
Valtran Blade
-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Valtran Blade
Saahan se rauta olla siinä, tuolla toisella kidalla pärjää ja ei koskaan tiedä mitä mieleen tulee virittää siihen kiinnitysrautaan. 

-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Valtran Blade
Tammikuussa 2018 ei ole hirveesti ollu lumihommia, kokonaiset kaksi kertaa...
Vieläkin ihmettelen mönkijän etenemiskykyä ilman ketjuja ja puskulevyn lumentyöntämisominaisuuksia, yleensä on traktori pikkiketjuilla käytössä ja 3metrin perälevy. Ei kyllä vieläkään uskois jos ei itte olis nyt tehny lumihommia "turhakkeella".
Tässä pari kuvatusta,


Vieläkin ihmettelen mönkijän etenemiskykyä ilman ketjuja ja puskulevyn lumentyöntämisominaisuuksia, yleensä on traktori pikkiketjuilla käytössä ja 3metrin perälevy. Ei kyllä vieläkään uskois jos ei itte olis nyt tehny lumihommia "turhakkeella".

Tässä pari kuvatusta,


-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Valtran Blade
Eilen kävi kuumottava tilanne.
Parina päivänä auraillut lunta ansiokkaasti, homman päätteeksi ajan aina kömpijän lämpöiseen talliin, n.+5-10 astetta. Eilen sitten ajoin päiväksi kylmään talliin sieltä "lämpimästä", piti saada verstaalle tilaa muita hommia varten. No iltasella sitten laitoin päivän kylmässä seisoneen kamppeen käymään siirtääkseni sen takaisin lämpimään. Kone käymään, pakki päälle ja kaasua. Kuinkas kävi, no kaasu jämähti pohjaan ja mentiin taaksepäin niin että kohisi, onneksi on se pakkirajoitin ja takana oli tyhjä piha ja ulostuloaukkona iso tallin ovi.
Ennen kun refleksit ja järki sanoi että sammuta, ehti kulua pari kolme sekuntia, matkaakin taaksepäin n.2-4metriä.
Tulee vaan mieleen että jos olisin ajanut eteenpäin.....olis tehny kipiää, siellä edessä kun olis ollu traktorin eturenkaat ja nokkapainot....
No vahingosta viisastuu ja seuraavalla kertaa pitääkin sitä kaasua rutkuttaa ennen ku laittaa vaihteen päälle.....
EDIT,
Lisätään nyt se vielä että syynä peukkukaasun jumiin oli jäätyminen, eikä kyseessä ollut TGB:n tekninen vika. Todennäköisesti jonnekin väliin oli kertynyt jäätä, vaijeri, nivel tms..
"Kylmästä lämpimään", laulaa Jukka-poika, nyt mentiin lämpimästä kylmään...

Parina päivänä auraillut lunta ansiokkaasti, homman päätteeksi ajan aina kömpijän lämpöiseen talliin, n.+5-10 astetta. Eilen sitten ajoin päiväksi kylmään talliin sieltä "lämpimästä", piti saada verstaalle tilaa muita hommia varten. No iltasella sitten laitoin päivän kylmässä seisoneen kamppeen käymään siirtääkseni sen takaisin lämpimään. Kone käymään, pakki päälle ja kaasua. Kuinkas kävi, no kaasu jämähti pohjaan ja mentiin taaksepäin niin että kohisi, onneksi on se pakkirajoitin ja takana oli tyhjä piha ja ulostuloaukkona iso tallin ovi.
Ennen kun refleksit ja järki sanoi että sammuta, ehti kulua pari kolme sekuntia, matkaakin taaksepäin n.2-4metriä.
Tulee vaan mieleen että jos olisin ajanut eteenpäin.....olis tehny kipiää, siellä edessä kun olis ollu traktorin eturenkaat ja nokkapainot....

