4x4
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Haritusta tulee olla, mutta paljonko, on toinen asia. Se tulee jokaisen hakea maun mukaan. Itselläni muistaakseni 6 mm vanteen etureunasta mitattuna.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Logibear
- Tracks
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
- Mönkijä:: Grizzly 700 -07
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Viheltää ja naksuu
Vähän reilut 200 km metsää, peltoa, jäätä ja pikkuteitä ajeltu. Hauska peli kerta kaikkiaan. Itellä on elopainoa sen verran että kaipais pikkasen lisätehoa lumihangessa ja jyrkemmässä ylämäessä mutta muuten kulkee kivasti. Pakoputki alkoi rämistä melko nopeasti mutta käytin huollossa ja vika korjautui siellä. Huollossa vaihdettiin myös kaikki öljyt ja jäähdytysneste.
Paras ominaisuus on tuo kytkettävä neliveto. On niin hauska siirtymätaipaleen jälkeen laittaa hidas alue ja neliveto päälle. Ja alkaa kömpiä.
Huonoja puolia on melko kova moottorin ääni luukuttaessa. Ääni on ilmeisesti suurimmaksi osaksi kaasarin imuääntä + muuta moottorin ääntä, ei niinkään pakoputkesta. Moottori myös viheltää aika voimakkaasti. Ääni muistuttaa vähän turbon vihellystä ja oletan että tulee variaattorista. Moottorijarrutuksen lopussa kun ei enää jarruta mutta ei vielä vedäkään kuuluu naksumista. Oletan että voimansiirron "nivelet" naksuvat, onko muilla samanlaista ilmennyt?
Paras ominaisuus on tuo kytkettävä neliveto. On niin hauska siirtymätaipaleen jälkeen laittaa hidas alue ja neliveto päälle. Ja alkaa kömpiä.
Huonoja puolia on melko kova moottorin ääni luukuttaessa. Ääni on ilmeisesti suurimmaksi osaksi kaasarin imuääntä + muuta moottorin ääntä, ei niinkään pakoputkesta. Moottori myös viheltää aika voimakkaasti. Ääni muistuttaa vähän turbon vihellystä ja oletan että tulee variaattorista. Moottorijarrutuksen lopussa kun ei enää jarruta mutta ei vielä vedäkään kuuluu naksumista. Oletan että voimansiirron "nivelet" naksuvat, onko muilla samanlaista ilmennyt?
- hajotapy
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 10 Tammi 2006 08:13
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 efi special
- Paikkakunta: Lappeenranta/Taipalsaari
pakoputki
Tuo pakoputken räminä varmaan on tyyppivika!
Itse olen säätänyt pakaria jatkuvasti ylemmäksi ja ylemmäksi...
Aina se vaan alkaa rämisemään uudelleen - taitaa olla viisainta laittaa laikka vinkumaan - 5mm siivu pakaria pois - loppuu kilinä!
Samat on havainnot - viheltää kuin isompikin turbo! Vihellykseen varmaan vaikuttaa tuo saastemääräysten ja tehon rajoituksen kikkailut - ilma pihisee kuristettuna läpi ja siitä tulee kauhee kihinä - nuhanen meininki. Tosin noissa 500:ssa liikenneversioissahan se on vielä mielettömämpi kikkailu - tehosta pitää saada lähes 70% hävitettyä - mikähän järki tässäkin tehon rajoittelussa on? Lienee viisaiden ministerien pikku aivojen tuotoksia. Kohta ne keksii sen, että ei noilla saa olla noin hauskaa - laitetaas pikkusen lisäveroa ja käyttömaksu sekä parit lisärajoitteet tielläliikkumiseen. Eiköhän se hymy hyydy!
Näissä tieliikennevehkeissä näyttää lisäksi olevan sellainen päänkääntöominaisuus!
Ajat missä vain, niin porukka kääntää rintamasuunnan tai vähintään pään Linkkuun päin - muodostuu kunniakuja! Tulee vähintäänkin syyllinen olo kuskin pukilla!
Itse olen säätänyt pakaria jatkuvasti ylemmäksi ja ylemmäksi...
Aina se vaan alkaa rämisemään uudelleen - taitaa olla viisainta laittaa laikka vinkumaan - 5mm siivu pakaria pois - loppuu kilinä!
Samat on havainnot - viheltää kuin isompikin turbo! Vihellykseen varmaan vaikuttaa tuo saastemääräysten ja tehon rajoituksen kikkailut - ilma pihisee kuristettuna läpi ja siitä tulee kauhee kihinä - nuhanen meininki. Tosin noissa 500:ssa liikenneversioissahan se on vielä mielettömämpi kikkailu - tehosta pitää saada lähes 70% hävitettyä - mikähän järki tässäkin tehon rajoittelussa on? Lienee viisaiden ministerien pikku aivojen tuotoksia. Kohta ne keksii sen, että ei noilla saa olla noin hauskaa - laitetaas pikkusen lisäveroa ja käyttömaksu sekä parit lisärajoitteet tielläliikkumiseen. Eiköhän se hymy hyydy!
Näissä tieliikennevehkeissä näyttää lisäksi olevan sellainen päänkääntöominaisuus!

