Rankakärryä mönkijään
Otappas Tomppo vähän mittoja niistä ATV Expertin kärryistä ja tee niiden mittojen mukaan kärry itsellesi. Ainakin ennen sen lavan sai ostaa erikseen niihin kärryihin. Siinähän olisi kaksi kärryä yhdellä alustalla. Muistaakseni joku oli rakentanut hydraulikipin sellaiseen lavaan. Taisi olla kuviakin täällä.
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 03 Touko 2006 22:08
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 450 EPS
- Paikkakunta: Kemijärvi
ostakaa mun timber pro 500
Mulla on lojunu käyttämättömänä yksi timber pro 500 kärry. Kunto on kuin uusi ja se on joko Helsingissä tai Itä-Suomessa. Tarjotkaa jos kiinnostaa.
sami p. 0400-636610
sami p. 0400-636610
moi
Tähän kärryaiheeseen kysymys niille, joilla on kokemusta telikärrystä jossa on myös hydraulinen lastaaja:
1. Pitääkö mönkkärin takapään jousia jotenkin vahvistaa, jäykistää lukita tai jotain???
2. Onko aisapainon huomattavasta ylittämisestä tullut kenellekkään vahinkoa tai jotain muuta ongelmaa. (oma kokemus on, että liiallisesta painosta keula kyllä nousee vaikka ilmaan ja vääränsuuntaisestä eli jos kärry nostaa mönkkäriä niin siitä se vasta vaarallinen tuleekin, myötä maassa todella ikävä tilanne, perä metrin ilmassa)
3. Oletteko käyttäneet (taka)renkaissa selvästi normaalia kovempia paineita ja onko siihen tarvetta?
4. Pitäisikö kärryssä olla säädettävä teli, jolla voisi helposti valita halutun aisapainon, tuleeko käytännössä käytettyä?
5.Tarvitaanko taittuvaa (sylinterillä ohjattavaa) vetoaisaa??
6. Vetävä kärry kiinnostaa....onko siitä millaisia kokemuksia, kuluttaako renkaita, riittääkö voima???
ja vielä yksi
7 onko erillinen hyrauliyksikkö käytännössä kätevämpi kuin rakentaa mönkäriin oma kiinteä pumppu???
No tämmösiä, Ittellä on 660 grizzly ja puita olen kyllä ajanut aika paljon, ja minulla meni kaksi kertaa alkuperäisestä vetokoukusta pultit poikki. Sittemmin hankin näitä uusia vetokoukkuja, joissa on useampia kiinnikkeita ja on niin vahvaa tekoa ettei kyllä ihan heti mene rikki, voi kyllä luultavasti aiheuttaa mönkkärin rungolle aikamoista harmia liian ison kuorman alla???
Timppa

Tähän kärryaiheeseen kysymys niille, joilla on kokemusta telikärrystä jossa on myös hydraulinen lastaaja:
1. Pitääkö mönkkärin takapään jousia jotenkin vahvistaa, jäykistää lukita tai jotain???
2. Onko aisapainon huomattavasta ylittämisestä tullut kenellekkään vahinkoa tai jotain muuta ongelmaa. (oma kokemus on, että liiallisesta painosta keula kyllä nousee vaikka ilmaan ja vääränsuuntaisestä eli jos kärry nostaa mönkkäriä niin siitä se vasta vaarallinen tuleekin, myötä maassa todella ikävä tilanne, perä metrin ilmassa)
3. Oletteko käyttäneet (taka)renkaissa selvästi normaalia kovempia paineita ja onko siihen tarvetta?
4. Pitäisikö kärryssä olla säädettävä teli, jolla voisi helposti valita halutun aisapainon, tuleeko käytännössä käytettyä?
5.Tarvitaanko taittuvaa (sylinterillä ohjattavaa) vetoaisaa??
6. Vetävä kärry kiinnostaa....onko siitä millaisia kokemuksia, kuluttaako renkaita, riittääkö voima???
ja vielä yksi
7 onko erillinen hyrauliyksikkö käytännössä kätevämpi kuin rakentaa mönkäriin oma kiinteä pumppu???
No tämmösiä, Ittellä on 660 grizzly ja puita olen kyllä ajanut aika paljon, ja minulla meni kaksi kertaa alkuperäisestä vetokoukusta pultit poikki. Sittemmin hankin näitä uusia vetokoukkuja, joissa on useampia kiinnikkeita ja on niin vahvaa tekoa ettei kyllä ihan heti mene rikki, voi kyllä luultavasti aiheuttaa mönkkärin rungolle aikamoista harmia liian ison kuorman alla???
Timppa