No vahingosta viisastuu ja seuraavalla kertaa pitääkin sitä kaasua rutkuttaa ennen ku laittaa vaihteen päälle.....
EDIT,
Lisätään nyt se vielä että syynä peukkukaasun jumiin oli jäätyminen, eikä kyseessä ollut TGB:n tekninen vika. Todennäköisesti jonnekin väliin oli kertynyt jäätä, vaijeri, nivel tms..
"Kylmästä lämpimään", laulaa Jukka-poika, nyt mentiin lämpimästä kylmään...

-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Valtran Blade
Lunta on aurailtu niin teiltä kuin pihoiltakin, kiitettävästi on vielä pärjäillyt ilman ketjuja, pito loppuu vasta siinä vaiheessa jos kuopsuttelee lumikerroksen alla majailevaan jäähän, mutta lumeen nuo bighornit puree kuin tauti. Eikä mönkijän painostakaan haittaa ole.

Viikonloppuna piti laskiaispulkkamäki saada kuntoon. Ensin piti kaataa näreitä ojasta jotta pääsee laskemaan pellonpuolelle ojan yli. Kaukosäädin vinssiin on kyllä ehdoton peli.

Lumenpuutteessa piti lunta lykkiä ojaan vähän joka paikasta, moneen vuoteen ei ole enää oja täyttynyt lumesta ja sen puoleen mäenlasku on jääny. Tuosta edellisestä kuvasta näkee mihin kokoon koivu on kasvanut sitten viime laskukerran...
Tuossa vielä kuva mäestä joka jatkuu ojan yli pellolle, tiukkaa teki että lumet riitti ojan täyttämiseen...



Viikonloppuna piti laskiaispulkkamäki saada kuntoon. Ensin piti kaataa näreitä ojasta jotta pääsee laskemaan pellonpuolelle ojan yli. Kaukosäädin vinssiin on kyllä ehdoton peli.

Lumenpuutteessa piti lunta lykkiä ojaan vähän joka paikasta, moneen vuoteen ei ole enää oja täyttynyt lumesta ja sen puoleen mäenlasku on jääny. Tuosta edellisestä kuvasta näkee mihin kokoon koivu on kasvanut sitten viime laskukerran...
Tuossa vielä kuva mäestä joka jatkuu ojan yli pellolle, tiukkaa teki että lumet riitti ojan täyttämiseen...


-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Valtran Blade
Jotain taas välillä...
Lunta on lykitty ahkerasti, jopa niin paljon että broncon puskulevyn toinen kannatinjalas on kadonnut jonnekin. No, kevään kuluessa toivottavasti löytyy jostakin penkasta...
(Näkyy kuvassa että puuttuu)

Tavistulppa tuli vaihdettua iridiumiin, kilometrejä tässä vaiheessa reilu 700km. Vaihdon syynä oli se että kuumetessaan kone alkoi vähän hyytymään, ei ottanut kierroksia enää kun reilun 5000. Ainakin tällä hetkellä tulpan vaihto auttoi eikä hyytymistä ole enää ilmennyt. Pitää koputtaa puuta....

Perinteinen kuusiaidan parturointi oli taas vuorossa ja havujätteitä tuli kuskailtua metsään.

Lunta on lykitty ahkerasti, jopa niin paljon että broncon puskulevyn toinen kannatinjalas on kadonnut jonnekin. No, kevään kuluessa toivottavasti löytyy jostakin penkasta...

(Näkyy kuvassa että puuttuu)

Tavistulppa tuli vaihdettua iridiumiin, kilometrejä tässä vaiheessa reilu 700km. Vaihdon syynä oli se että kuumetessaan kone alkoi vähän hyytymään, ei ottanut kierroksia enää kun reilun 5000. Ainakin tällä hetkellä tulpan vaihto auttoi eikä hyytymistä ole enää ilmennyt. Pitää koputtaa puuta....

Perinteinen kuusiaidan parturointi oli taas vuorossa ja havujätteitä tuli kuskailtua metsään.

