Käyntiongelma

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
edviina
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 13 Heinä 2007 17:51
Mönkijä:: BomberCat
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja edviina »

Kait tähän topicciin voi kirjoittaa omistakin ongelmista. Nimittäin käyntiin saminen. Mönkkäriä joutuu sahaamaan käyntiin varsinkin kylmänä (kesälläkin) 10 minuuttia. Ryyppy auki -> starttia. Pyörii kauan ja jos sattuu hörähtämään tyhjäkäynnille niin ei käy ku sen 5 sekunttia. jos yrittää antaa kierroksia sammuu heti Sit ku on tehny tuon sen 20 kertaa niin se just pysyy tyhjäkäynnillä ja liika kierroksien anto aiheuttaa sammumisen. Pitää sillai tosi vähitellen ja varovasti. Sit ku sen on käyny sen 5 min niin voi lähteä ajamaan. Eli käynnistämisessä menee aina väh. 10-20 min. VINKKEJÄ?
Avatar
Boris
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Loka 2007 13:03
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Boris »

Ryypyn vaijeri löysällä?
"V***n kylähullu"
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Boris kirjoitti:Ryypyn vaijeri löysällä?
Paljon mahdollista tai sitten ryyppy on muuten rikki. :(
waxaa
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Loka 2007 10:18

Viesti Kirjoittaja waxaa »

Oma ongelma ratkaistu. Neula toiseen loveen ja pelaa kuin unelma. Vielä tosin meinaa sammua kun painaa nopeasti kaasun pohjaan tyhjäkäynniltä, mutta sen pitäisi korjautua isommalla suuttimella.

Kiitos.
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

waxaa kirjoitti:Oma ongelma ratkaistu. Neula toiseen loveen ja pelaa kuin unelma. Vielä tosin meinaa sammua kun painaa nopeasti kaasun pohjaan tyhjäkäynniltä, mutta sen pitäisi korjautua isommalla suuttimella.

Kiitos.
Hyvä kun jotain apua sait. :D
Sammuminen tuskin johtuu liian pienestä pääsuuttimesta sillä pääsuutin vaikuttaa vain suurimmilla kierroksilla.

Mikähän kaasari siinnä on? Onko varsinaista seosruuvia?
Yleensä seosriivi on kaasuttimen alla imukurkun puolella kaasutinta.
Eli tuo viittaisi liian laihaan seokseen.
Siis joko neulaa hieman ylemmäksi (prikkaa alemmaksi) tai jos siinnä on seosruuvi, etsi siitä alue, jolla ottaa huippukierrokset, jonka jälkeen ruuvia hieman (!/2 kierrosta) auki.
waxaa
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Loka 2007 10:18

Viesti Kirjoittaja waxaa »

On siellä seosruuvi. Ottaa jo nyt kierroksia rajottajalle asti.
Ensmo
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 10 Elo 2007 09:44

Viesti Kirjoittaja Ensmo »

Itellä on nyt samanlainen ongelma. Tosiaan ku jarruttaa hieman niin kone hyytyy ja sammuu, ei meinaa lähtee käyntiin -> avaan vähän orkkis bensasuodatinta et bensaa virtaa suodattimeen ja sitte koittan uudestaa niin käyntiinhän se lähtee. eli siis tosiaan bensansaannissa ON ongelma, niin osaisko kukaan sanoo mistä kannattaa alottaa vian korjaaminen? täydellä tankilla ei tee samaa mut sitte ku bensan pinta tippuu niin matkaki loppuu..

Bensasuodatinhan on lähössä heti vaihtoon ku sen ekana vaan jaksan ottaa irti sekä ostaa ja laittaa uuden tilalle.. mut en usko et suodattimessa vika on?
Bashan TL 200cc
Vastaa Viestiin