virittäminen

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
juki69
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:06
Paikkakunta: espoo

virittäminen

Viesti Kirjoittaja juki69 »

miten virittää 200st-6a falmekkii? on olevinaan crossi mut ei mee edes satasta ja lähteminenkin on etanaa! :evil: :twisted:
Forthest
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Tammi 2008 22:48
Paikkakunta: Nummela
Viesti:

Re: virittäminen

Viesti Kirjoittaja Forthest »

juki69 kirjoitti:miten virittää 200st-6a falmekkii? on olevinaan crossi mut ei mee edes satasta ja lähteminenkin on etanaa! :evil: :twisted:
Tästähän on jo oma aiheensa foorumilla. . .
Mutta tehoputki, kaasari, suutinsatsi, välitykset, noilla jo parempi ...
Comanche Cross 300
Kuva
www.forthest.net/atv.html
jussa79

Viesti Kirjoittaja jussa79 »

Kyllä täytyy tossakin hommassa sitten huomioida se, että se falmekki on vaan 200 kuutioinen, kun ei nuo isommat, "kunnon" krossitkaan mitään ihmeellisiä ole kulultaan.
Vaikka siihen pistäis mitä hilkuttimia, niin ei siitä tykkiä saa, ellei pistä jotain toista moottoria.

Putken vaihdolla ja suuttimilla tehoa tulee noin 10-15% lisää, eli falmekin tapauksessa varmaan puhutaan noin 3-4 heposesta.
Jokainen voi sitten itse miettiä, että kuinka paljon muutamasta hevosesta on valmis maksamaan...
Avatar
juhakone
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 16 Loka 2006 09:23
Mönkijä:: Arctic cat 650 v2
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja juhakone »

No kyllä ne "isommat" crossit on vaan mielestäni kulultaan kuitenkin suht kovia.. soralla kiihdytyksessä pärjää hyvin 250 2-t ja 450 4-t crossipyörille :P Ja jos pitoa riittää niin keulii kaasulla helposti kolmosella, jopa nelosella.

Itse kun virittelin noita 200cc kaksiventtiilisiä nelareita ni hukkaan menee aika ja rahat. Kuutioita ja venttiileitä on liian vähän. Normaalit putki, suutin yms. ku tekee ni se alkaa olemaan siinä. Koneen avaamisella ei saanut oikein mitn aikaan. turbotuksenkin hyöty kuulostaa olevan aika vähäinen. Isompi kuutioista vaan alle :lol:
Mezcal
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 16 Maalis 2007 20:43

Viesti Kirjoittaja Mezcal »

juhakone kirjoitti:No kyllä ne "isommat" crossit on vaan mielestäni kulultaan kuitenkin suht kovia.. soralla kiihdytyksessä pärjää hyvin 250 2-t ja 450 4-t crossipyörille :P Ja jos pitoa riittää niin keulii kaasulla helposti kolmosella, jopa nelosella.
Tuo ei pidä paikkaansa. Crossipyörissä on teho/paino suhde jotain aivan muuta ku crossimönkijöissä.
Avatar
juhakone
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 16 Loka 2006 09:23
Mönkijä:: Arctic cat 650 v2
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja juhakone »

Liekö ollu sitten crossipyöräkuskissa vika :lol: No jäi se mönkkäri lähtösuoralla kiihdytyksessä pyöränmitan verran ekaan mutkaan tultaessa, mutta jo toisessa mentiin ohi :twisted:
dEnA
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 16 Heinä 2004 14:35
Mönkijä:: Raptor
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dEnA »

Mitenniin ei pidä paikkaansa ?
Kyllä vaan pitää, raptor 660 pärjää gasgas 250 2t krossille juuri ja juuri kiihdytyksessä. jossain 120 vauhdissa gasgas menee ohi ja kulkee sen ehkä 5km/h nopeemmin.
Molemmat vakioratastuksella ja kunnossa. Kokeiltu useaan eri otteeseen.
Ilmeisestikkin mönkijä saa enemmän pitoa, tehohan em. peleissä on suunnilleen sama, painoa pyörällä paljon vähemmän, niinkuin vääntöäkin.
Vastaa Viestiin