Derbi DXR 250 viritys

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

roinitu kirjoitti:En tiedä onko luulo tautia mutta tuplien asennuksen ja pöntön vaihdon jälkeen tuntuu ihan kuin eri vehkeeltä... nyt toimii niinku pitää.

Putsarit vaan vaati aika paljon sepittämistä kun tuossa mulla ruonkoa hitsailtu ja koneen korvakot tehty uudet niin taitaa olla moottori hiukan takempana kuin vakiona... ainakin kuvien perusteella tossa rossarin vehkeessä jonkun verran enemmän tilaa niiden kurkkujen ja rungon välissä... Itsellä piti pirrata runkoon kolot että onnistui mitenkään...
mutta kannatti kyllä.
Ei sinne mullekkaan montaa senttiä ollu väliä..:)
Millasen pöntön laitoit?
roinitu
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Helmi 2008 16:28

Viesti Kirjoittaja roinitu »

joo... eipä kyllä.
mikähän liene tuo pönttö, tuli kömpijän mukana... vähän sellainen itse tehdyn näköinen vaikka tuskin on kuitenkaan. siinä on vaan suora reikä läpi... makiat äänet eikä pitäis paljoa ahistaa.
:D
otto83
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 24 Marras 2007 17:43
Mönkijä:: Renegade 800 -08 TL
Paikkakunta: kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja otto83 »

roinitu kirjoitti:joo... eipä kyllä.
mikähän liene tuo pönttö, tuli kömpijän mukana... vähän sellainen itse tehdyn näköinen vaikka tuskin on kuitenkaan. siinä on vaan suora reikä läpi... makiat äänet eikä pitäis paljoa ahistaa.
:D
onx se suora putki sit ihan sika hyvä,onks muutakin kun pirullinen pörinä? :lol:
ex. Derbi DXR 250 -05
ex. Comanche 200cc TL -07
ttkone
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Maalis 2008 21:47
Mönkijä:: SMC 250cc
Paikkakunta: Pohja / Karjaa

Tässä jotain tehoputkista . . .

Viesti Kirjoittaja ttkone »

Tässäpä on joku käyräkaavio / videon pätkä vakio ja Wileycon putkesta.



http://www.wileyco-racing.com/Inglese/Atv/Index.htm


:D
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

Oho.

Aika hyvin oli tullu vaimentimen vaihdolla tehoa..
Hmm.. Pitäsköhän avata toi oma "tehoänkkä" ja avartaa vähä..

Kuinkahan suurella reijällä toi putki kannattas tehä, ettei tulis liian avaraa..
Oisko missään leikkauskuvia esim. Wilecon vaimentimesta..?
Tai jos jolla kulla on mittoja esim. CRD:n koko putkesta niin olisin kiitollinen.. :)
ttkone
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Maalis 2008 21:47
Mönkijä:: SMC 250cc
Paikkakunta: Pohja / Karjaa

......

Viesti Kirjoittaja ttkone »

Joo , voihan noita kuvia jossain ollakin . . . Vastapainetta täytyy kyllä olla sopivasti noissa putkissa jotta toimii oikein , itse en muuttaisi tehoputkia mitenkään , itselle on tulossa tuo putki jossain vaiheessa . . . 250 Full Sys OVAL STAINLESS STEEL E-hyväksytty (WCSMC3SS/HOM) . . . Tilattu on jo . . . :D . . . Tästä on hyvä jatkaa kömpiän kulkua . . .

http://www.ustuonti.fi/index.php?main_p ... ts_id=1685


Eivät pystyneet toimittamaan tuota edellä mainittua putkea mutta tarjosivat "G.P.R slip-on vaimentimen, hinta on 316 eur" enpä sitten tiedä ?
Viimeksi muokannut ttkone, 27 Maalis 2008 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
otto83
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 24 Marras 2007 17:43
Mönkijä:: Renegade 800 -08 TL
Paikkakunta: kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja otto83 »

