Traktorimönkijän vakuutusmaksut
Re: Traktorimönkijän vakuutusmaksut
Kilpailutin juuri omat ja perheeni vakuutukset, auto, 2x moottorikelkka, moottorityökone (Valmet 942 - 84), Can-Am 500 -13 t3, kotivakuutu ja henkilövakuutukset. Kilpailutuksen tuloksena vakuutusyhtiö vaihtui Tapiolasta If:ksi. Hinta laski kaikista yhteensä n. 300€/vuosi ja omavastuut hieman pienenivät ja ehdot paranivat.
Edellisiin viesteihin viitaten; kaikki vakuutukset kannattaa kilpailuttaa yksittäin. Useimmissa ajoneuvoissa se onnistuu tosi helposti nettilaskureilla, traktorimönkijän osalta ei niinkään.
Netistä vaan ei saa sitä viimeistä hintaa. Konttoriin se on mentävä asiamiehen juttusille ja tingittäväkin vielä jos hinnat haluaa kohdalleen. Netti ja kassatytöt tulevat kalliiksi.
Vähän sama kun netin sähkösopimussivut, saahan sieltä hinnan joo, mutta soittamalla muutamaan yhtiöön säästää satasia netin hinnoista. Nimim.just sähköö ostanut 2vuodeksi hintaan 3.98 c/kwh
Vähän sama kun netin sähkösopimussivut, saahan sieltä hinnan joo, mutta soittamalla muutamaan yhtiöön säästää satasia netin hinnoista. Nimim.just sähköö ostanut 2vuodeksi hintaan 3.98 c/kwh
Olen kokeillut konttoreilla paikan päälläkin, kotivakuutukseen voi tinkiä mutta liikennevakuutukseen turha yrittää.
Just sama hinta netissä ja konttorilla, paitsi netistä saattaa saada ensimmäiseksi vuodeksi melko ison alennuksen.
(minulla sähkö 3,85 c/kWh vielä puolitoista vuotta)
Just sama hinta netissä ja konttorilla, paitsi netistä saattaa saada ensimmäiseksi vuodeksi melko ison alennuksen.
(minulla sähkö 3,85 c/kWh vielä puolitoista vuotta)
-
- 2WD
- Mönkijä:: Linhai 500 T3 IRS -16
Perjantaina rekisteröin oman ja tätä threadiä luettuani summamutikassa konttorilla sanoin että Pohjolaan.
Linhai 500 T3 2016, liikenne 50,70€, Osakasko 38,67€. Täyttä ei ollut tarjolla?
Linhai 500 T3 2016, liikenne 50,70€, Osakasko 38,67€. Täyttä ei ollut tarjolla?
-16 Sportsman 570 EFI T3
LähiTapiolassa:
-Liikenne 53,46e
-Kasko 55,13e
LähiTapiolassa:
-Liikenne 53,46e
-Kasko 55,13e
-
- 4WD
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
Päivitellääs summaa...
IF:
Liikennevakuutus 53.84e ja täyskasko 165,84e eli yhteensä vuoden vakuutusmaksu 219.68e.
Omavastuut:
Törmäysturva 200e
Varkaus, palo, eläinkolari, ilkivalta 200e
Vastuuturva ulkomaille 500e
Oikeusturva 200e
Ei paha.
IF:
Liikennevakuutus 53.84e ja täyskasko 165,84e eli yhteensä vuoden vakuutusmaksu 219.68e.
Omavastuut:
Törmäysturva 200e
Varkaus, palo, eläinkolari, ilkivalta 200e
Vastuuturva ulkomaille 500e
Oikeusturva 200e
Ei paha.