-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Valtran Blade
Kevät tuli kohtuu nopeasti. Lunta tuli aurailtua ja pientä huviajoa harrastettua. Niin ne toukotyöt vaan tuli kuin varkain...
Heinää ja apilaa on tullut huiskittua sekä kiviä kerättyä, tässä kuva tältä päivältä, kyseessä pakollisen kesantoalan mittailu..

120 kilsaa 1000km huoltoon. Aikaisemmin mainitsemani "röpötys" korjaantui sillä iridium-tulpalla.
Tästä on hyvä jatkaa, hankintalistalla on mönkijään soveltuva ruisku... Siitä sitten myöhemmin...
Heinää ja apilaa on tullut huiskittua sekä kiviä kerättyä, tässä kuva tältä päivältä, kyseessä pakollisen kesantoalan mittailu..

120 kilsaa 1000km huoltoon. Aikaisemmin mainitsemani "röpötys" korjaantui sillä iridium-tulpalla.
Tästä on hyvä jatkaa, hankintalistalla on mönkijään soveltuva ruisku... Siitä sitten myöhemmin...
-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Valtran Blade
Laitoin iltapuhteena ruiskun paikoilleen. Kyseessä IKH:n myymä Meganex. https://www.ikh.fi/fi/ruiskusailio-monkijaan-meg35230

Kiinnikkeiden suunnittelua...


Kiinnikkeet maalattuna

Ja reikänauhalla lisäkiinnitystä

Mukana tullut virtajohto oli ihan ok mutta hauenleukaviritys ei ehkä kuulu kun latureihin. Tallin uumenista löytyi sätkäjohto jonka vaihdoin leukojen tilalle


Paketti paikallaan ja valmiina käyttöön

Oli pakko testata....


Tyhjennysläpeen täytyy kehitellä joku letkuntynkä ettei kaikki p-vedet valu mönkijän päälle.
Sitten huomautus tuosta etutarakkakäytöstä, tuossa TGB:n tarakassa lukee että maksimi kuorma 30kiloa, sitä varmaan kannattaa noudattaa vaikka säiliöön mahtuu 55litraa ja itte paketti painaa 5,4kg.
Laitetaan kuvia lisää kun olen tositoimissa...

Kiinnikkeiden suunnittelua...


Kiinnikkeet maalattuna

Ja reikänauhalla lisäkiinnitystä

Mukana tullut virtajohto oli ihan ok mutta hauenleukaviritys ei ehkä kuulu kun latureihin. Tallin uumenista löytyi sätkäjohto jonka vaihdoin leukojen tilalle


Paketti paikallaan ja valmiina käyttöön

Oli pakko testata....



Tyhjennysläpeen täytyy kehitellä joku letkuntynkä ettei kaikki p-vedet valu mönkijän päälle.
Sitten huomautus tuosta etutarakkakäytöstä, tuossa TGB:n tarakassa lukee että maksimi kuorma 30kiloa, sitä varmaan kannattaa noudattaa vaikka säiliöön mahtuu 55litraa ja itte paketti painaa 5,4kg.
Laitetaan kuvia lisää kun olen tositoimissa...

-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Valtran Blade
Viikko sitten tuli testattua ruiskua ja on hyvä, suosittelen. 6 metrin letkulla saa kätevästi pitkän pätkän ruiskittua ja automaattinen päälle/pois-toiminto kahvaa painaessa toimii loistavasti. Voihan sitä käyttää vaikka kasteluun, joko sumuna tai lorottamalla hana-tyyliin.
Jos nyt jonkun "ongelman" voisi mainita niin mönkkärin käynnissä pitäminen koko ajan kun ruiskuttaa. Ei se toki ongelma ole mutta siitä voi tehdä sellaisen.
Flekti pyörii jatkuvasti näillä helteillä kun turhake papattaa tyhjäkäyntiä.


Jos nyt jonkun "ongelman" voisi mainita niin mönkkärin käynnissä pitäminen koko ajan kun ruiskuttaa. Ei se toki ongelma ole mutta siitä voi tehdä sellaisen.

Flekti pyörii jatkuvasti näillä helteillä kun turhake papattaa tyhjäkäyntiä.



