Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
- Mikse
- 4WD
- Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
jos nimimerkistä voi johtopäätöksiä vetää niin Kaverina et ole kovinkaan uusi mutta mönkijän omistajana ehkä kylläkinreino79 kirjoitti:moi olen uusi kaveri ja kysyisin miksi comachen 200cc tie crossin 2 ja 4 hyppii pois päältä välillä

Pari kysymystä aiheesta eli:
Onko muilla mennyt öljytikkuja poikki? Eli siis tikun peltiosa katkennut taitoksen kohdalta. Jonkin verranhan noita on kuulemma irronnut kiinnityksistään, mutta onko muilla katkennut. Ajattelin että tohtiiko laittaa uuden samanlaisen tikun, vai virittelenkö itse kestävämmän ratkaisun tilalle?
Ketjunkiristimen rullasta on laakerit mennyt. Uusia alkuperäisiä sinne lienee ihan turha laittaa, joten oletteko vaihtaneet tilalle merkkilaakerit ja sorvanneet rullan niille sopivaksi vai laittaneet suoraan tilalle uuden esim moottoripyörästä ja jos niin mistä ?
Onko muilla mennyt öljytikkuja poikki? Eli siis tikun peltiosa katkennut taitoksen kohdalta. Jonkin verranhan noita on kuulemma irronnut kiinnityksistään, mutta onko muilla katkennut. Ajattelin että tohtiiko laittaa uuden samanlaisen tikun, vai virittelenkö itse kestävämmän ratkaisun tilalle?
Ketjunkiristimen rullasta on laakerit mennyt. Uusia alkuperäisiä sinne lienee ihan turha laittaa, joten oletteko vaihtaneet tilalle merkkilaakerit ja sorvanneet rullan niille sopivaksi vai laittaneet suoraan tilalle uuden esim moottoripyörästä ja jos niin mistä ?
Comanche Cross 200cc TL
pistinpä tänään taakse ja eteen huomiovalot, led valot mallia peräkärryvalot. Ei ehkä tyylikkäimmät, mutta halvat. Taakse heijastimien paikalle punaiset ja eteen vilkkuje sisäpuolelle, vilkun tangosta roikkumaan, vedit vielä johdot taakse, ajattelin kytkeä takavalon parkkijohtoon, mutta ei ollut aikaa eikä virtakynää, joten jäi vielä kesken. Osaako joku suoraan sanoa kumpi johto on jarru, keskellä ruskea lienee maa. Eli siihen takavalon johdonpätkään meinasin liittää, ei tartte silpoa laitteen omiin johtoihin.
Mulla on myös menny öljytikku poikki ja vielä se siellä jossain koneen pohjalla lilluu.Turo kirjoitti:

