Kärryistä...
-
- Noppeli
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Jos teetän niitä vetopäitä 10 kpl. niin löytyykö halukkaita ostajia?
Voisi kustantaa niin että vetopää itse olisi 20 € ja pyörintä päälle 40€
Niin että tänne halukkaat ilmoa niin alan puuhaamaan
Voisi kustantaa niin että vetopää itse olisi 20 € ja pyörintä päälle 40€
Niin että tänne halukkaat ilmoa niin alan puuhaamaan
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- juniorijussi
- Tracks
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
- Viesti:
Mielestäni vetopäässä riittää ,kun on hieman väljä sisäputki ja rasvaa välissä.Hullultahan tuo kuullostaa ,mutta esim. mun hondassa sanotaan ettei saa yli 14kg painoa kohdistua koukun päälle eli ei siinä hirveitä kuormia saa aisan päällä olla.Maalaisjärjellä kun ajattelee niin kyllähän siihen aika isot voimat kohdistuu hetkellisesti esim. silloin ,kun on kuorma päällä ja ajelee kivikkoista ja mäkistä reittiä.Tärkeää onkin tehdä kuormat sillain ,että paino olisi mahdollisimman keskellä kärryä.
Metallimiehenä sanoisin näin ,että helpompi toteuttaa tuo putki sydeemi kuin ruveta rakenteleen jotain laakeripukkia.Halvempi tehdä sitten 100 vuoden päästä uusi vetopää.
Metallimiehenä sanoisin näin ,että helpompi toteuttaa tuo putki sydeemi kuin ruveta rakenteleen jotain laakeripukkia.Halvempi tehdä sitten 100 vuoden päästä uusi vetopää.
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Honda Foreman 500 2012
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Yhteishankintakeskustelu pyörivästä vetopäästä loppui täällä osastossa.
Teen uuden topikin relevanttiin paikkaan.
Teen uuden topikin relevanttiin paikkaan.
Ettepäin
Jäykkäperäsissä taitaa aina olla se max n. 15kg, johtunee siitä että koukku on murikassa kiinni...?juniorijussi kirjoitti:Mielestäni vetopäässä riittää ,kun on hieman väljä sisäputki ja rasvaa välissä.Hullultahan tuo kuullostaa ,mutta esim. mun hondassa sanotaan ettei saa yli 14kg painoa kohdistua koukun päälle eli ei siinä hirveitä kuormia saa aisan päällä olla.Maalaisjärjellä kun ajattelee niin kyllähän siihen aika isot voimat kohdistuu hetkellisesti esim. silloin ,kun on kuorma päällä ja ajelee kivikkoista ja mäkistä reittiä.Tärkeää onkin tehdä kuormat sillain ,että paino olisi mahdollisimman keskellä kärryä.
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Jahas, mielenkiinosta tietää. Miten se koukku on murikassa kiinni? Kodiakissa (jäykkäperäisessä) on myös murikassa kiinni, eikä valmistaja suosittele yli 15kg painoa... Kyllä maalaisjärjellä ajateltuna siihen tulee paaaaljon suurempia rasituksia kun kärryssä on akselin päällä satoja kiloja painoa ja se kuopissa hakkaa sitä koukkuunARant kirjoitti:Jäykkäperäisessä Polaris ATP 330:ssa on manuaalin mukaan 45 kg, johtunee siitä, miten se koukku on murikassa kiinni ..amis kirjoitti:Jäykkäperäsissä taitaa aina olla se max n. 15kg, johtunee siitä että koukku on murikassa kiinni...?

