Tuuvingin Can Am päiväkirja

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Pakkohan niissä on olla hyvä vinssi että pääsee luirupollella minnekään :lol:
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Juu näkkyy tuo pollen vinssi olevan ihan hyvä tuossa mun canan keulallakin 8)
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Särkyyköhän noita muovisia kikkareita miten paljon jos revin sisälokarin irti ja vaihdan releen itse?
Onko vinkkiä niiden "nastojen" saamiseen ehjänä irti?
Avatar
qaw
6WD
Viestit: 872
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja qaw »

Roosa999 kirjoitti:Ostakaa lehti ja lukekaa. Sitä kautta on mahdollisuus saada jatkossakin luettavaa !!!

Ei varsinaisesti houkuttele ostamaan, saati tilaamaan lehteä:

http://forums.offipalsta.com/showthread ... 16&page=41 ja siitä eteenpäin mielenkiintoista tarinaa...
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Tuuvinki kirjoitti:Onko vinkkiä niiden "nastojen" saamiseen ehjänä irti?
Jos ne ovat samanlaisia kuin ensimmäisen sukupolven canoissa, niin ei pitäisi olla mitään ihmeellistä ehjänä irrottamisessa. Kampeat sen keskitapin ylös jollain ja vedät nastan pois. Aika monta olen irrottanut ja en kyllä muista hajottaneeni yhtäkään.
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

Roosa999 kirjoitti:Kun tuossa testattiin reilu 20 vinssiä 4x4 maailmaan, niin kyllä siisti ääni korreloi hyvän laadun, vähävirtaisuuden ja vetotuloksen puolesta. Hiljainen on tarkasti tehty ja on herkkä, myös rasituksessa.
Mitenkä nyt kyseessä oleva vinssi tässä testissä sijoittui?
Suhtaudun todella varauksella kaikkiin testeihin,sinäänsä hyvä että testataan.
Mutta mitää tekemistä todellisuuden kanssa ei niillä ole,ovat pikemminkin mainoksia.

Käyttötestit antaa jotain suuntaa,mutta kuten olen aikaisemin maininnut,annan toisten "testata"
en osta koskaan mitää uutuus tuotetta.Nykyään on se todellisuus ,että käyttäjäkunta suorittaa
testauksen,ja muutaman vuoden päästä tulee vasta paremmin toimiva tuote.

Joten varmaan monelle aivan yks hailee,mitä ääntä se vinssi pitää kun on muniaa myöten suossa,ja pois pitäs päästä.
Nämä on sitten vaan edelleen minun mielipiteitä,joista ei pidä ottaa nenuun kenenkään.

En voi olla hymyilemättä tämän kyseisen herran mönkkäri kauppaa,joka ei vielä varmaan tähän pääty. :mrgreen:
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Vinssitesti vaikutti mielenkiintoiselta ja ammattitaitoiselta jossa oli otettu huomioon useita tärkeitä asioita.
Vinsseistä en itse mitään tiedä mutta kyllähän tuossa "jyvät erottuivat akanoista".

Lisäksi hieman muuta toista kuin TM:n "testit" joissa monesti suurimman mainostilan ostaja saattaa saada hyviä pisteitä ;)
jiijii-vm60 kirjoitti:
En voi olla hymyilemättä tämän kyseisen herran mönkkäri kauppaa,joka ei vielä varmaan tähän pääty. :mrgreen:
Päiväkirjahan vasta aloitettiin :mrgreen:
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

Tuuvinki kirjoitti:Vinssitesti vaikutti mielenkiintoiselta ja ammattitaitoiselta jossa oli otettu huomioon useita tärkeitä asioita.
Vinsseistä en itse mitään tiedä mutta kyllähän tuossa "jyvät erottuivat akanoista".

Lisäksi hieman muuta toista kuin TM:n "testit" joissa monesti suurimman mainostilan ostaja saattaa saada hyviä pisteitä ;)
jiijii-vm60 kirjoitti:
En voi olla hymyilemättä tämän kyseisen herran mönkkäri kauppaa,joka ei vielä varmaan tähän pääty. :mrgreen:
Päiväkirjahan vasta aloitettiin :mrgreen:
:D Voin otta sun murheet itselle,annan sulle hyvän tgb blade vm.13,on testattu viimneksi vinssiä,kun hinasin Kohtalaisen ison
nelivetoisen ammattikäyttöön tarkoitetun ruohonleikkurin ojasta,rutisi ja paukkui,mutta toimii. :shock:
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

qaw kirjoitti:
Roosa999 kirjoitti:Ostakaa lehti ja lukekaa. Sitä kautta on mahdollisuus saada jatkossakin luettavaa !!!

