Outlanderin välitys.
Re: Outlanderin välitys.
Tuossa eilisnä sai yksi normi viissatanen outti QSC-kitin, joka muunneltiin kasisatasen kitistä. Se onnistui ainakin kerralla muuttamaan laitteen toiselle tasolle. Omistaja oli ainakin tässä tapauksessa tyytyväinen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Outlanderin välitys.
Menikös tuo viissatanen millaiseen käyttöön.? Työtä vaiko hupia vaiko siltäväliltä..
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Outlanderin välitys.
Poke, laitoitteko molemmat qsc:n jouset paikoilleen vai etummaiseen pelkästään?? Muistatko mitkä painot on tyvessä ja kärjessä?? Oliks toi 5satku G2-rungolla? Omaani laitoin alunperin vanhaan 4satkuun ostetun kitin. Vaihdoin just paksumman rikan etujousen alle, nyt meni testeissä kovalla tiellä rajoittimelle ja sit tippuu tonne 7400:n huitteille ja pysyy siellä tappiin saakka. Ohuella rikalla hyyty hieman suossa. Jos toi olis hieman muuuttanu tilannetta. (Hiukan ot:tä, olis paremminkin kuulunu tonne qsc-ketjuun...
)

----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
Re: Outlanderin välitys.
Pokellahan on vissii pitempi välitys vaihelootassa?
Ite tuumailin jotta tuohan olis näin tieliikenne peliin manio näin maasto miehelle... Sais virittää tuon kytkimen tuonne mettään jossa ajetaan lyhyellä puolella mutta sitten olisi kuitenkin mukavan alhaiset cruisinki kierrokset tiellä...
Paljonkohan tuo välitys käytännössä laskisi kierroksia 80 kympi vauhdissa?
Ite tuumailin jotta tuohan olis näin tieliikenne peliin manio näin maasto miehelle... Sais virittää tuon kytkimen tuonne mettään jossa ajetaan lyhyellä puolella mutta sitten olisi kuitenkin mukavan alhaiset cruisinki kierrokset tiellä...
Paljonkohan tuo välitys käytännössä laskisi kierroksia 80 kympi vauhdissa?
Re: Outlanderin välitys.
Työkäytössä enimmäkseen on tuo viissatku. Toivottavasti misteri ite antaisi kokemuksista palautusta, jahka pääsee kone varsinaiseen rankakärrin vetoon. Enemmän voimaa hiippailussa kertoi kaveri olevan nyttemmin.
Tuon kitin säävöistä ei oikein saa vertailukohtaa normi viissatasen kittiin, kun lähtökohta oli kasisatasen kitti.
Vaakalla kävi painot ensimmäisenä, jätin kaksi orkkispainoa paikoilleen ja kaksi säätöpainoa, joista lähti kaikki säätöruuvit pois. Vain pari grammaa keveämmiksi jäi nuo säätöpainot kontra orkkis, mutta koska säätöpainot on enemmän painotettu juureen ja profiili on eri, oli vaikutus enemmän positiivinen. Ykkösjousi jäi alkuperäiseksi, samoin kakkonen, ykkösjousen alle meni molemmat säätöprikat. Kytkeytymiskierrokset oli siellä 2150-2200rpm:n seuvulla, ulosvaihto 7400-7500rpm. ja saattoi käväistä joskus hieman ylempänä. Huippunopeus oli jossain yheksäkympin seuvuilla, hieman yli.
Noin tuhat kierrosta alempana mennään jermu, maastossa ajelin ennen itekkin tuolla pitemmällä kulmavaihteella.
Tuo pidempi H-vaihde ei vaikuta niin paljoa, kulmavaihde on +18% ja H-vaihde +9%.
Tuon kitin säävöistä ei oikein saa vertailukohtaa normi viissatasen kittiin, kun lähtökohta oli kasisatasen kitti.
Vaakalla kävi painot ensimmäisenä, jätin kaksi orkkispainoa paikoilleen ja kaksi säätöpainoa, joista lähti kaikki säätöruuvit pois. Vain pari grammaa keveämmiksi jäi nuo säätöpainot kontra orkkis, mutta koska säätöpainot on enemmän painotettu juureen ja profiili on eri, oli vaikutus enemmän positiivinen. Ykkösjousi jäi alkuperäiseksi, samoin kakkonen, ykkösjousen alle meni molemmat säätöprikat. Kytkeytymiskierrokset oli siellä 2150-2200rpm:n seuvulla, ulosvaihto 7400-7500rpm. ja saattoi käväistä joskus hieman ylempänä. Huippunopeus oli jossain yheksäkympin seuvuilla, hieman yli.
Noin tuhat kierrosta alempana mennään jermu, maastossa ajelin ennen itekkin tuolla pitemmällä kulmavaihteella.
Tuo pidempi H-vaihde ei vaikuta niin paljoa, kulmavaihde on +18% ja H-vaihde +9%.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Outlanderin välitys.
Ymmärsinköhän mie väärin ko nopsaan kattoin, että GEtTorgetilta sais 17%+ rattaita lootaan... vai tarkottikohan ne tuota kulmavaihetta?
Re: Outlanderin välitys.
Get Torqed ottaa rattaat saksasta, saksasta saat sinäkin ne suoraan, ei mene välikäsiin ja tulleihin turhaa rahhaa.
http://www.kawasaki-rabenbauer.de/
Edittiä: Kulmavaihdehan se, H-rataspari on sitten erikseen.
http://www.kawasaki-rabenbauer.de/
Edittiä: Kulmavaihdehan se, H-rataspari on sitten erikseen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Outlanderin välitys.
No niin tietäjät. Meneekö tonnisonnin vaihelaatikko suoraan viissatkuun? Ajattelin kun siinä uudessa 6x6 on se extralyhyt vaihde, niin saisko semmosen soviteltua tohon omaan vehkeeseen? Muutenhan tämä 500 on hyvä vehe mutta remmi lähtee luistaan usein kun renkaat uppoaa johonki pehmeään. Tuskinhan se ilmanen operaatio tulis olemaan mutta brp vois sitte myyä niitä pitkiälyhhyitä tonne rapakon toiselle puolelle missä niitä kaivataan ja jättää hyvät laatikot tänne (siis olettaen että ne tehään kaikki täälä suomessa)
□■
-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Re: Outlanderin välitys.
Välitys on kyllä liian nopea. alle 4km/h ei pysty ajaan tai tulee nykimistä. ja 27renkaat on nyt niin kyllä joutuu unohtaan 30tuumaset mitkä toimi vanhemmissa 800sissa hyvin 

