osaan että saa tulevaisuudessakin irti josson tarvis.
Siiten bombercatissa ja niinku muissaki vastaavissa laitteissa on varmaan toi änkän kiinnityskohta liian korkealla joten siihen väliin vaan metallin palanen jossa on kaks reikää ja siten saadaan taas patentilla änkän kiinnityskohtaa tarvittavan 5cm alemmaksi jolloin putki ei ole enää jännityksessä niinku tavallisesti..
Ja sitten menen juuri parantelemaan pommikissaani roiskekumilla eli laitan rapakaarien jatkoksi metritavarana ostettua kumisuojaa joka nurkkaan ettei haittaa jatkossa pienet lammikot jos niistä ajelee eikä rapa sotke kamppeita...
siinä alkuun muutama pitkku vinkki.... katotaan mitä muuta paranneltavaa vehkeestä löytyy...
If you don't GO, you NEVER know!