-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Valtran Blade
Jotain taas tännekin..
Viimevuotiset rangat on jo niin kuivia ettei tarvitse muuta kun sahata klapimittaan ja polttaa. Kärryillähän ne sopivasti kulkee suojaan..

Sitten "koristekiviä" naapurille...

1000kilsan huolto tarvis tilata, 970km mittarissa nyt. Aika kitsaasti niitä kilsoja kertyy.....................
Viimevuotiset rangat on jo niin kuivia ettei tarvitse muuta kun sahata klapimittaan ja polttaa. Kärryillähän ne sopivasti kulkee suojaan..

Sitten "koristekiviä" naapurille...


1000kilsan huolto tarvis tilata, 970km mittarissa nyt. Aika kitsaasti niitä kilsoja kertyy.....................
-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Valtran Blade
Tässä onkin ollut pitempi tauko mönkijän ja kirjoittelun kanssa, ei ole ehtinyt.
Viikonlopulla aloin katselemaan taas Bladea sillä silmällä kunnes silmiini osui märkä läiskä lattialla vasemmalla puolella, öljyähän siinä oli. No ei muuta kun tutkimaan ja pohjapanssari pois. Siellähän sitä sitten oli panssarin päällä jonkun verran. Pesu ja vuotoa hakemaan. Hetken kesti että löytyi vuotokohta.
Vesipumppu.

Siellä pumpun alapuolella on kumiletku josta ilmeisesti tulee jotain "ylijäämänesteitä" vesipumpulta koska kun otin sen irti niin sieltä tuli muutama tippa vihreää pakkasnestettä.

Moottoriöljyksi totesin vuotavan aineen ja vuotokohta on vesipumpun ja moottorin lohkon välistä (punainen ympyrä kuvassa). Letku vaan uitti hämäävästi mutta kun se on irti ni tihuttava vuoto on helppo havaita. Paparitiiviste vissiin antautunut...
1000kilometrin huolto on enää 8kilsan päässä (talvella uhosin että "ihan justiinsa"
) ja takuu on vielä 2019 vuoden loppuun voimassa. Täytyy soitella huoltoaikaa...
Sen verran merkin muilta ihmisiltä kysyn että täytyykö näissä takuun piiriin kuuluviin juttuihin liittyen ottaa Modulariin yhteyttä vai viedäänkö vaan laite valtuutettuun huoltoon ja selitetään siellä ongelma?
Viikonlopulla aloin katselemaan taas Bladea sillä silmällä kunnes silmiini osui märkä läiskä lattialla vasemmalla puolella, öljyähän siinä oli. No ei muuta kun tutkimaan ja pohjapanssari pois. Siellähän sitä sitten oli panssarin päällä jonkun verran. Pesu ja vuotoa hakemaan. Hetken kesti että löytyi vuotokohta.
Vesipumppu.

Siellä pumpun alapuolella on kumiletku josta ilmeisesti tulee jotain "ylijäämänesteitä" vesipumpulta koska kun otin sen irti niin sieltä tuli muutama tippa vihreää pakkasnestettä.

Moottoriöljyksi totesin vuotavan aineen ja vuotokohta on vesipumpun ja moottorin lohkon välistä (punainen ympyrä kuvassa). Letku vaan uitti hämäävästi mutta kun se on irti ni tihuttava vuoto on helppo havaita. Paparitiiviste vissiin antautunut...
1000kilometrin huolto on enää 8kilsan päässä (talvella uhosin että "ihan justiinsa"

