Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

no niin...... tuli tänään tehtyä madallus tohon comancheen tl malliin.... tuli aika jämäkkä ja tukeva ajaa... tiputin aika reippaasti korkeudesta...
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Onko muilla ollut ongelmia kaasu/kytkin/ryyppyvaijereiden kovilla pakkasilla että tahtovat kangistua? Pakkasta kun on lähemmäs -15C niin ryyppy jäätyy parissa minuutissa ja kaasu- ja kytkinvaijerit menevät TODELLA kankeiksi.

Auttaiskohan jos ujuttaisi aseöljyä vaijerin ja vaipan väliin?
toma
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Joulu 2007 13:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja toma »

Mikse kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia kaasu/kytkin/ryyppyvaijereiden kovilla pakkasilla että tahtovat kangistua? Pakkasta kun on lähemmäs -15C niin ryyppy jäätyy parissa minuutissa ja kaasu- ja kytkinvaijerit menevät TODELLA kankeiksi.

Auttaiskohan jos ujuttaisi aseöljyä vaijerin ja vaipan väliin?

Ainakin ite käytin juurikin aseöljyä kun kaasu jämähti totaalijumiin -5 asteessa. Ainakin pari päivää toiminu paremmin kun hyvin!
Tarvis noi toisetkin vaijerit uittaa vielä öljyssä kunhan kerkii...
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

toma kirjoitti: Ainakin ite käytin juurikin aseöljyä kun kaasu jämähti totaalijumiin -5 asteessa. Ainakin pari päivää toiminu paremmin kun hyvin!
Tarvis noi toisetkin vaijerit uittaa vielä öljyssä kunhan kerkii...
Millä sait öljyn laitettua, suihkitko ihan vaan vaipan kauluksesta ja samalla ränkkäsit vaijeria eestaas vai jotenkin tehokkaammalla tavalla?
toma
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Joulu 2007 13:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja toma »

Mikse kirjoitti:
toma kirjoitti: Ainakin ite käytin juurikin aseöljyä kun kaasu jämähti totaalijumiin -5 asteessa. Ainakin pari päivää toiminu paremmin kun hyvin!
Tarvis noi toisetkin vaijerit uittaa vielä öljyssä kunhan kerkii...
Millä sait öljyn laitettua, suihkitko ihan vaan vaipan kauluksesta ja samalla ränkkäsit vaijeria eestaas vai jotenkin tehokkaammalla tavalla?

Avasin sen kaasukahvan kotelon mihin ne modifioinnit tehdään... Otin vaijerin irti sieltä kahvasta ja nostin ylös jotta öljy menee paremmin sinne kuoreen. Jouduin myös sieltä vaijerin toisesta päästä laittamaan öljyä kun ei ollut mitään lämmitysvehkeitä käsillä. Apteekista vois hakea tietty ruiskun ja neulan mutta en vielä ole kehdannut. Erehtyvät vielä luulemaan huumeveikoksi :roll: Toivottavasti saat jonkin käsityksen tosta sepustuksesta.
toma
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Joulu 2007 13:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja toma »

Minkä verran teillä toisilla pukkaa 200 comancessa laturi jännitettä pihalle?
Huomasin tuossa kun olin asentanut omaan comaan prätkän flektin ja mittailin sitten kone käynnissä virtoja niin mittari näytti 16 ja 17 voltin välisiä lukemia... Onko normaalia vai paukkuuko kohta paikat paskaksi?
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Mulla ainakin lataa alle 15v aina. Useimmiten se on siinä 14v paikkeilla ajovalo päällä.

Tosta vaijerien jäätymisestä kun puhe oli.
Mulla jäätyi kanssa kaasuvaijeri, aseöljy auttoi. Ei jäädy enää.
Starttinappi ja vilkkunappi jäätyy. Onko joku noita nappeja purkanut? Tietäisi vähän mihin rasvaa laittelee.
mönkijätön
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

mä ajelin tänään 30km siellä täällä vaihtelevaa ajoa, sitten tarkastin vähän laitetta niin jäähdytin juuri ja juuri lämmin, paisari ihan viileä, mutta kone kyllä tulikuuma. Voiko olla ettei nesteet kierrä? Miten tuon todentaisi?
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
Avatar
vinssimestari
6WD
Viestit: 287
Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2

