Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
reino79
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Helmi 2008 23:13

Viesti Kirjoittaja reino79 »

moi olen uusi kaveri ja kysyisin miksi comachen 200cc tie crossin 2 ja 4 hyppii pois päältä välillä
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

reino79 kirjoitti:moi olen uusi kaveri ja kysyisin miksi comachen 200cc tie crossin 2 ja 4 hyppii pois päältä välillä
jos nimimerkistä voi johtopäätöksiä vetää niin Kaverina et ole kovinkaan uusi mutta mönkijän omistajana ehkä kylläkin :D onko uusi/takuun alainen vehje? Jos on niin käänny pikimmiten myyjän puoleen. On täällä joskus joku puhunut kone/laatikkovikaisesta yksilöstä vaikkakin on harvinainen vika. Eikä tuskin korjaannu lootaa avaamatta. Jotain sisuskaluja on tod.näk. rikki.
Turo
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Tammi 2008 20:45
Paikkakunta: E-pohjamaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turo »

Pari kysymystä aiheesta eli:

Onko muilla mennyt öljytikkuja poikki? Eli siis tikun peltiosa katkennut taitoksen kohdalta. Jonkin verranhan noita on kuulemma irronnut kiinnityksistään, mutta onko muilla katkennut. Ajattelin että tohtiiko laittaa uuden samanlaisen tikun, vai virittelenkö itse kestävämmän ratkaisun tilalle?

Ketjunkiristimen rullasta on laakerit mennyt. Uusia alkuperäisiä sinne lienee ihan turha laittaa, joten oletteko vaihtaneet tilalle merkkilaakerit ja sorvanneet rullan niille sopivaksi vai laittaneet suoraan tilalle uuden esim moottoripyörästä ja jos niin mistä ?
Comanche Cross 200cc TL
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

mä löysin turun kone ja laakerista suoraan sopivat......
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

pistinpä tänään taakse ja eteen huomiovalot, led valot mallia peräkärryvalot. Ei ehkä tyylikkäimmät, mutta halvat. Taakse heijastimien paikalle punaiset ja eteen vilkkuje sisäpuolelle, vilkun tangosta roikkumaan, vedit vielä johdot taakse, ajattelin kytkeä takavalon parkkijohtoon, mutta ei ollut aikaa eikä virtakynää, joten jäi vielä kesken. Osaako joku suoraan sanoa kumpi johto on jarru, keskellä ruskea lienee maa. Eli siihen takavalon johdonpätkään meinasin liittää, ei tartte silpoa laitteen omiin johtoihin.
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
HemPPaz
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Helmi 2008 21:49
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja HemPPaz »

Turo kirjoitti:
Onko muilla mennyt öljytikkuja poikki? Eli siis tikun peltiosa katkennut taitoksen kohdalta. Jonkin verranhan noita on kuulemma irronnut kiinnityksistään, mutta onko muilla katkennut. Ajattelin että tohtiiko laittaa uuden samanlaisen tikun, vai virittelenkö itse kestävämmän ratkaisun tilalle?
Mulla on myös menny öljytikku poikki ja vielä se siellä jossain koneen pohjalla lilluu. :lol: Oon yrittäny magneetilla sitä sieltä sorkkia mutta ku ei tuu nii ei tuu. antaa olla sit siellä.
Viimeksi muokannut HemPPaz, 07 Maalis 2008 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

noniin comsu olis lapsen vioista korjailtu ja pelaa paremmin ku uutena

-uusi kaasutin ja suuttimet pää 112,5 ja tyhjäkäyti 45(ei enää ryypyn kans temppuilua)
-isompi bensan suodatin
-powerfiltter
-appiukon liikkeessä säädätin sytyn ja venttiilit
-tankin korvakot suojattu kumimatolla ettei rupeais vuotaa
-tukivarsimuutos
-huohotin letku otettu pois putsarista
-hangessa menoa varten laitettu taakse diamond kettingit
-takaakselin rasvanippa
-rullakaasu
-laserline takapönttö

tuninkia sen verran et

-polisportin käsisuojat
-maski mittariston edessä
-kromi karjarauta
-Qmaxin iskarin suojapussit

vielä olis

-vasemman takarenkaan vipatus selvittää
-takajarrun kolina poistaa
-etupään nivelet vaihtaa (keväällä)
-aluvanteet (tulossa muutaman kk pääst)
-jalkaraudat
-etupäähän madallus säätöä

takana on sit mahdollisuuksia laskea takapäätä mut nyt talvi säädöissä eli maavara korkealla.


