Apuja mönkijän ostoon

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Vastaa Viestiin
HeGeone
2WD

Re: Apuja mönkijän ostoon

Viesti Kirjoittaja HeGeone »

Joo himoitsin jo can amin renegadea tai tgb:n targetia, mutta todellisuus luo nyt sellaset rajat että lähden katsomaan pyöränkorviketta 3-4te luokkaan..
Nyt pitäis saada sille rahalle paras vastine

Eli vaihtoehtoja joita itse keksin on

Arctic Cat DVX 400
Dinli 450/460
Goes X 450

Kone tulee siis pääosin varmaan hiekkatie/kaupunkipyörittelyyn, mutta crossiradalle täytyy myös päästä. Pieni ropaaminen ei haittaa, mutta jos jotain rakenteellista vikaa, kuten rungossa tms on, niin infoa vain.

Ja nuhaselta tuntuu jo se renegadekin prätkien jälkeen, joten nyt vain tunnustellaan et josko tää laji kiinnostais vai ostetaanko taas kohta uus kakspyörä pihaan.
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja JJP »

Kannattaa pitää silmällä SMC Wildcatteja kanssa.Saattaa nimittäin saada sopuhintaan aina välillä.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
outlander 400
6WD
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

HeGeone kirjoitti:Joo himoitsin jo can amin renegadea tai tgb:n targetia, mutta todellisuus luo nyt sellaset rajat että lähden katsomaan pyöränkorviketta 3-4te luokkaan..
Nyt pitäis saada sille rahalle paras vastine

Eli vaihtoehtoja joita itse keksin on

Arctic Cat DVX 400
Dinli 450/460
Goes X 450

Kone tulee siis pääosin varmaan hiekkatie/kaupunkipyörittelyyn, mutta crossiradalle täytyy myös päästä. Pieni ropaaminen ei haittaa, mutta jos jotain rakenteellista vikaa, kuten rungossa tms on, niin infoa vain.

Ja nuhaselta tuntuu jo se renegadekin prätkien jälkeen, joten nyt vain tunnustellaan et josko tää laji kiinnostais vai ostetaanko taas kohta uus kakspyörä pihaan.
kyllä se rene pikku vauhdissa repii riittävästi, itelläkin on kokemusta +150hp pyöristä mutta silti renen tehot riittää sen käyttö tarkoituksiin mukavasti! jos noista 3sta valita pitäis niin catti!! http://www.youtube.com/watch?v=Rvj9fa3-A9Y
HeGeone
2WD

Aika väsynyt lähtö gsx-r:llä.. :wink: Itsellä samanlainen musta vielä vuos sitten.

Jakaako SMC tekniikkaa kenen kanssa? Mistä varaosia?

Toi Arctic Cat tuntuu jotenkin tutun turvalliselta ku sen merkin kelkka ollut mökkikelkkana joskus.. (Jostainhan se fiilis aina merkkiä kohtaan syntyy)

Rene tulis pihaan samantien, jos hukkarahaa olis hieman enemmän.
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Villikissassa on sama tekniikka kuin pollen predatorissa.FUJIN (subaru) valmistama pannu,ei siis kopio.
Dinlissä on melkeinpä sama pata mutta 50cc pienempi.
Osia saa siis laajasti ja ihan toimiva laite se on.

Voiko tota lähdöksi sanoa gikseriltä?
Noh tota kattelles on canamiesten kiva hyväillä itteensä... :D
Kuvasteita
pusikkoon
Tracks
Mönkijä:: 2012 Foreman

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Tosiaan ihan turha hakea mitään kiihtyvyys-/vauhtielämyksiä mönkkärillä kyykkypyörän jälkeen. Kyllä se Renekin kadulla on umpitukkoinen lussu pienemmänkin kyykyn rinnalla. Riittävän kapealla metsärännillä voikin sitten alkaa jo hymy irtoamaan. Tuo Suzukikuski oli täysi märkäkorva mitä lähtemiseen tulee. Pätkä ei kerro mitään noiden kahden välisestä suorituskykyerosta. Ps. parhaat kiksit itse saanut kilpakelkalla kapeassa metsärännissä. Vaihtui petäjä vierellä sen verran tiheään tahtiin, että 180 heppainen 1000RR Hondakin tuntui pappatunturilta sen jälkeen :D
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
HeGeone
2WD

JJP, sun tekstejä onkin tullu luettua vähän ton smc:n osalta, ikävä et kaiken vaivannäön jälkeen lähti luikkimaan. Ehkä pääset mua opastamaan vielä muissakin asioissa täs stadin seudulla.

Dinlistä kokemusta kolmen-neljän vuoden takaa, ihan hauska peli oli, mutta paljon laatuvikoja (palloniveliä, laturia, jne.)

Nyt kun pyörä haettiin ikuiseen lainaan edellisen kerran, niin päätös täs syksyn aikana on tullut siirtyä mönkkärimieheks. Kova pala purtavaksi, mottonahan aina ollut "Everything with more wheels than 2 are for pussies" "Trikes are for pussies" jne! :wink:

Eniten mua kiehtoo kuitenkin ympärivuotisuus, prätkä seiso tallissa lyhyitä ajoja lukuunottamatta joku puol vuotta vähintään.

