taitaa 500 olla tarkoitettu pelkästään kaupunki käyttöön asfalttiteille kun kukaan ei ole mittaillut maavaroja ,pitää miettiä muita merkkejä kun tuo metsämöyriminen enemmän kiinnostaa
jiitee kirjoitti:taitaa 500 olla tarkoitettu pelkästään kaupunki käyttöön asfalttiteille kun kukaan ei ole mittaillut maavaroja ,pitää miettiä muita merkkejä kun tuo metsämöyriminen enemmän kiinnostaa
Aika korkee on Tapsa 61:n MXU. Riippuu tieteskin mistä mittaa.Omassa mitta on muuten sama,mutta perämurikka pentele laahaa jo 18 cm karikkoon.Ite tehty panssari puottaa vielä noin 1cm pois.Mutta kyllä MXU:lla aikapahat paikat läpäisee,varsinkin panssarin kanssa.
viitanen kirjoitti:Aika korkee on Tapsa 61:n MXU. Riippuu tieteskin mistä mittaa.Omassa mitta on muuten sama,mutta perämurikka pentele laahaa jo 18 cm karikkoon.Ite tehty panssari puottaa vielä noin 1cm pois.Mutta kyllä MXU:lla aikapahat paikat läpäisee,varsinkin panssarin kanssa.
Perämurikka on matalimmilaan lyhyen matkaa ainakin minun MXU 500:ssa 21 cm korkeudella, näihin korkeuksiin tietysti vaikuttavat jonkun sentin tietysti renkaiden koko ja ilmanpaine. Kertomani 24 cm huomasin jostain ulkomaisesta esitteestä.
No niin,poksi tullut ja ensimmäiset koeajot tehty.Huiput noin 105-107 km/h ja likkellelähtö hieman rivakampaa.Tyhjäkäyntiseoksia jouduin rikastamaan kierroksen verran,ettärupes käymään tasasesti.Korkeilla kierroksilla tuntuu, että vakioputki ahdistaa.Täytyy alkaa etiskellä tehoputkee jos sit sais poksista kaiken hyödyn irti.Ei ehkä sellaisenaan ihan hintansa arvoinen.Lähetys kesti maksupäivästä 2 viikkoa.
Mites nousiko sulla melutasot vielä entisestä tuon virittelyn myötä? Itseä pikkusen korpeaa laitteen pitämä möykkä kovemmissa nopeuksissa ihan vakionakin. Melkein korvatulpat sais olla. Syynä lienee ainakin osittain nuo karkeakuvioiset renkaat (asfaltilla).
Omasta kokemuksesta voin sanoa että toi renkaan kuvio vaikuttaa todella paljon ääniin varsinkin asfaltilla ajaessa. Jättää talvirenkaiksi ne tai sitten ajaa loppuun. Maastokuvioiset ei asfaltilla kauaa kestä.