
HAWAI 200cc kokemuksia
Jaahas, ensimmäiset pari kilometriä sekalaista ajelua tullut pörrättyä Comanchella. Joitain ihme laitoksia tuossa motissa mitä en suoralta kädeltä tunnista, laittelen kuvia myöhemmin. Joitain pakarin lämpösuoja ruuveja meinas jo lähteä kävelemään ja vasen ylempi pallonivel oli melkein irti rungosta (huomattu n. 5min köröttelyn jälkeen, ollut auki varmaan kokoajan..)
Voi niitä jotka eivät tajua kiristellä näitä alkumetreillä
Mites tuon kaasarin pitäisi näissä "reagoida"? Nyt on silleen että tyhjäkäynti on ihan ok ja täyskaasullakin ottaa kiekkaa hyvin mutta nopea kaasunliike tuottaa "mooausta" ja keskialue kaasun asennossa on aavistuksen röpöttävämpi. Sorry jos kuulostaa newbieltä mutta monkey-iästä on aikaa ja 150cc hensimissä alipaine ohjattu luisti ei aiheuttanut mooausta... ja autopuolella ei tietty kiihytyspumpuista johtuen moista ilmiötä ole esiintynyt.
Eli onko tuo käytös luonteenomaista näissä hawai/comanche yms. kikkareissa?
Kaasuvivun liike on aika pitkä, vieläkö siitä on muka varaa aueta???
(-> vrt: falmek viritysinfo täällä foorumilla, -> kaasu aukenee vain 80% ??)
Voi niitä jotka eivät tajua kiristellä näitä alkumetreillä

Mites tuon kaasarin pitäisi näissä "reagoida"? Nyt on silleen että tyhjäkäynti on ihan ok ja täyskaasullakin ottaa kiekkaa hyvin mutta nopea kaasunliike tuottaa "mooausta" ja keskialue kaasun asennossa on aavistuksen röpöttävämpi. Sorry jos kuulostaa newbieltä mutta monkey-iästä on aikaa ja 150cc hensimissä alipaine ohjattu luisti ei aiheuttanut mooausta... ja autopuolella ei tietty kiihytyspumpuista johtuen moista ilmiötä ole esiintynyt.
Eli onko tuo käytös luonteenomaista näissä hawai/comanche yms. kikkareissa?
Kaasuvivun liike on aika pitkä, vieläkö siitä on muka varaa aueta???
(-> vrt: falmek viritysinfo täällä foorumilla, -> kaasu aukenee vain 80% ??)
Re: Viri vinkkejä
Jorkki kirjoitti:- viri cdiboxeja olen vaihtanu kahdelsaisia "tagakawa ja daytona" tagakawalla käynnistysvaikeuksia ison ennakon vuoksi mutta kiertää 12.000 kun saa käymään.
Mistä nuita viribokseja saa??
Linkki tai puh.nro.?
Bombercat 200 TL. Vähä piristetty ja lisää tulossa!
- Jhp-Tuning
- 3WD
- Viestit: 61
- Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58
Re: Viri vinkkejä
RATAS kirjoitti:Jorkki kirjoitti:- viri cdiboxeja olen vaihtanu kahdelsaisia "tagakawa ja daytona" tagakawalla käynnistysvaikeuksia ison ennakon vuoksi mutta kiertää 12.000 kun saa käymään.
Mistä nuita viribokseja saa??
Linkki tai puh.nro.?
Falmekilta saa ainaski, tossa yks esimerkki -> http://motors.falmek.fi/pages/viritys-ja-varaosat.php
Pipo silmille ja menoX...
-
- 3WD
- Viestit: 89
- Liittynyt: 13 Helmi 2007 17:24
- Mönkijä:: Trapper 700efi
- Paikkakunta: Nousiainen
Boksi
Kokeiltiin Viri cdi boksia... Eipä juuri mitään vaikutusta, paitsi että startatessa potkii vastaan ku ajoitus aikaisella. No tulipa kokeiltuu 

Trapper 700xl efi
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
Comanche vasta tulossa, eli ei mitään kokemusta mönkkäripuolelta, mutta kelkoista sitäkin enemmän. Ainakin niissä pitää olla haritusta. Ja kun tukivarsirakenne jne. on suht vastaava, niin itse ainakin meinaan heti laittaa pari milliä haritukselle mitattuna vanteen reunasta. Saas nähdä paljonko vaan sitten muuttuu, kun jousituksen painaa 'pohjaan'...
Jahas, homma jatkuu. Comanche röpöttää edelleen tyhjäkäynnin ja täyskaasun välissä aika rajusti. Tarkistin bensahanan, voi jee, sisämitta kokonaiset 2-2.5mm eikä tuo ole mallia jota voisi "porata läpi 4mm terällä" niinkuin johonkin toiseen "klooniin". Noh, ei siinä mitä, ei se ahista vielä paikallaan kaasuttelussa jossa röpinä myös ilmenee.
Kattelin sitten kaasarin neulankin kun arvelin että voihan se olla ns. keskialueella laihalla. Prikka olikin ylimmässä asennossa, vaihdoin sen keskimmäiseen, ei vaikutusta. (Luistin halkaisija oli muuten 24mm jos se ketään kiinostaa
)
Ilmanputsari näytti olevan ihan pestävä kartiosuodatin "viri" tyyliin + muovikoppa jossa päädyssä pienehköjä reikiä ilman tulolle.
Kattelin sitten kaasarin neulankin kun arvelin että voihan se olla ns. keskialueella laihalla. Prikka olikin ylimmässä asennossa, vaihdoin sen keskimmäiseen, ei vaikutusta. (Luistin halkaisija oli muuten 24mm jos se ketään kiinostaa