PS:minkälaiset välitykset olis hyvät ku ajaa lumessa kettingeillä et vääntöä sais ku ei 1vaihdettaa isommalla pysty ajaa...?kettingit sen takia ku alla katurenkaat ja laitan ens talveksi maastorenkaat vast.ellei ole jo siihen mennes 4veto.
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

mulla maastomallissa edessä 13 ja taka 49 piikkinen
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

tuli ostettua us-partsilta veneseen tarkoitettu lämpömittari,ois tarkoitus asentaa se comancheen......
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Ajelin tänää mönkijällä sitten marraskuun. Oli kyllä melkosen oujee. Tiukkaan tampatut pikkutiet tuntuivat parhaalta annilta.

Sitten edellisen ajon, olen
-vaihtanut peukalokaasun pois
-kääntänyt takavanteet
-laittanu taakse 22*10-10 Kenda Roadgot
-vaihtanu takaiskarin lyhempään (perä madaltui ~10cm)

Takapään madallus teki laitteen jo selvästi mönkijän näköiseksi ja samalla caster lisääntyi entisestään, joka tekee hyvää ajo-ominaisuuksille. Takaiskarin ulosvaimennuksessa on valitettavasti jotain häikkää. Tarvii selvitellä, missä siihen onnistuisi tehdä huolto. Mittarin epäilen pitävän nykyisellä rengastuksella lähelle paikkansa.
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

joo....tein kans kunnon madalluksen etu ja takapäähän....paljon parempi tuli ajaa ja vielä aikast siistin näköinen....taka iskari vaihdettu myös parempaan.
kodE
6WD
Viestit: 453
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:07
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kodE »

HemPPaz kirjoitti: Mulla on myös menny öljytikku poikki ja vielä se siellä jossain koneen pohjalla lilluu. :lol: Oon yrittäny magneetilla sitä sieltä sorkkia mutta ku ei tuu nii ei tuu. antaa olla sit siellä.
No mulla meni poikki kuten tuol toisessa threadissa kerroin. Ja sain sen muutaman minuutin äheltämisen seurauksena ongittua pois sieltä sen tikunpalasen. Helpointahan se oli tietty sillon ku oli öljyt laskettu pihalle koneesta.

En kyl suosittelis jättämään sitä sinne sisälle :) Ei kai se kovin hyvää tee jos se sieltä ponnahtelee pystyyn ja kimpoaa *jonnekkin* :mrgreen:

Nyt ku sen sieltä sain pois, ni en kyl pistä uutta tikkua tilalle, vaan pelkän korkin. Uus tikku on tullu takuuhommana, mut käytän sitä paikallaan vaan sillon ku kattelen öljyjä.
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
mikki
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 01 Maalis 2005 19:43
Mönkijä:: rene
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja mikki »

kertokaapa paikka mistä saan 13 piikkisen 200 bomberiin.Paikallinen myyjä ei saannu kun 14 piikkisen?
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

HemPPaz
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Helmi 2008 21:49
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja HemPPaz »

kodE kirjoitti:
HemPPaz kirjoitti: Mulla on myös menny öljytikku poikki ja vielä se siellä jossain koneen pohjalla lilluu. :lol: Oon yrittäny magneetilla sitä sieltä sorkkia mutta ku ei tuu nii ei tuu. antaa olla sit siellä.
No mulla meni poikki kuten tuol toisessa threadissa kerroin. Ja sain sen muutaman minuutin äheltämisen seurauksena ongittua pois sieltä sen tikunpalasen. Helpointahan se oli tietty sillon ku oli öljyt laskettu pihalle koneesta.

En kyl suosittelis jättämään sitä sinne sisälle :) Ei kai se kovin hyvää tee jos se sieltä ponnahtelee pystyyn ja kimpoaa *jonnekkin* :mrgreen:

Nyt ku sen sieltä sain pois, ni en kyl pistä uutta tikkua tilalle, vaan pelkän korkin. Uus tikku on tullu takuuhommana, mut käytän sitä paikallaan vaan sillon ku kattelen öljyjä.

Nyt sitte kävi niin että kun ei sitä tikkua sieltä heti otettu pois niin meni vaihteet semmoseen kuntoon että ei oikeen alas päin vaihtunu kunnolla. Noh.. Käytettin kytkimen puolen lohkon kansi auki ja siellähän se tikku oli säkkyrällä vaihteen vaihtajien alla ahistamassa. Tikku pois, kansi paikoilleen, öljyt sisään ja menoksi. Vaihteet pelaa taas entiseen tapaan.
Vastaa Viestiin