Viesti Kirjoittaja vinssimestari »

kyllä ne kiertää,tuolla matkalla ois jo nesteet pihalla ja kone jumissa jos ei kiertäis
ajoviima jäähdyttää :wink:
wama
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Tammi 2008 00:38
Mönkijä:: Comanche cross 200TL
Paikkakunta: HKI/HLA

Viesti Kirjoittaja wama »

toma kirjoitti:
Mikse kirjoitti:
toma kirjoitti: Ainakin ite käytin juurikin aseöljyä kun kaasu jämähti totaalijumiin -5 asteessa. Ainakin pari päivää toiminu paremmin kun hyvin!
Tarvis noi toisetkin vaijerit uittaa vielä öljyssä kunhan kerkii...
Millä sait öljyn laitettua, suihkitko ihan vaan vaipan kauluksesta ja samalla ränkkäsit vaijeria eestaas vai jotenkin tehokkaammalla tavalla?

Avasin sen kaasukahvan kotelon mihin ne modifioinnit tehdään... Otin vaijerin irti sieltä kahvasta ja nostin ylös jotta öljy menee paremmin sinne kuoreen. Jouduin myös sieltä vaijerin toisesta päästä laittamaan öljyä kun ei ollut mitään lämmitysvehkeitä käsillä. Apteekista vois hakea tietty ruiskun ja neulan mutta en vielä ole kehdannut. Erehtyvät vielä luulemaan huumeveikoksi :roll: Toivottavasti saat jonkin käsityksen tosta sepustuksesta.
Kyllä ne kysyy apteekissa, että mihin sä niitä ruiskuja/isoja neuloja tarvitset. Itsellä oli aikonaan moottoripyörän vaijereiden kanssa jäätymisongelmia. Ei kovin perusteellisesti tarvinut alkaa selvittää ongelmaa. Faijalla on sokeritautisen kaverin neulat käytössä.
kodE
6WD
Viestit: 453
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:07
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kodE »

wama kirjoitti: Faijalla on sokeritautisen kaverin neulat käytössä.
Sori pienoinen off-topic, mutta "sokeritautisen kaverin neulat" on läpimitaltaan niin pieniä sekä myös lyhyitä pituudeltaan, että niillä ei paljon kannata (edes) aseöljyä mönkkäriin ruikkia :)

Terveisin sairaanhoitaja + mönkkäristi :mrgreen:
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

itsellä käytössä kyllä aika iso neula,että saa menemään jotain ainetta vaijeriin...sain kaverilta,käyttää niitä polkupyörän vaijereihin työssään.......
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

edelleen tarvis tietoa minkä tyhjäkäyntisuutin passais comsuun.
toma
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Joulu 2007 13:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja toma »

toma kirjoitti:Minkä verran teillä toisilla pukkaa 200 comancessa laturi jännitettä pihalle?
Huomasin tuossa kun olin asentanut omaan comaan prätkän flektin ja mittailin sitten kone käynnissä virtoja niin mittari näytti 16 ja 17 voltin välisiä lukemia... Onko normaalia vai paukkuuko kohta paikat paskaksi?
Selvisi sitten tuokin ongelma!
Oli yleismittarissa patteri vähissä ja näytti väärin...
Huomasin asian kun kotosalla töpsölistä tuli muka reilu 300 volttia!
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

veltsu_ kirjoitti:edelleen tarvis tietoa minkä tyhjäkäyntisuutin passais comsuun.
veltsu_ kirjoitti:jees postiluukkuun tipahti suuttimet,pitäis koht ruveta rassailee tilasin samalla 50 tyhjäkäyntisuuttimen...
Etkös jo saanut tuota tyhjäkäyntisuutinta vai oliko vääränlainen?
Mikse kirjoitti: - 50 tyhjäkäytisuuttimen osanumeron ja mistä saa(haku toiminto kulutettu loppuun! ; )? storm-motor?
Tätä on nyt kysytty NIIN MONTA kertaa että olisi jo koko foorumin edun mukaista saada vastaus kysymykseen!!? Monella kuitenkin tuntuu olen se 50 suutin niin ei liene suurta kynnystä avautua ja kertoa tätä suurta salaisuutta.
Vastaa Viestiin