Epäonnistuminen on maksimoitu, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään jotain täysin tarpeetonta!
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
- Logibear
- Tracks
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
- Mönkijä:: Grizzly 700 -07
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: pakoputki
Joo, unohdin mainita tuon päänkääntöefektin ja autojen seassa ajaessa tosiaan on aivan naurettavan laiton ja epätodellinen fiilishajotapy kirjoitti:
Näissä tieliikennevehkeissä näyttää lisäksi olevan sellainen päänkääntöominaisuus!Ajat missä vain, niin porukka kääntää rintamasuunnan tai vähintään pään Linkkuun päin - muodostuu kunniakuja! Tulee vähintäänkin syyllinen olo kuskin pukilla!

-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 17:21
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Positiivista edelleen
Moro!
Tänään vein Linhain 300 4X4 tieliikenne 500 km huoltoon. Mittarissa oli tarkalleen 479. Tähän asti kaikki ok. Oikealle vetely väheni, kun tiet alkoi sulamaan, mutta pyysin katsomaan niitä harituksia kuitenkin huollossa. Sitten pitäis vielä malttaa noin 300 km, ennenkuin otan kaasusta rajoitukset pois ja aletaan sitten MÖNKIMÄÄN
No ainakin vähäsen
Tottakai koneen ja kuskin rajoissa. Taitaa kuitenkin tässä vaiheessa kuskilla usko tai rohkeus loppua 
Tänään vein Linhain 300 4X4 tieliikenne 500 km huoltoon. Mittarissa oli tarkalleen 479. Tähän asti kaikki ok. Oikealle vetely väheni, kun tiet alkoi sulamaan, mutta pyysin katsomaan niitä harituksia kuitenkin huollossa. Sitten pitäis vielä malttaa noin 300 km, ennenkuin otan kaasusta rajoitukset pois ja aletaan sitten MÖNKIMÄÄN



Suomi-Kiina ystävyys-seura 

- Logibear
- Tracks
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
- Mönkijä:: Grizzly 700 -07
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: pakoputki
[quote="hajotapy"]Tuo pakoputken räminä varmaan on tyyppivika!
Itse olen säätänyt pakaria jatkuvasti ylemmäksi ja ylemmäksi...
Aina se vaan alkaa rämisemään uudelleen - taitaa olla viisainta laittaa laikka vinkumaan - 5mm siivu pakaria pois - loppuu kilinä!quote]
kerpele alkoi rämistä taas
Miksi tuo liitos on tehty noin
Mahtuiskohan sinne joku metalliverkko väliin niin ettei jäisi välystä 
Itse olen säätänyt pakaria jatkuvasti ylemmäksi ja ylemmäksi...
Aina se vaan alkaa rämisemään uudelleen - taitaa olla viisainta laittaa laikka vinkumaan - 5mm siivu pakaria pois - loppuu kilinä!quote]
kerpele alkoi rämistä taas



- hajotapy
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 10 Tammi 2006 08:13
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 efi special
- Paikkakunta: Lappeenranta/Taipalsaari
inhottava räminä!
Noin se tekee - säädät ja loppuu - ajat ja alkaa taas...!
Siinä voisi olla apuna tuon putkiosan lyhentäminen n. 5 mm laikalla päästä pois - ehkä se ei silloin niin helposti tavoita äänenvaimentimen muhvin pohjaan (kait se siitä toi räminä tulee, että pakariputki ottaa resonanssin äänenvaimentimen putken levikkeen eli muhvin pohjaan?).
Toisaalta, jos sinne laittaisi pakoputkikittiä muhvin pohjaan ja sitten vasta laittaisi pakoputken muhviin?
Inhottava vika, sillä aina saa olla 14 mm avain taskussa säätämässä kannattimen muttereita!
Siinä voisi olla apuna tuon putkiosan lyhentäminen n. 5 mm laikalla päästä pois - ehkä se ei silloin niin helposti tavoita äänenvaimentimen muhvin pohjaan (kait se siitä toi räminä tulee, että pakariputki ottaa resonanssin äänenvaimentimen putken levikkeen eli muhvin pohjaan?).
Toisaalta, jos sinne laittaisi pakoputkikittiä muhvin pohjaan ja sitten vasta laittaisi pakoputken muhviin?
Inhottava vika, sillä aina saa olla 14 mm avain taskussa säätämässä kannattimen muttereita!
Epäonnistuminen on maksimoitu, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään jotain täysin tarpeetonta!
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
Linhain tyyppimerkintä
Vähän ohi varsinaisen aiheen, mutta voisiko joku 2006 neliveto maantie linkun omistaja laittaa tarkan tyypin ko. laitteesta.
Eli löytyykö muuta kuin Linhai ATV 300 4x4..
Tuntuu olevan eri puolella maapalloa vähän eri malli ym. merkintöjä..
Kiitos etukäteen!
Eli löytyykö muuta kuin Linhai ATV 300 4x4..
Tuntuu olevan eri puolella maapalloa vähän eri malli ym. merkintöjä..
Kiitos etukäteen!
Kokemuksia 4*4
Rekisteriotteessa Malli ATW-ATW4W/275
- J.O.B
- Tracks
- Viestit: 953
- Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
- Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.
Re: inhottava räminä!
Näin se loppuu, säädät sen kohilleen ja otat halvattuun sen toisen (alemman) jousen joita on kaksi pitelemässä putkia vastakkain, Ei oo pärissyt sen jälkeen.hajotapy kirjoitti:Noin se tekee - säädät ja loppuu - ajat ja alkaa taas...!
Siinä voisi olla apuna tuon putkiosan lyhentäminen n. 5 mm laikalla päästä pois - ehkä se ei silloin niin helposti tavoita äänenvaimentimen muhvin pohjaan (kait se siitä toi räminä tulee, että pakariputki ottaa resonanssin äänenvaimentimen putken levikkeen eli muhvin pohjaan?).
Toisaalta, jos sinne laittaisi pakoputkikittiä muhvin pohjaan ja sitten vasta laittaisi pakoputken muhviin?
Inhottava vika, sillä aina saa olla 14 mm avain taskussa säätämässä kannattimen muttereita!