tuskin toi suoran reijän hormi hirveest tehoo tuo,enempi pelkkää ääntä :D
itellä on jonkun kawasakin kammio pönttö äänet on aika normaalit mut vääntöö tuli jonkun verran lisää.mut eiköhän toi putki ahista enempi tuolt alkupääst?
ex. Derbi DXR 250 -05
ex. Comanche 200cc TL -07
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

otto83 kirjoitti:mut eiköhän toi putki ahista enempi tuolt alkupääst?
Niinhän tuota luulis, mut Wilecon sivujen mukaan pöntön vaihdolla 2,5kw..:?
Sit ku nuo tuplat on ni voi olla et toi pönttö ahistaa..
otto83
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 24 Marras 2007 17:43
Mönkijä:: Renegade 800 -08 TL
Paikkakunta: kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja otto83 »

se on ihan varma et suoral hormil 2.5kw saa kukaan.kyl se jotaa muuta tarvii kun suoran putken/vaimentajan.

olisko viisaammil tietoo mikä kaasari siis isompi kävis vakio imukaulaan? :oops:
ex. Derbi DXR 250 -05
ex. Comanche 200cc TL -07
ttkone
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Maalis 2008 21:47
Mönkijä:: SMC 250cc
Paikkakunta: Pohja / Karjaa

juu . . .

Viesti Kirjoittaja ttkone »

Nooh , jää nähtäväksi kunhan putki saapuu ,onko apuja putkesta oikeesti , mitä rattaita muuten käytätte noissa 250 cc eli minkä kokosia ? :roll:
otto83
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 24 Marras 2007 17:43
Mönkijä:: Renegade 800 -08 TL
Paikkakunta: kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja otto83 »

täl hetkel 14/32 tilattu lamokselt 36piikkinen taakse,tuppaa vitosel jonkinverran hyytymään
ex. Derbi DXR 250 -05
ex. Comanche 200cc TL -07
junkki
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2008 22:39
Paikkakunta: Kontiolahti Mönkkäri: Derdi dxr 250

Viesti Kirjoittaja junkki »

paljoka ottaa nuilla välityksillä huippuja?
otto83
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 24 Marras 2007 17:43
Mönkijä:: Renegade 800 -08 TL
Paikkakunta: kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja otto83 »

ei vitosel hirveest jaksa mennä mittarin mukaa 85 pakun peräs mittarin mukaan 95
ex. Derbi DXR 250 -05
ex. Comanche 200cc TL -07
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Re: juu . . .

Viesti Kirjoittaja Rossar »

ttkone kirjoitti:Nooh , jää nähtäväksi kunhan putki saapuu ,onko apuja putkesta oikeesti , mitä rattaita muuten käytätte noissa 250 cc eli minkä kokosia ? :roll:
itellä takana 32, eessä vakio..
Välitykset on liian pitkät vakio nappularenkaille, ei jaksa vetää vitosella..
Mutta taas kesärenkailla välitykset on mainiot.. (225/40-10)

Madalluspalat on valmiit, maalausta vailla..
7cm jäi maavaraa kesärenkailla.. :D
Laitan huomenna kuvia kun saan valmiiks..
roinitu
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Helmi 2008 16:28

Viesti Kirjoittaja roinitu »

Onko tuossa orkkis putkessa jotain prikkoja siellä sisällä kuristamassa tehoja?

Ku pienemillä pykälillä jaksaa kiertää ihan hyvin mutta sitten taas 5-vaihteella kulkee puolella kaasulla 80 mutta kun painaa kaasun pohjaan niin ei jaksa alkaa enää kiertään eikä kulje lujempaa.. kaverilla muuten vakio derbi mutta putki vaihdettu ja se lähtee kyllä 80 vauhdista rinnalta kuin kuppa töölöstä ja kulee pikkusen yli 100km/h... väitykset pitäisi olla molemmissa vakiot.


Rossar: pitääkö tuplista käyttää kalvo pois siihen neulan säätöön vai siitäkö muovisesta ruuvista vaan pyöritetään joka on siinä kalvon "päällä"... ja muutenko ei tarvinut säätää niitä ollenkaan ku minusta tuntuu että tuo ainakin saa liikaa löpöä ku tuntuu että puutuu ja röpöttää...
Vastaa Viestiin