Sen verran merkin muilta ihmisiltä kysyn että täytyykö näissä takuun piiriin kuuluviin juttuihin liittyen ottaa Modulariin yhteyttä vai viedäänkö vaan laite valtuutettuun huoltoon ja selitetään siellä ongelma?
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 04 Maalis 2018 10:37
- Mönkijä:: TGB Blade 1000 v-18
- Paikkakunta: Kaskinen
Re: Valtran Blade
Mulle vaihdettiin takuuseen öljypainesensori. olivat iha huollosta ollut modulaariin yhteydessä. ja sieltä olivat uuden laittanu. eli huoltopaikka oli hoitanu kaikki.
-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Valtran Blade
No niin, lopultakin tuli 1000km huolto tilattua tälle viikolle.
Olin öljyvuodosta Modulariin yhteydessä kuvien kera. Nopeasti vastasivat sähköpostiin, siellä kuvien (samat kuvat kun laitoin tähän topiikkiin) mukainen tuomio oli että vesipumppu huohottaa kun on moottoritilassa painetta, joku varojuttu ettei vesi ja öljy pääse sekaisin, saa korjauttaa huollossa. No, mitäs sitä kinaamaan, ei sillä vialla ole merkitystä, pääasia että huollossa korjataan vuoto takuuna.
Sitten otin puhelun Lauttakylän Koneeseen ja varaamaan aikaa. Kas kas, eivätpä enää kelpuuta TGB-merkkiä takuuhuoltoon, muuten kyllä olisivat ottaneet auliisti vastaan jos olisi ollut kyseessä normaali huolto, eli se ei enää kuulu merkkihuoltoketjuun. Ei kyllä ole ko. paikasta pahaa sanaa, että ei sen puoleen. Tässä on nyt "lähihuollot" aika vähissä, Forssassa on yksi joka ei "ehtinyt semmosia" huoltamaan, toinen samassa kaupungissa joka on ilmeisesti suljettu. Salossa on Modularin valtuuttama huoltopiste mutta hoitaa vaan mopoautot.
Onneksi löyty vielä yksi uusi keväällä aloittanu merkkihuolto "läheltä", Someron Konehuolto, sinne sitten keskiviikkona.
Tuli myös tilailtua Mönkijävarikolta talvea varten tuulilasi ja kahva-peukkulämmitin, niistä sitten myöhemin lisää kun saa vehkeen ensin huoltoon ja sieltä pois.
Muoksis,
Lisään vielä semmosen tiedon että Transportterin T4:ään ei sitten enää mahdu takaboksin kanssa TGB:llä sisään, se pitää irrottaa kuten ne kahvasuoja-peilipaketitkin.
Tässä tää jo kerran postattu kuva ahtaudesta.

Olin öljyvuodosta Modulariin yhteydessä kuvien kera. Nopeasti vastasivat sähköpostiin, siellä kuvien (samat kuvat kun laitoin tähän topiikkiin) mukainen tuomio oli että vesipumppu huohottaa kun on moottoritilassa painetta, joku varojuttu ettei vesi ja öljy pääse sekaisin, saa korjauttaa huollossa. No, mitäs sitä kinaamaan, ei sillä vialla ole merkitystä, pääasia että huollossa korjataan vuoto takuuna.

Sitten otin puhelun Lauttakylän Koneeseen ja varaamaan aikaa. Kas kas, eivätpä enää kelpuuta TGB-merkkiä takuuhuoltoon, muuten kyllä olisivat ottaneet auliisti vastaan jos olisi ollut kyseessä normaali huolto, eli se ei enää kuulu merkkihuoltoketjuun. Ei kyllä ole ko. paikasta pahaa sanaa, että ei sen puoleen. Tässä on nyt "lähihuollot" aika vähissä, Forssassa on yksi joka ei "ehtinyt semmosia" huoltamaan, toinen samassa kaupungissa joka on ilmeisesti suljettu. Salossa on Modularin valtuuttama huoltopiste mutta hoitaa vaan mopoautot.
Onneksi löyty vielä yksi uusi keväällä aloittanu merkkihuolto "läheltä", Someron Konehuolto, sinne sitten keskiviikkona.

Tuli myös tilailtua Mönkijävarikolta talvea varten tuulilasi ja kahva-peukkulämmitin, niistä sitten myöhemin lisää kun saa vehkeen ensin huoltoon ja sieltä pois.
Muoksis,
Lisään vielä semmosen tiedon että Transportterin T4:ään ei sitten enää mahdu takaboksin kanssa TGB:llä sisään, se pitää irrottaa kuten ne kahvasuoja-peilipaketitkin.
Tässä tää jo kerran postattu kuva ahtaudesta.