- Logibear
- Tracks
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
- Mönkijä:: Grizzly 700 -07
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Kokemuksia 4*4
Mulla lukee rekisteriotteessa kohdassa Malli: "300 4X4 E/275".Ambasador kirjoitti:Rekisteriotteessa Malli ATW-ATW4W/275
Ehkä oman topikin arvoinen asia mutta laitanpa ensin tähän: rekisteriotteessa on tehoksi laitettu 13 kW. Näiden L7E ajoneuvojen maksimiteho on 15 kW. Osaako joku sanoa saisiko Linkun muutoskatsastettua 15 kW:ksi ja millä konstilla tuo 2 kW tulisi parhaiten lisää; tehari, suutin ym. ? Miten tehon voisi mitata / laskea? Tarvitseeko edes muutoskatsastaa jos teho ei nouse yli 15 kW?
Kiitokset kaikille pakoputkivinkeistä. Olen kokeillut niitä kaikkia mutta räminä vaan ei ota loppuakseen. Välillä rämisee kylmänä tyhjäkäynnillä ja välillä lämpimänä kierrosalueen keskivaiheilla. Olen kokeillut myös pakoputken tiivistetahnaa ilman mainittavaa vaikutusta. Huomasin myös että jos äänenvaimentimen etuosaa kampeaa etäämmäksi rungosta niin räminä ainakin vähenee. Seuraavaksi ajattelin säätää äänenvaimentimen takasentoon ja jättää jousikuormituksen kokonaan pois ja tiivistää tahnalla. Tippuukohan jos jouset jättää pois? Onko kellään kokemuksia resonansseista teharin vaihdon jälkeen?
- Logibear
- Tracks
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
- Mönkijä:: Grizzly 700 -07
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Taisi asettua
OK, sähköpostia laitettu, taisin löytää nyt oikeat asetukset itsekin kun hiljeni eikä alkanut uudelleen ainakaan päivän ajelujen jälkeen. Aikaisemmin en tajunnut säätää änkkäriä tarpeeksi taka-asentoon ja jousetkin on nyt paikallaan.waari kirjoitti:logitheman missäpäin lohjaa? voisin tulla kattoo joku päivä ku kuitenkin ajelen lohjalle aika usein koiraharrastuksen takia. laita vaik yv tai jotain ni katellaan.

300 4x4 eri malleja?
Näistä 300cc 4x4 lotkottimista näkyy olevan vähän eri malleja,maahantuojasta riippuen. Esmes EC:n vehkeissä on"seisontajarru"siis kahva vasemmalla puolella,ja esitteen mukaan myös digimittari,joka myyjän mukaan tulee vasta myöhemmin kuvioon?VI:n vehkeissä tätä jarrua ei ollut,eli myykö siis EC jotain"päivitetympää versiota"?Motorpowerin vehkeissä taasen oli vakiona aluvanteet,joista EC:ssä ja VI:ssa saa pulittaa lisähintaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 17:21
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Moi!
Joo minäkin törmäsin erilaisiin "vakiovarusteversioihin" linkusta. Harmi vaan kun tuo vakiona aluvanteet jäi huomaamatta
No nyt on vasemmalla puolella olevalla erillisellä seisontajarrukepillä varustettu versio. Myös ilman esitteessä olevaa digimittaria, lukuunottamatta matkamittaria.
Aina ei voi voittaa, tais sanoa jo Hugo-peikko
Mulla rekisteriotteessa mallimerkintä: ATW-ATW4W/275
Kw:tä löytyy otteesta 13 kw.
mutta jospa siihen tulevaisuudessa saisi vähän lisää, kun takuuajat on ohi... 
Joo minäkin törmäsin erilaisiin "vakiovarusteversioihin" linkusta. Harmi vaan kun tuo vakiona aluvanteet jäi huomaamatta



Mulla rekisteriotteessa mallimerkintä: ATW-ATW4W/275
Kw:tä löytyy otteesta 13 kw.


Suomi-Kiina ystävyys-seura 