Sitä EC:n kärryä on tullut vedettyä jo useammassakin paikassa ja uskallan suositella lämpimästi.
Muutama aiheeseen liittyvä kuva viime viikonlopulta:
www.telemail.fi/toni/savotta1.jpg
www.telemail.fi/toni/savotta2.jpg
www.telemail.fi/toni/savotta3.jpg
www.telemail.fi/toni/savotta4.jpg
Kasassa lauantaina ajetut ja sunnuntaina toinen mokoma...
Muutama aiheeseen liittyvä kuva viime viikonlopulta:
www.telemail.fi/toni/savotta1.jpg
www.telemail.fi/toni/savotta2.jpg
www.telemail.fi/toni/savotta3.jpg
www.telemail.fi/toni/savotta4.jpg
Kasassa lauantaina ajetut ja sunnuntaina toinen mokoma...
A-C 500 -06
Sitä puomia oon itsekkin monesta miettinyt, se taitaa vaan lisätä melkoisesti aisapainoa tyhjänä ajettaessa. Sitten kun hommaa puomin niin pitäiskö olla jalat aisassa kun vinssailee puita? En oo ite jaksanut / ehtinyt perehtyä tähän.
Tosin käytännössä kaikki haetut puut menee polttopoiksi, joten ne voi jo metässä katkasta vähän lyhyemmiksi.
Tosin käytännössä kaikki haetut puut menee polttopoiksi, joten ne voi jo metässä katkasta vähän lyhyemmiksi.
- There are only 10 types of people, they who understant binary and they who don't
http://www.ksmonkijat.fi/
http://www.ksmonkijat.fi/
- jussih1977
- 6WD
- Viestit: 274
- Liittynyt: 09 Elo 2006 21:01
- Mönkijä:: xmr 650 canam
- Paikkakunta: isokyrö
kärryjä
kaveri valmistaa ja myy kärryjä suolaaksonmetalli@netikka.fi 0400767448 sinkityillä karikoilla pulverimaalatuna. telillä pyörivä vetopää hinta on halpaa ja laatu priimaa! yms ja on vielä lavakärryjä kippavia laitan kuvia tonne kuva blokiin kun vaan saan niitä ps se punainen kärry on kanssa myynnissä oma valmiste
400e 


Viimeksi muokannut jussih1977, 20 Huhti 2007 15:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
ex polaris mangnum 330 ex polaris sportsman 400 ex polaris sportsman 500efi E ex 850xple nyk xmr 650 can-am seuraava ????? videooo http://www.youtube.com/user/TheRatakuski
- jussih1977
- 6WD
- Viestit: 274
- Liittynyt: 09 Elo 2006 21:01
- Mönkijä:: xmr 650 canam
- Paikkakunta: isokyrö
juu
suomi on pieni maa minne se pitäis tuoda
toki kohtuu kaikess 


ex polaris mangnum 330 ex polaris sportsman 400 ex polaris sportsman 500efi E ex 850xple nyk xmr 650 can-am seuraava ????? videooo http://www.youtube.com/user/TheRatakuski
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
EC eli elämys center http://www.elamyscenter.fi/tl kirjoitti:Kuka myy tätä EC kärryä?
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Kävin kysymässä paikallisesta liikkeestä paljonko maksaa tarvikkeet rankakärryyn. Hintaa olisi osilla n. 550€. Tässä vähän listaa mitä tuolla rahalla saa:
-Renkaat vanteineen (4kpl, tyyppi sellainen mitä nyt melkein yleisimmin kärryissä näkee eli ne nappularenkaat)
-Navat (4kpl)
-Vetopää
-Valmis keinutelirakennelma
Eli tähän päälle tulisi sitten vielä muut rautaosat (pankot, aisat yms.) + maalaus.
Kaikki tulisi maksamaan n. 700€ lähelle. Tietenkin halvemmalla saa jos laittaa vanhat auton renkaat ja jotkut auton navat löytää jostain. Mutta tullut siihen tulokseen, että helpommalla pääsee melkein jos hakee valmiin kärryn jostain.
Ei näyttänyt kuormatila ainakaan minun mielestäni liian pieneltä EC:n kärryssä noissa tonturin kuvissa. Voipi olla ihan harkinnan arvoinen paketti.
-Renkaat vanteineen (4kpl, tyyppi sellainen mitä nyt melkein yleisimmin kärryissä näkee eli ne nappularenkaat)
-Navat (4kpl)
-Vetopää
-Valmis keinutelirakennelma
Eli tähän päälle tulisi sitten vielä muut rautaosat (pankot, aisat yms.) + maalaus.
Kaikki tulisi maksamaan n. 700€ lähelle. Tietenkin halvemmalla saa jos laittaa vanhat auton renkaat ja jotkut auton navat löytää jostain. Mutta tullut siihen tulokseen, että helpommalla pääsee melkein jos hakee valmiin kärryn jostain.
Ei näyttänyt kuormatila ainakaan minun mielestäni liian pieneltä EC:n kärryssä noissa tonturin kuvissa. Voipi olla ihan harkinnan arvoinen paketti.
Tein pari kärryä nappularenkailla ja ostonavoilla, telin ja vetopään sorvattavat osat tekaisi tuttu sorvari ja puikolla hitsailin kasaan molemmat. Telirunko on molemmissa 70x70x4 ja aisa 60x60x4. En tiedä kannattaako tehdä enää järeämmästä, noinkin painaa jo n. 200 kg. Sermipinta-alaa on 0,75 m2 molemmissa ja sen jos laittaa täyteen tuoretta 3m pitkääkin puuta niin ihan on riittävä kuorma jos yhtään on mäkeä matkalla. Maksoivat 78o kuumasinkittynä ja 598 maalattuna.