Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
tonza90
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Loka 2012 14:03
Mönkijä:: Comanche Roadster 300cc
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja tonza90 »

Liutsi kirjoitti:Oottekos saaneet tuon taka-akselin kiristysmutterin pysymään paikallaan? Itselläni ei pysy vaikka kuinka hampaat irvessä vääntää sokkaa vasten kireälle ja lukitusruuvin niin tiukalle kuin uskaltaa. Ajatuksia otetaan vastaan :)
itellä ihan sama vika.. joten vastauksia odotellaa täälläkin :D
jusa_71
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 21 Maalis 2013 08:08
Mönkijä:: can-am 400 efi t3 -13
Paikkakunta: Lahti

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

paappa kuva ko. paikasta niin katon kuinka se on mulla kiinni
perässäkun ei ole yhtään löystyvää paikkaa minulla :roll:
vikakoodien luku ja nollaus kaikkiin henkilöauto merkkeihin. myös opd2 mittaus (01-->)
http://uudenmaanmonkijat.fi/
riihimäen mönkijät
Liutsi
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Huhti 2013 17:18

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja Liutsi »

Kuva

tuo pirulainen.
jusa_71
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 21 Maalis 2013 08:08
Mönkijä:: can-am 400 efi t3 -13
Paikkakunta: Lahti

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

pitikin mennä sanomaan ](*,)
nyt se mutteri on mullakin karkuteillä
pitääpä alkaa tutkimaan kuinka sen saa kuntoon
vikakoodien luku ja nollaus kaikkiin henkilöauto merkkeihin. myös opd2 mittaus (01-->)
http://uudenmaanmonkijat.fi/
riihimäen mönkijät
jusa_71
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 21 Maalis 2013 08:08
Mönkijä:: can-am 400 efi t3 -13
Paikkakunta: Lahti

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

vetästy kiinni 40 cm pitkällä jakarilla +saman mittasella jatkolla
lukitus ruuvin momentti noin 350nm
(pulttikoneella)
aukeeppa niin tempasen luctiten kovinta liimaa ja lukotan 12.10 pultilla ja mutterilla
850mn lujuuteen vielä jos aukeaa niin sitten 3:men piikin puikolla liimaan kiinni
sit hajoaa jostain muualta :evil:
vikakoodien luku ja nollaus kaikkiin henkilöauto merkkeihin. myös opd2 mittaus (01-->)
http://uudenmaanmonkijat.fi/
riihimäen mönkijät
Liutsi
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Huhti 2013 17:18

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja Liutsi »

Eli tyyli vapaa, ja saa käyttää luovuutta ;)
atv200
4WD
Viestit: 167
Liittynyt: 11 Huhti 2012 07:50
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500
Paikkakunta: Juuka

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja atv200 »

Mulla oli tossa mutterin jatkona muistaakseni pakoputkilkemmari kiristettynä, eipä se koskaan päässy löystyy.
timok
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Helmi 2013 13:06

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja timok »

nyt on tästä meidänkin roadsteristä taka-akseli poikki,
katkesi onneks hiljaisesta vauhdista... uusi tilattu alg:ltä...
vanha täytyy kokeilla joskus hitsata kasaan,
muuten toiminut komeasti n.800km jäällä ja mettässä :o
karkeammat kumit löyty käytettynä koossa 22x7-12 eteen ja 22x10-12 taakse, sopii olemaan alkup. lokareiden kanssa....
tyhjäkäyntiin en ehtiny perehtyä kun poika halus olla kokoajan ajamassa :lol:
imukaulan ostin uuden ja imuvuodot tarkastelin kuntoon muttei auttanu...
mutt nyt täytyy katella isompi tyhjäkäynti suutin...
Kawasaki KLF 300 ja Comanche roadster 300

vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä.....
Liutsi
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Huhti 2013 17:18

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja Liutsi »

Ootkos venttiilit tarkastanu? Kiinalaiset mopedit ainakin kadottaa tyhjäkäynnin jos venttiilit kantaa.
timok
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Helmi 2013 13:06

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja timok »

juu venttilit on säädetty/tarkastettu ihan ekojen tarkastusten joukossa....
Epäilyt menee kaasarin tai tyhjäkäynti suuttimeen koska ostettaessa tuo kaasari oli puolillaan vihreäharmaata limaa
(seissyt vuoden taivasalla) ja joitain hapettumia sinne jäi vielä putsailujen jälkeenkin....
Kawasaki KLF 300 ja Comanche roadster 300

vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä.....
JellyCherry
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 10 Kesä 2012 00:23
Mönkijä:: Roadster -09
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja JellyCherry »

atv200 kirjoitti:Mulla oli tossa mutterin jatkona muistaakseni pakoputkilkemmari kiristettynä, eipä se koskaan päässy löystyy.
Kokeilin itse tätä pakoputki klemmari viritelmää, ja hyvältä on tuntunut paripäivää. eli siis siihen kierteisiin kiristin 52 vai 54 klemmarin ja piirsin tussilla jäljet koko pakkaan. revittelyn jälkeen oli liikahtanut heilahduksen verran löysemmälle, mutta siitä ei ole enään löystynyt :)
Sydämellä on syynsä, joita järki ei ymmärrä.
- Comanche
Liutsi
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Huhti 2013 17:18

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja Liutsi »

Tuntuupi pysyvän paikoillaan myös wyrtin "kovalla" ruuvilukitteella.

Sit pari hölmönhauskaa kysymystä jos näihin vaikka löytys vastaajia.

1. Koliseeko takajarrun kiinnitysrauta?
2. Onko ideaa millä sais hiljaseks?
3. Paljonko roadsterisi ottaa kierroksia?
4. Miksi roudsterini "booaa" kun kaasu on kokonaan auki?
Kömpesteri
2WD
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Helmi 2013 21:41

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja Kömpesteri »

1,2: joskus kolisi. pidätintappi työstetty väljäksi. Tapin halkaisijan kasvattaminen auttaa ja on pysyvä ratkaisu. Ensiapuna toimii raudan paikallaan pitävän seegerisokan tiukkaaminen napaan leveällä tuurnalla naputtamalla (sokan ja akselin väliselle aluelle navassa, jolloin sokka kiristyy rautaa vasten ja herkkä välys häipyy joksikin aikaa. samalla navan halkaisija kasvaa inansa raudan kohdalta ja syntyy ns krymppi.

3: 10500, enemmänkin kyllä, mutta ei hyötyä. 9500 jälkeen huomasi väännön tippuvan. vakirattailla kelasi sen 10 huitteille 4:lla. Toki hieman pideltynä.
Vakiona tais roneltaa 8500.
4: ei saa ainetta. tsekkaa tankin korkista eteenpäin koko bensalinja myös hana. Jos orkkis niin paskaa löytyy kun letkut murenee sisältä. Vaihda uusiin.
tonza90
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Loka 2012 14:03
Mönkijä:: Comanche Roadster 300cc
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja tonza90 »

Olisiko mahdollista saada kuvaa tuosta pysyvästä ratkaisusta?
Itsellä samainen ongelma ja ei jaksaisi väliaikaisia virityksiä tehdä vaan kerralla kuntoon.
Kyse siis ongelma 1 ja 2
Viimeksi muokannut cotcot, 07 Kesä 2013 09:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu.
Liutsi
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Huhti 2013 17:18

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja Liutsi »

Nii-i. kuva olis kiva :)
Vastaa Viestiin