I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
-
- 6WD
- Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry
Minun kärryssä vetopää on toteutettu seuraavasti: vetoaisa poikki 120mm päästä vetokytkimestä, tähän aisan pätkään ja itse aisaan hitsattu yläpuolelle 6mm paksua ja 90mm pitkät ja aisan levyset korokepalat joiden päälle hitsattu 90mm pitkät 24mm sisähalkaisialla olevat putken pätkät joiden sisään 24x200mm pulti.
Jospa joku tuosta saa selvää mitä tarkoitan...
Kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaamethocel kirjoitti:Minun kärryssä vetopää on toteutettu seuraavasti: vetoaisa poikki 120mm päästä vetokytkimestä, tähän aisan pätkään ja itse aisaan hitsattu yläpuolelle 6mm paksua ja 90mm pitkät ja aisan levyset korokepalat joiden päälle hitsattu 90mm pitkät 24mm sisähalkaisialla olevat putken pätkät joiden sisään 24x200mm pulti.

(jos sulla on kuvaa niin laita vaikka minulle sähköpostina niin voin liittää sen tuohon postiisi mikäli sinulla ei ole muuten mahdollisuutta sitä julkaista)
- juniorijussi
- Tracks
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
- Viesti:
Pitkään on pitänyt rankakärryä tehdä ,mutta vähäisen tarpeen takia en ole sitä kuitenkaan saanut aikaiseksi.
Tänään kuitenkin ryhdistäydyin ja hain motonetistä 2 kpl akseleita sekä vetopään ja tarkoitus olisi tämän viikon aikana tehdä joku kärry härpäkkä ja samalla aion toteuttaa tuon pyörivän vetopään.Se minkälainen kärrystä tulee onkin sitten toinen juttu.Kiireellinen tarve kun kärrylle on niin en varmaan ihan kukkumyyn kärryn veroista kuitenkaan saa aikaiseksi
Ainahan sitä voi parannella sitten.Luultavasti teen samaan runkoon sitten muitakin "sydeemeitä".Telikärryä en tee koska sille ei ole tarvetta ja yksi akselinen kääntyy helpommin.Traktori puolella on sen verran kokemusta ettei teliä tarvitse tommosiin pikkuhommiin tehdä..aika näyttää
Niin ja tarkoitus on tehdä kärrystä semmoinen että saa kuskattua mönkkärin ja kärryn tarvittaessa samalla kertaa eli siitä tulee "koottava"malli.
Tänään kuitenkin ryhdistäydyin ja hain motonetistä 2 kpl akseleita sekä vetopään ja tarkoitus olisi tämän viikon aikana tehdä joku kärry härpäkkä ja samalla aion toteuttaa tuon pyörivän vetopään.Se minkälainen kärrystä tulee onkin sitten toinen juttu.Kiireellinen tarve kun kärrylle on niin en varmaan ihan kukkumyyn kärryn veroista kuitenkaan saa aikaiseksi

Ainahan sitä voi parannella sitten.Luultavasti teen samaan runkoon sitten muitakin "sydeemeitä".Telikärryä en tee koska sille ei ole tarvetta ja yksi akselinen kääntyy helpommin.Traktori puolella on sen verran kokemusta ettei teliä tarvitse tommosiin pikkuhommiin tehdä..aika näyttää

Niin ja tarkoitus on tehdä kärrystä semmoinen että saa kuskattua mönkkärin ja kärryn tarvittaessa samalla kertaa eli siitä tulee "koottava"malli.
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Honda Foreman 500 2012
Onko sulla piirustuksia tuohon mainitsemaasi "koottavaan" malliin?
Eräs tuttavani tekee tuommoisia kärryjä ja on tehnyt kärrystä ns.
teleskooppi mallin eli sen voi lyhentää kun tukkirekan kärryn konsanaan.
Voisin kysellä siltä ohjeita jos kiinnostaa?
Olen nähnyt sen rungon ja näyttää todella tukevalta rakenteelta. Se runko härdelli muistuttaa ylhäältä katsottuna hiukan A kirjainta.
Eräs tuttavani tekee tuommoisia kärryjä ja on tehnyt kärrystä ns.
teleskooppi mallin eli sen voi lyhentää kun tukkirekan kärryn konsanaan.
Voisin kysellä siltä ohjeita jos kiinnostaa?
Olen nähnyt sen rungon ja näyttää todella tukevalta rakenteelta. Se runko härdelli muistuttaa ylhäältä katsottuna hiukan A kirjainta.