Viimeksi muokannut HemPPaz, 07 Maalis 2008 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
noniin comsu olis lapsen vioista korjailtu ja pelaa paremmin ku uutena
-uusi kaasutin ja suuttimet pää 112,5 ja tyhjäkäyti 45(ei enää ryypyn kans temppuilua)
-isompi bensan suodatin
-powerfiltter
-appiukon liikkeessä säädätin sytyn ja venttiilit
-tankin korvakot suojattu kumimatolla ettei rupeais vuotaa
-tukivarsimuutos
-huohotin letku otettu pois putsarista
-hangessa menoa varten laitettu taakse diamond kettingit
-takaakselin rasvanippa
-rullakaasu
-laserline takapönttö
tuninkia sen verran et
-polisportin käsisuojat
-maski mittariston edessä
-kromi karjarauta
-Qmaxin iskarin suojapussit
vielä olis
-vasemman takarenkaan vipatus selvittää
-takajarrun kolina poistaa
-etupään nivelet vaihtaa (keväällä)
-aluvanteet (tulossa muutaman kk pääst)
-jalkaraudat
-etupäähän madallus säätöä
takana on sit mahdollisuuksia laskea takapäätä mut nyt talvi säädöissä eli maavara korkealla.
PS:minkälaiset välitykset olis hyvät ku ajaa lumessa kettingeillä et vääntöä sais ku ei 1vaihdettaa isommalla pysty ajaa...?kettingit sen takia ku alla katurenkaat ja laitan ens talveksi maastorenkaat vast.ellei ole jo siihen mennes 4veto.
-uusi kaasutin ja suuttimet pää 112,5 ja tyhjäkäyti 45(ei enää ryypyn kans temppuilua)
-isompi bensan suodatin
-powerfiltter
-appiukon liikkeessä säädätin sytyn ja venttiilit
-tankin korvakot suojattu kumimatolla ettei rupeais vuotaa
-tukivarsimuutos
-huohotin letku otettu pois putsarista
-hangessa menoa varten laitettu taakse diamond kettingit
-takaakselin rasvanippa
-rullakaasu
-laserline takapönttö
tuninkia sen verran et
-polisportin käsisuojat
-maski mittariston edessä
-kromi karjarauta
-Qmaxin iskarin suojapussit
vielä olis
-vasemman takarenkaan vipatus selvittää
-takajarrun kolina poistaa
-etupään nivelet vaihtaa (keväällä)
-aluvanteet (tulossa muutaman kk pääst)
-jalkaraudat
-etupäähän madallus säätöä
takana on sit mahdollisuuksia laskea takapäätä mut nyt talvi säädöissä eli maavara korkealla.
PS:minkälaiset välitykset olis hyvät ku ajaa lumessa kettingeillä et vääntöä sais ku ei 1vaihdettaa isommalla pysty ajaa...?kettingit sen takia ku alla katurenkaat ja laitan ens talveksi maastorenkaat vast.ellei ole jo siihen mennes 4veto.
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Ajelin tänää mönkijällä sitten marraskuun. Oli kyllä melkosen oujee. Tiukkaan tampatut pikkutiet tuntuivat parhaalta annilta.
Sitten edellisen ajon, olen
-vaihtanut peukalokaasun pois
-kääntänyt takavanteet
-laittanu taakse 22*10-10 Kenda Roadgot
-vaihtanu takaiskarin lyhempään (perä madaltui ~10cm)
Takapään madallus teki laitteen jo selvästi mönkijän näköiseksi ja samalla caster lisääntyi entisestään, joka tekee hyvää ajo-ominaisuuksille. Takaiskarin ulosvaimennuksessa on valitettavasti jotain häikkää. Tarvii selvitellä, missä siihen onnistuisi tehdä huolto. Mittarin epäilen pitävän nykyisellä rengastuksella lähelle paikkansa.
Sitten edellisen ajon, olen
-vaihtanut peukalokaasun pois
-kääntänyt takavanteet
-laittanu taakse 22*10-10 Kenda Roadgot
-vaihtanu takaiskarin lyhempään (perä madaltui ~10cm)
Takapään madallus teki laitteen jo selvästi mönkijän näköiseksi ja samalla caster lisääntyi entisestään, joka tekee hyvää ajo-ominaisuuksille. Takaiskarin ulosvaimennuksessa on valitettavasti jotain häikkää. Tarvii selvitellä, missä siihen onnistuisi tehdä huolto. Mittarin epäilen pitävän nykyisellä rengastuksella lähelle paikkansa.
-
- 6WD
- Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
No mulla meni poikki kuten tuol toisessa threadissa kerroin. Ja sain sen muutaman minuutin äheltämisen seurauksena ongittua pois sieltä sen tikunpalasen. Helpointahan se oli tietty sillon ku oli öljyt laskettu pihalle koneesta.HemPPaz kirjoitti: Mulla on myös menny öljytikku poikki ja vielä se siellä jossain koneen pohjalla lilluu.Oon yrittäny magneetilla sitä sieltä sorkkia mutta ku ei tuu nii ei tuu. antaa olla sit siellä.
En kyl suosittelis jättämään sitä sinne sisälle

Nyt ku sen sieltä sain pois, ni en kyl pistä uutta tikkua tilalle, vaan pelkän korkin. Uus tikku on tullu takuuhommana, mut käytän sitä paikallaan vaan sillon ku kattelen öljyjä.
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
kodE kirjoitti:No mulla meni poikki kuten tuol toisessa threadissa kerroin. Ja sain sen muutaman minuutin äheltämisen seurauksena ongittua pois sieltä sen tikunpalasen. Helpointahan se oli tietty sillon ku oli öljyt laskettu pihalle koneesta.HemPPaz kirjoitti: Mulla on myös menny öljytikku poikki ja vielä se siellä jossain koneen pohjalla lilluu.Oon yrittäny magneetilla sitä sieltä sorkkia mutta ku ei tuu nii ei tuu. antaa olla sit siellä.
En kyl suosittelis jättämään sitä sinne sisälleEi kai se kovin hyvää tee jos se sieltä ponnahtelee pystyyn ja kimpoaa *jonnekkin*
Nyt ku sen sieltä sain pois, ni en kyl pistä uutta tikkua tilalle, vaan pelkän korkin. Uus tikku on tullu takuuhommana, mut käytän sitä paikallaan vaan sillon ku kattelen öljyjä.
Nyt sitte kävi niin että kun ei sitä tikkua sieltä heti otettu pois niin meni vaihteet semmoseen kuntoon että ei oikeen alas päin vaihtunu kunnolla. Noh.. Käytettin kytkimen puolen lohkon kansi auki ja siellähän se tikku oli säkkyrällä vaihteen vaihtajien alla ahistamassa. Tikku pois, kansi paikoilleen, öljyt sisään ja menoksi. Vaihteet pelaa taas entiseen tapaan.