Lisää tietoa: Eilen jälleen vilkaisin pikaisesti tapausta, kaapeli oli sitä 6neliöistä jota arvelinkin, lakut on vedetty suoraan akulta, liitokset hinkkasin santapaperilla puhtaaksi.. uus yritys, vaijeri tallin seinään kiinni ja jarrut lukkoon ja vinssaamaan, alku meni lupaavasti ja vikkelää, kunnes vinssistä kuului: NOOOU MOOOOOOOR! Sain polariksen nokan kyllä kumartamaan kuten kuninkaallisten kuuluukin, mutta ei enempää. Teenpä seuraavaksi seuraavan tempun, ensin käyn hakemassa sen Vartan 14Ah akun ( onko tämä kelvollinen patteri ? ) ja jos ei tämä auta niin vaihdan kaapelit järeämpiin. Tuli vielä mieleen, että en oo muuten mitannu latausvirtaa ollenkaan, onkohan siellä kaikki kunnossa Joka tapauksessa omituinen tapaus, ja arvatkaa hävettikö kerran kun kaveri joutui hinaamaan polariksen suosta omalla bilteman 49,- maksavalla vinssillä kun oma 240,- euron Bronco hyytyi heti alkuunsa
Mulla tuli suitsan mukana broncon vinssi ja hyvin on vetänyt..En oo mitään eroa huomannut aikaisempiin warneihin(2500) mitä on ollut.Toi on vielä saman näköinenkin.Ainoa miinus on nuo ohjurirullat.Niillä ei tee mitään..Ei ton vinssin hinta ole kallis ainakaan.Jos hajoo niin sitten warnia tilalle.Mullakin on bronco kiinni alkuperäisillä piuhoilla
Kyllä mullekin vakuuteltiin, että vinssi on hyvä ja vetokykyinen, enkä sitä yhtään epäile, eihän noin laiskaa vinssiä voi ollakkaan. On vain mielenkiintoista kun ei mitään vikaa tunnu löytyvän, ja kun sain vielä uuden vinssinkin takuuseen, niin ei se voi olla edes yksilöllistä. Tässä on kyllä täysin kyse siitä että se ei saa yksinkertaisesti tarpeeksi virtaa. Haen tänään uuden akun siihen, vaihdettava se kuitenkin on, ei oo enää parhaassa iskussa muutenkaan.
Varta 14 Ah LF akku peliin, niin lataus onnistuu pakkasessakin, antaa virtaa sen minkä lupaa ja vinssi vaatii.
Viimeksi muokannut Roosa999, 06 Maalis 2008 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Mulla on kans broncon 2000:nen vinssi. Ja on myös samankaltaisia ropleemia. Laitoin linkun nokkaan paketissa olleiden ohjeiden mukaan, suoraan akulta jne. Vaan eipä tunnu tehot olevan tallella, jaksoi sentään nostaa tallin kattoon pystyyn mutta eipä paljon muuta jaksakkaan. Maastossa oon lirissä...
Tosin nyt aion käyttää roosan jakamia vinkkejä ja mennä "rytäämään".
Ainii, eipä tohon vinssisettiin kuulu sitä relettä. Nyt menee kaapelit suoraan katkaisijalle ja siitä vinssiin. Auttaiskohan rele asiaa...??
Meinaatko tosiaan että akkukaapelit menee katkaisijan kautta Jos näin on niin eihän tommonen voi saada virtaa tarpeeksi, tai sit palaa kyllä katkaisija äkkiä
Jep, siinä se. Ihan sama kuinka monta neliöistä kaapeli on, jos se menee katkaisijan läpi, niin siinä se pullonkaula on. Ihme ettei katkaisija ole vielä sulanut.
Jaa... ei relettä... jämeriä ovat kytkimet, jos ilman relettä ohjataan...
Itse ohjeistan myös HiD-valot releiden taakse ja virrat on vain 12-18A
aika ryhmää...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Voihan sitä ihan vaikka mittarillakin katsoa, että mihin sitä jännitettä oikein katoaa.
Ensin mittaa akun navoilta, että lähteekö riittävästi voltteja vinssin vetäessä. Sitten voi mitata vinssin navoilta kuinka paljon tulee perille asti. Ja sitten vaikka jokaisen johdon päistä, että paljonko juuri siihen johdonpätkään jää jännitettä. Samoin voi mitata jokaisen liitoksen, kytkimen ja releen yli.
Kyllä pitäisi löytyä se pullonkaula, johon jännitettä eniten hukkuu.
Itellä kans vinssi hyytyy heti ku hammaslanka kiristyy :S Akussa on kyllä reikä kylessä,mut korjasin sen ilmastointi teipillä..Voiko johtua tuosta? Ku noi uudet akut maksaa aivan liikaa..Kukkarokin on lihotuskuurilla..
käytännössä havaittua kun akku oli entinen ja piti ruveta vinssaamaan,veti hetken ja sammutti koneen.ei muuta ku nykäsemällä käyntiin ja kieroksilla kelata takaisin,virran käydessä vähiin kone sammuu.
rekisteri kirjoitti:Itellä kans vinssi hyytyy heti ku hammaslanka kiristyy :S Akussa on kyllä reikä kylessä,mut korjasin sen ilmastointi teipillä..Voiko johtua tuosta? Ku noi uudet akut maksaa aivan liikaa..Kukkarokin on lihotuskuurilla..
Korjasit akussa olleen reiän ilmastointiteipillä?? sökö se akku on siinä vaiheessa jo ollu...
rekisteri kirjoitti:Itellä kans vinssi hyytyy heti ku hammaslanka kiristyy :S Akussa on kyllä reikä kylessä,mut korjasin sen ilmastointi teipillä..Voiko johtua tuosta? Ku noi uudet akut maksaa aivan liikaa..Kukkarokin on lihotuskuurilla..
toi on melkein sama ku bensatankkia yrittäs paikata miesteipillä
rekisteri kirjoitti:Itellä kans vinssi hyytyy heti ku hammaslanka kiristyy :S Akussa on kyllä reikä kylessä,mut korjasin sen ilmastointi teipillä..Voiko johtua tuosta? Ku noi uudet akut maksaa aivan liikaa..Kukkarokin on lihotuskuurilla..
toi on melkein sama ku bensatankkia yrittäs paikata miesteipillä