Ilmanputsari näytti olevan ihan pestävä kartiosuodatin "viri" tyyliin + muovikoppa jossa päädyssä pienehköjä reikiä ilman tulolle.
TL Comanche 200cc..
- Jhp-Tuning
- 3WD
- Viestit: 61
- Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58
Jogi kirjoitti:Jahas, homma jatkuu. Comanche röpöttää edelleen tyhjäkäynnin ja täyskaasun välissä aika rajusti. Tarkistin bensahanan, voi jee, sisämitta kokonaiset 2-2.5mm eikä tuo ole mallia jota voisi "porata läpi 4mm terällä" niinkuin johonkin toiseen "klooniin". Noh, ei siinä mitä, ei se ahista vielä paikallaan kaasuttelussa jossa röpinä myös ilmenee.
Juu nyt löytyy myös itteltä ja tutultakin samalainen vempain



Bensahanan poraamiseen ohje:
- 1. Hana irti rungosta(yksi mutteri) letkut pois
- 2.Hana auki asentoo
-3. Porakone+ terä, jonka jälkeen laitoin hanan ruuvipenkkiin ja hurautin suuremmaksi.
-4. Puhalsin paineilmalla molemmista suunnista porausjätteen pois.
- Ennen ja jälkeen poraamista ero on kuin yöllä ja päivällä.(esim. nykyinen sudatin on jatkuvasti ihan täynnä)
- Muistaa vaan maltillisesti poraa sen loppuvaiheen ettei mene päädyistä läpi


Pipo silmille ja menoX...
Joo, täytyy kattoa, jos vaikka suoraan kävis mopokorjaamolta uuden bensahanan ostamassa, on meinaa aika ohut alkuperäisen bensahanan putken vahvuus tuollaisenkin poraamisen jälkeen..
Mites teillä tuo koneen käynti, kärsiikö kaasua laittaa ilman että rupee röpöttämään, vastaako kaasuun jne.. omassa on aika mahdoton tuo tilanne eikä kehtais peräkärrillä huoltoonkaan kiikuttaa, toisaalta ajaminen sitten myöhemmin kilpien kanssa huoltoon voi olla aika toivotonta myös. Parit kokeilu lenkit on nyt joten kuten menneet mutta hmm..
Mites teillä tuo koneen käynti, kärsiikö kaasua laittaa ilman että rupee röpöttämään, vastaako kaasuun jne.. omassa on aika mahdoton tuo tilanne eikä kehtais peräkärrillä huoltoonkaan kiikuttaa, toisaalta ajaminen sitten myöhemmin kilpien kanssa huoltoon voi olla aika toivotonta myös. Parit kokeilu lenkit on nyt joten kuten menneet mutta hmm..
TL Comanche 200cc..
Luulen että se röpötys ongelma korjautuu kun oot kerinny sillä hieman kunnolla ajella, kunhan nyt vain saatais ake:lta ne paperit niin pääset liikenteeseenJogi kirjoitti:Joo, täytyy kattoa, jos vaikka suoraan kävis mopokorjaamolta uuden bensahanan ostamassa, on meinaa aika ohut alkuperäisen bensahanan putken vahvuus tuollaisenkin poraamisen jälkeen..
Mites teillä tuo koneen käynti, kärsiikö kaasua laittaa ilman että rupee röpöttämään, vastaako kaasuun jne.. omassa on aika mahdoton tuo tilanne eikä kehtais peräkärrillä huoltoonkaan kiikuttaa, toisaalta ajaminen sitten myöhemmin kilpien kanssa huoltoon voi olla aika toivotonta myös. Parit kokeilu lenkit on nyt joten kuten menneet mutta hmm..

Tuossapa muuten "räjäytyskuva" taka-akselista jos nyt jotain sen rakenne sattuu kiinostamaan. Löytyy myös muut osakuvatkin, osa parempia kuin varaosaluettelossa.. laittelen nettiin kunhan kerkiän.
http://www.websaitti.com/kuvat/atv/taka-akseli/1.JPG
http://www.websaitti.com/kuvat/atv/taka-akseli/1.JPG
TL Comanche 200cc..