-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Valtran Blade
Huolto tuli teetettyä. Hintaa 200e.
No, ei tää nyt ihan niin menny kuin piti sen vuodon osalta eli takuuna piti mennä. Toisaalta vika oli semmonen mitä ei kuulemma ole vielä ikinä tullut vastaan Modularboxin historiassa. Eli vesipumpun takaa vuotanut öljy pääsi ulos kun toinen akselin O-renkaista oli nirhautunut. Huoltomies soitti Modulariin ja kysyi uusia O-renkaita ja tiedusteli viasta, ei ollut hyllykamaa ja olis menny tilaukseen ja toimitus jotainxx päiviä. Onneksi neuvokas huoltoukko haki "paikallisesta" ihan normi millikokokamaa olevat renkaat. Nyt on vuoto tilkitty ja se on pääasia.
Samalla vaihdettiin etu-takaperäöljyt, moottoriöljyt ja suodatin, moottoriöljy meni luonnollisesti astiaan kun vesipumppu nykästiin pois.
Mulle tää on ihan ok, ei valittamista,vien ensi kerralla samaan paikkaan eli Someron Konehuoltoon.
Sen sijaan 200kilometrin huoltoon verrattuna (lauttakylän kone) tarvikkeet olivat lähes ilmaisia (lue motonet-hintoja).
Suluissa 200km huollon hinnat
10-40 4L 29e (3.8l 45e)
75-90 1L 11e (0.7L 10e)
Öljynsuodatin 8e (18e)
O-renkaat 2 kpl 4e
Työ 160e sisältää 1000km huollon, vesipumpputalkoot, tiivisteliiman ja O-renkaiden noutamisen.
Öljynjämät olis saanu mukaan, tilavuudet kun ovat 3,7L moottori ja 0,7L perät, en ottanu mukaan.
Tuossa vielä kuva O-renkaista, oikeanpuoleisessa näkyy alareunassa selvä nirhauma.

No, ei tää nyt ihan niin menny kuin piti sen vuodon osalta eli takuuna piti mennä. Toisaalta vika oli semmonen mitä ei kuulemma ole vielä ikinä tullut vastaan Modularboxin historiassa. Eli vesipumpun takaa vuotanut öljy pääsi ulos kun toinen akselin O-renkaista oli nirhautunut. Huoltomies soitti Modulariin ja kysyi uusia O-renkaita ja tiedusteli viasta, ei ollut hyllykamaa ja olis menny tilaukseen ja toimitus jotainxx päiviä. Onneksi neuvokas huoltoukko haki "paikallisesta" ihan normi millikokokamaa olevat renkaat. Nyt on vuoto tilkitty ja se on pääasia.
Samalla vaihdettiin etu-takaperäöljyt, moottoriöljyt ja suodatin, moottoriöljy meni luonnollisesti astiaan kun vesipumppu nykästiin pois.
Mulle tää on ihan ok, ei valittamista,vien ensi kerralla samaan paikkaan eli Someron Konehuoltoon.

Sen sijaan 200kilometrin huoltoon verrattuna (lauttakylän kone) tarvikkeet olivat lähes ilmaisia (lue motonet-hintoja).

Suluissa 200km huollon hinnat
10-40 4L 29e (3.8l 45e)
75-90 1L 11e (0.7L 10e)
Öljynsuodatin 8e (18e)
O-renkaat 2 kpl 4e
Työ 160e sisältää 1000km huollon, vesipumpputalkoot, tiivisteliiman ja O-renkaiden noutamisen.
Öljynjämät olis saanu mukaan, tilavuudet kun ovat 3,7L moottori ja 0,7L perät, en ottanu mukaan.

Tuossa vielä kuva O-renkaista, oikeanpuoleisessa näkyy alareunassa selvä nirhauma.