-
- 3WD
- Mönkijä:: Polaris Ace 570 T3
Vuodenvaihteessa kisutettu firman ja omat vakuutukset ja sen seurauksena vaihto OP Vakuutukseen: 570 EFI Ace -15 liikenne 48,36/v ja isokasko 95,23/v:
-kolarointi
-hirviturva
-paloturva
-varkausturva
-ilkivaltaturva
-oikeusturva 15 %, väh. 200 €
-ulkomaan vastuuturva
nämä oikeusturvaa lukuunottamatta 150 € omavastuilla.
-kolarointi
-hirviturva
-paloturva
-varkausturva
-ilkivaltaturva
-oikeusturva 15 %, väh. 200 €
-ulkomaan vastuuturva
nämä oikeusturvaa lukuunottamatta 150 € omavastuilla.
Kauralla tai bensalla mutta pollella kuitenkin
- ErkkiXC
- 3WD
- Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
Sportsman 570 EFI 2017 T3b, vakuutukset OP Pohjola:
Liikenne 44,57€
Osakasko 32,11€
omavastuut 150€ paitsi oikeusturva 200€
Liikenne 44,57€
Osakasko 32,11€
omavastuut 150€ paitsi oikeusturva 200€
En ymmärrä miksi uuteen tuon hintaiseen ostokseen otetaan osakasko?
Jokainen tekee Tietenkin omat päätökset, mutta jos koneen vaikka kippaa jossain niin en kyllä itse haluaisi uudestaan konetta maksaa.

Jokainen tekee Tietenkin omat päätökset, mutta jos koneen vaikka kippaa jossain niin en kyllä itse haluaisi uudestaan konetta maksaa.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Niinpä, varsinkin kun hintaero on muutamia kymppejä...
- ErkkiXC
- 3WD
- Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
Säästö se on pienikin säästö
Eipä mulla autoissakaan ole ollut pikkukaskoa kummempaa (paitsi yhdessä pari vuotta, kun uusi ja rahoituksella ostettu), eikä veneissä eikä kelkassakaan. Eipä noita olis kyllä tarvinnutkaan tässä 45-vuotisen ajouran aikana.

Eipä mulla autoissakaan ole ollut pikkukaskoa kummempaa (paitsi yhdessä pari vuotta, kun uusi ja rahoituksella ostettu), eikä veneissä eikä kelkassakaan. Eipä noita olis kyllä tarvinnutkaan tässä 45-vuotisen ajouran aikana.
-
- 4WD
Minä taas ymmärrän hyvinkin pelkän osakaskon , jos on maltillinen kuski ja ajaa järki päässä. Itse olen ajatellut tuon asian niinpäin , että en halua maksaa toisten koneita.
Juuri tänään 24.2.2017 kyselin vakuutuksia yksityiskäyttöön hankkimaani TGB 1000i V-Twin -17 kikottimeen. POP ei myöntänyt kuin liikenne+osakasko (n.120€), Fenniasta liikenne n.75€ ja täyskasko yli 200€ siihen päälle. Sitten soitin tämän foorumin innoittamana Pohjolaan, josta sain liikenne+täyskaskon n.150€ hintaan.
Arvatkaa missä mulla on nyt vakuutus?
Arvatkaa missä mulla on nyt vakuutus?
- Catiska
- 6WD
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Viesti:
En jaksa arvailla...
Itse en myöskään viitsi kaskoista maksaa, osakasko on riittänyt jokaiseen kapineeseen. Jos ottaisin joka kamppeeseeni kaskon maksaisin kaskovakuutuksista arviolta n. 3000,-/a. Kohta 30 vuotta olen autoilla ja muilla härveleillä ajellut enkä ole kalustoa rutannut.
Toki voi onnettomuus tapahtua vaikka tänään mutta karkeasti ottaen jo säästetyillä vakuutusmaksuilla kustannan minkä tahansa omistamistani ajoneuvoista aiheutuvan särkymisen komeasti.
Vakuutusyhtiötkään ei näitä vakuutuksia myönnä kuin tehdäkseen niillä voittoa, reilusti voittoa. Haluan pitää tuon voiton omassa pussissani...
Itse en myöskään viitsi kaskoista maksaa, osakasko on riittänyt jokaiseen kapineeseen. Jos ottaisin joka kamppeeseeni kaskon maksaisin kaskovakuutuksista arviolta n. 3000,-/a. Kohta 30 vuotta olen autoilla ja muilla härveleillä ajellut enkä ole kalustoa rutannut.
Toki voi onnettomuus tapahtua vaikka tänään mutta karkeasti ottaen jo säästetyillä vakuutusmaksuilla kustannan minkä tahansa omistamistani ajoneuvoista aiheutuvan särkymisen komeasti.
Vakuutusyhtiötkään ei näitä vakuutuksia myönnä kuin tehdäkseen niillä voittoa, reilusti voittoa. Haluan pitää tuon voiton omassa pussissani...