Pikaopas hommaan.
Ota vauhtipyörä irti. Merkkaa vauhtipyörään ja kehään merkit samalle kohdin. Irrota kehä vauhtipyörästä 3 haaraulosvetäjällä. Mittaa kehän sisähalkaisija ja laske asteet milleiksi (halkaisija kertaa 3.14 jaettuna 360 kertaa 5) Merkkaa milleinä tulos vanhasta merkistä niin että kehä liikkuu alkuperäisestä merkistä myötäpäivään. Paina kehä takaisin prässillä, älä hakkaa vasaralla. Onnistuu myös jäähdyttämällä vauhtipyörä ja lämmittämällä kehä vaikka hellan päällä.
-07 malliin 4 asteen muutos.
Juu, tuo homma vähän vastustaa kun 07 dlx malleissa on tuo mäkijarru ja sen toiminta perustuu tuon koneen elektroniikan tietoihin mitkä pikkasen muuttuu tuon sytkän säädön ohella, eli pitää pikkuisen säädellä jotta saadaan kaikki pelaan. Tämän takia olen pantannut tuota ohjetta ettei kaikkien tarvii hakata päätä seinään.
Nyt asia kuitenkin alkaa oleen kunnossa joten illalla teen tuon ohjeen kuvien kanssa ja sen näkyville.
Onko sama muutos 05 tai 06 malliin. Kiinnostaisi tietää mistä tuo ohje on peräisin ja miten tuo muutos on oivallettu. Tietääkö kukaan miksi tehtaalla sytytys ennakko sitten laitetaan neljä astetta epäedulliseen kohtaan? Onko sillä joku oikea syy?. Neljällä asteella kasvatettu sytytys ennakko on kuitenkin jo jonkunlainen muutos.
Se on varma että lähipäivinä tuo muutos on myös mun pollessa.
Kiitos vaan tyypeille ohjeista.
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
Onko sama muutos 05 tai 06 malliin. Kiinnostaisi tietää mistä tuo ohje on peräisin ja miten tuo muutos on oivallettu. Tietääkö kukaan miksi tehtaalla sytytys ennakko sitten laitetaan neljä astetta epäedulliseen kohtaan? Onko sillä joku oikea syy?. Neljällä asteella kasvatettu sytytys ennakko on kuitenkin jo jonkunlainen muutos.
Se on varma että lähipäivinä tuo muutos on myös mun pollessa.
Kiitos vaan tyypeille ohjeista.
Yksi mahdollisuus on että tällä saadaan putki niin kuumaksi että pakokaasut palaa mahdollisimman puhtaiksi. Ohjeen on tehny TAJ ja mun koneella on testattu ja haettu sopiva ennakko.
Olen tuolla automaailman puolella huomannut että noi päästövaatimukset vaikuttaa autojen valmistukseen aivan älyttömästi ja niiden takia joutuvat tekemään monia muuten epäedullisia kompromisseja. Joten en epäile ollenkaan arvelujasi. Tuon muutoksen jälkeenhän saattaa katteetkin lakata sulamasta . (Yhdet katteet poltin ja toisetkun sain niin hitsipilli teki muutaman kuumennuksen niin että putken paikka siirty ja hyvä tuli)
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
kuinka paljon tuo sytytyksen muuttaminen vaikuttaa? sen voisi tehdä kyllä kun ei kauheen vaikeelta hommalta näytä. kiitos vaa teille kekkä sen on tänne viittyny laittaa