No jos oma lambda-anturi ja mittari lasketaan kotikonstiksi, niin sitten onnistuu. Tosin se vaatii sitten myös ajopaikkaa jossa tuota voi oikeasti testata eri kaasun asennoilla. Ja ainahan radalla on se todellinen tilanne, mutta aika harvat edullisemmat vehkeet ovat loggaavia eli että seoksia voisi tarkistaa ajon jälkeen.No Fear kirjoitti:Pystyykö tuota vakiota sit säätämään miten koti konstein tuolla commarilla vai pitääkö viedä ihan jonnekkin pajalle penkitettäväksi? vai onko muita yhtä helppoja säätö konsteja ruiskun säätöön kuin tuo kirsikkapommi?Sitten kun lähdetään tekemään big borea, pitää myös kantta työstää, mahdollisesti myös ventiilit uusiksi, sitten ruiskunsäätöön powercommander jne. Eli vaatii aika paljon duunia ja sitä myöden myös rahaa. Toki kulku paranee huomattavasti, mutta säädettävä sekin on ennen kuin on kohdallaan.
Eli ensin kannattaa säätää noi "vakiot" kuntoon ja sen jälkeen jos ei kulku riitä, niin alkaa hakemaan lisävarusteita.
Ja vastoin yleistä luuloa, noi holkit eivät aina vähennä tehoja, mutta ääniä ne kyllä yleensä rajoittavat. Riippuu oikeastaan siitä onko putki suunniteltu pääasiassa holkin kanssa käytettäväksi vai ilman. Nykyisin on vaatimukset äänien suhteen kiristyneet kaikkialla, joten kuristettuinakin noi putket toimii varsin hyvin. Tämä siis koskee eurooppalaisia putkia, USA:ssa sallitaan useimmissa paikoissa isommat äänet, joten myös putket ovat äänekkäämpiä. Esim. uuteen Yoshimuraan on nyt saatavana 94dB killereitä, kun vielä muutama vuosi sitten rajana oli 98dB.
Kyllä tuo holkki tuossa vakio putkessa ahistaa aikalailla, toimii kyllä muuten mutta huomaa siinä eron selvästi ajossa mutta on se siinä pidettävä nyt toistaiseksi ainaskin..
Itse powercommanderin säätöhän tapahtuu tietokoneella tai hieman karkeammat valinnat laitteen omilla napeilla.
Tässä kohtaa noi penkit ovat paljon helpompi ja nopeampi tapa tehdä säätöjä alkuunsa, vaikka ainahan se aikaa ottaa että saa ihan kohdalleen. Sitten tietysti jos jotain menee isompaa muuttamaan niin homma pitäisi tarkistaa uudelleen. Tuollaisten kunnon mittareiden loggausominaisuuksilla kun tuppaa menemään tonnin paremmalle puolelle, niin niitä ei ihan joka laitteesta löydy. Itellä toki dynon lisäksi on GPS:stä lähtien kaikki, mutta ne ovatkin sitä varten että tuolla asvaltilla hommia mitataan tuhannesosien tarkkuudella.