Ei varsinaisesti houkuttele ostamaan, saati tilaamaan lehteä:

http://forums.offipalsta.com/showthread ... 16&page=41 ja siitä eteenpäin mielenkiintoista tarinaa...
Tarina ollut todellakin sairauksien ja muiden kautta murheellinen, mutta kaippa sitä irtonumeron voi ostaa. Ei tähän lehti/mediahommaan turhaa tunkua ole.

Toki testit on aina testejä ja pitkäaikainen käyttö erottaa sitten lopullisesti.

Mutta kyllä testi, jossa kaikki vinssit purettiin atomeihin ja toisissa asianmukainen rasvaus ja toisissa ei kertakaikkiaan mitään voitelua missään, kertoo omaa kieltää.
Lisäksi liki heikoin vinssi vei eniten virtaa, joka kertoo taas kehnosta suunnittelusta ja viimeistelystä. Monta vinssiä selvisi mielestäni puhtain paperein ja jokainen tekee sitten omien mieltymysten mukaan hankintapäätöksen.
Narujen ja vaijereiden katkeaminen kesken vedon oli kyllä sellainen, jota en mielellään kokisi tositoimissa. Kerran ollut paikalla, kun natoköyden jäljiltä lamput irti, kypärä halki ja olkapää leikkauskuntoon. Saman tekee katkennut vaijeri. Köyden kanssa ehkä selviää kiroilulla, mutta kyllä silläkin paikat aukeaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
kokki
Tracks
Viestit: 1315
Liittynyt: 22 Heinä 2007 10:02
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kokki »

Paljoa en ehtiny mönkkäriurallani vinssata, mutta kyllähän se kerran vaijeri petti, eikä siinä sattunut mitään sen kummempaa kuin, että vaihdettiin sitten vetosuuntaa. En tykkää taas, että liikaa pelotellaan.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Vetokokeessa vaijerin pettäminen aiheutti sen, että meni 4mm vanerista läpi ja rikkoi vetomittarin joka oli billet-alumiinista ja ihan helvatan paksusta lexan-ikkunasta tehty. Mittari oli 12 tonniin asti mittaava, joten ihan järeä kapine tuohon meidän testiin.
Mutta kaippa jokainen osaa itse varoa tai olla varomatta. Mulla kaksi livetilannetta riittää.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Oho. Pitääkin käydä ensi reissulla Puuilosta Viimaxinkin suosittelema naru (ja kita). On tuo vaijeri vaan hurja ase :shock:
Jukuosma
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
Mönkijä:: 500 Cana T3
Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Jukuosma »

Puol vuotta kesti mulla puuilon naru tönkimishommissa (ei auraushommeleita ollenkaan). Ja tuona aikana kolmesti meni poikki... ja siisti liukukita paikallaan. Huomenna käyntiä juuassa niin pistäydyn samalla offroad tarvikkeella narukaupoilla...
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

Pitää mennä kauppaan ja ostaa polygarponaatti plexiä pari neliöö,eiköhän
sen suojassa ole turvallinen kyyristellä.
Asiaan,työ hommissa tuli eräätkin nosto ketjut hylättyä,oli kulutettu
vetämällä,yhtään vakavaa tapausta en muista,muttä pahan näköistä jälkeä
nuo katkenneet ketjut ja vaijerit tekee.
Kannataa harkita tarviiko tuossa vaijerin ja koukun valissä olla esim.Sakkeli,sillä siinä on jo kuokku
painona,ja sakkeli tuo siihen lisää massaa?Onhan siinä viellä tietenkin sianpillu painona,jaa tuhmuuksi ehei.
Kyllä tuo täällä lounais-suomessa linja porukoissa on nimitys tuolle kaussille. :)
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Vähän lumitöitä, vettä sataa, märkää ja painavaa on:

Kuva

Kuva

Kuva

Sekä videota:

https://www.youtube.com/watch?v=Sg_I_knKNns

https://www.youtube.com/watch?v=Ghi5CshVAmE
Vastaa Viestiin