Nyt alkaa maljan tyhjenemisvauhti hidastumaan kirjoittaessa et täytyy jatkaa juhlintaa!

Hauskaa & onnellista uutta vuotta siis kaikille auttaneille ja auttamattomillekin!! =D>
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Tarkkaileppa myytäviä villikissoja jos ei dinli meinaa maistua...ja onhan niitä pollejakin aika ajoin myynnissä.
Jeesailen kyllä jos kykenen. :)
Kuvasteita
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Dinliinkö sä nyt päädyit?
Kuvasteita
HeGeone
2WD

No joo, sanotaan et rahapussi päätyi Dinliin.. Käytettyjen valintavaihtoehdot aika vähissä, löysin -08 vajaa 1500 ajetun dinlin missä kahdet vanteet, alkuperäset alut nappulanastoilla ja toiset dwt:n vanteilla ja goldspeedin rinkuloilla.. Molemmissa pintaa käytännössä täydet. SMC olis ulkonäön puolesta tullut, mutta käytettyjä 0 myynnissä.

Parempi ostaa halvempi alkuun, varsinkin kun en edelleenkään tiedä et jaksaako tää kiinnostaa vai vaihtuuko pyörään ennen kesää takas. Mitään uutta/halvatun kallista en viitsi heti ostaa, yksi persepano vakuutusyhtiöltä kun toi prätkä hävis tolta pihalta riittää toistaiseksi.

Aika paljon on "laitettavaa" mönkyssä, ollut ajamattomana kesästä lähtien, kahvat pirun jäykät, kaasarin säädöt viturallaan (jää kantamaan kaasua hiljentäessä ellei vaihteella tuo alas) eli tollasta pientä jota seisoneissa vehkeissä yleensä onkin.

Neuvoja noista kaasarin säädöistä otetaan vastaan.. Vehje täysin orkkis.

Kertokaas mistä kandeis öljyt ostaa koneeseen? Ja mitä öljyä? Vehje siis myös talvikäyttöön.. Ja noita supermoton 100e:n öljyjä en tähän tallista taida valutella..

Ajeletko JJP ympäri vuoden? Jos saan ton lelun nyt toimimaan miellyttävästi ja löydän kahvalämppärit niin kai sillä pitäis sit ajaakin.
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Motulia oon aina käyttäny itte ja käytän jatkossakin.Eli motulin 10-40 mopoöljyä.
Ajan mä mutta liskossa on piikit alla ja lähinnä jäärata kiinnostaa näin sydäntalvella.
Mikäs moto sulta lähti kävelemään?
Kuvasteita
HeGeone
2WD

Mistä täältä löytyy lähin jäärata? Mistäs tota motulia saa parhaaseen hintaan?
Kerros mistä vois löytää halvemmalla noita spacereita? Kai täs pitää lähteä sorvaamoilta kysymään, lamokselta 200e eteen ja taakse..
Täältä löytyy jotain hieman halvemmalla, mutta ei taida olla oikeaa pulttijakoa ja taakse tarvin 50mm levittävän..

Hussen sm 610ie -08 oli hävinnyt pyörä..
Eli: tällainen
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

No saksan ebaysta kattoisin eka.sit brittien.Mulla jotai spacereitä on pyöriny nurkis,pitää kattoo oonko jo myyny nekin johonki.
Ei täällä taida lähellä olla missään kiitos noiden lumien.Riihimäen puujoella tuntuu ukot ajelevan mutta mun ajot tulee varmasti sijoittumaan tuonne vieläkin ylemmäs.
Viime talvena ajeltiin porvoon tolkkisissa mutte sekin rata oli yhen vkl jälkeen sohjona.

Tjaah sul on ollu möhkö husse! :)
Kiva kone vissiin muuten mut aika raskas?
Kuvasteita
HeGeone
2WD

Katso ihmeessä jos löytyis. Joo en mä niin innokas oo että kovin kauas jaksaisin lähteä..

No möhkö ja möhkö.. Oli se kevyt edellisten kyykkyjen jälkeen.
Koneelta penkitettiin 68hp, eli turhanpäiväiseen pelleilyyn ihan kiva. Kyykyllä alko olemaan keuliessakin jo niin paljon vauhtia.
Kyl 450 ja 510 oli mielessä myös, mutta astu sopivasti syliin tutun kautta toi.

Ja niin harvoin ku sinne radalle tuli silläkään lähdettyä, niin ei se parin kympin lisäpaino haitannu.. Olipahan kilsahuollettava
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

tjooh aika lyhkänen vaikutusaluehan noilla kevyemmillä on.
Kaverilla on ollu muutaman vuoden samanlainen mut menee vissiin vaihtoon ku ei pysy husabergien vauhdissa. :lol:

Eihän noi kaukaisemmat jääradat mikään ongelma oo ku on kärry. :)
Kuvasteita
Vastaa Viestiin