Re: Outlanderin välitys.
Terve... Hetken lueskeltuani näitä kytkin/vari/qsc/yms kittien juttuja nii meni yli ymmärryksen. Eli kysymys kuuluu: kun omistan 650 -07 vuoden outin ja se kyl toimii hyvin ja moitteetta niin miten saan huippuja lisättyä? Eli onko niin et huiput lisääntyy ja kierrokset putoaa? Mitä kittejä tai ritari ryssiä siin pitäis olla? Renkaina 27x11/9-14 xtr:t...vielä. Bighornit tulee tilalle. Huiput nyt aika liki 110km/h mittarin mukaan ja gps tais näyttää 109! Kuitenki ajo pääasiassa asfaltilla
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Outlanderin välitys.
Tuo hetki lueskelua riittää vallan hyvin.
Kuuspuokki kulukee justiin tuon ja piste, vaikka ryssis kytkimelle mitä.

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Outlanderin välitys.
Laita vakio renkaat, ni kulukee 115 mittarin mukaan. Ainaki mulla, muutama satku ajettuna. 

-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 17 Tammi 2013 10:37
- Mönkijä:: Can-am Outlander 500 XT -10
- Paikkakunta: Tampere
Re: Outlanderin välitys.
Pakko kysyä että missä h*lvetissä ajelet tuolla laitteellasi?Saminiki kirjoitti:Terve... Hetken lueskeltuani näitä kytkin/vari/qsc/yms kittien juttuja nii meni yli ymmärryksen. Eli kysymys kuuluu: kun omistan 650 -07 vuoden outin ja se kyl toimii hyvin ja moitteetta niin miten saan huippuja lisättyä? Eli onko niin et huiput lisääntyy ja kierrokset putoaa? Mitä kittejä tai ritari ryssiä siin pitäis olla? Renkaina 27x11/9-14 xtr:t...vielä. Bighornit tulee tilalle. Huiput nyt aika liki 110km/h mittarin mukaan ja gps tais näyttää 109! Kuitenki ajo pääasiassa asfaltilla


Nimimerkillä "v*tuttaa"

Re: Outlanderin välitys.
Kyllä mä ihan päijät-hämettä ympäri kurvaulen. Lähinnä heinola-lahti ja heinola-nastola
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 17 Tammi 2013 10:37
- Mönkijä:: Can-am Outlander 500 XT -10
- Paikkakunta: Tampere
Re: Outlanderin välitys.
Lähinnä yritin ihmetellä, että miten voi mönkijä olla noin hyvä/vakaa ajettava, että tuollaisia nopeuksia uskaltaa käyttää...