Bombardiermönkijät
-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 25 Elo 2004 22:17
- Paikkakunta: Turku
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Juu,kaikki mönkkärikuskit eivät ole nuoria ja vetreitä.On ikäihmisiä ja invaliidejä ym.liikuntarajoitteisia.Heille Traksteri Bomppa on kuin taivaan lahja.Kun ei jalka nouse niin ei,"skootterimallissa"jalat saa astinlaudoille vaivatta.Niitä vois joskus lueskella noita mönkiätestejä vaikka kirjastossa jos ei raski ostaa lehtiä omaksi. Mainittevatten Traxterin työmönkijäksi parhaasta päästä.Jotenki tuntuu ettei ne 4x4 Makasiinin testaajat taida olla kovin kokeneita?On meinaan aivan ihmeellisiä kommentteja ja ristiriitoja näiden muiden opusten ja omien kokemusten välillä?Kävin muuten testillä Outlanderilla(meniköhäntuooikein).Tieliikenneversio 400 ja huitsin hauska laite.Tiensivussa alusta tuntui hyvältä "rälläyksessä".Voimansiirto vain huusi ajossa kuin Hakkapeliitat ennen vanhaan.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Mistä hommasit ton yoshimuran? Kuinka tyyris putki ja kuinka paljon saa tehoa lisää?JN kirjoitti:Ei ainakaan vielä ole tullut mieleenkään että olisi väärä valinta. Laite on ollut todella luotettava niinkuin Skidoon kelkatkin. Maavaraa on todellakin on riittävästi eikä kone eikä muut osat ole runko rakenteen ulkopuolella vaarassa osumille. Ajoasento on ollut ainakin itselle mieleen jos on tottunut ajelemaan seisaaltaan koska sarvet ovat riittävän korkealla.Lämpö kahvat ovat siiten ihan must jos on tarkoitus talvella ajella. Muoviahan Outlanderissa on kyllä riittävästi verrattuna joihinkin muihin mönkijöihin. Ei vielä yhtään repeytymää tai palaa irronnut vaikka välillä aika rankastikin on kiviin ja kantoihin nojailtu. Vielä bonuksena tuli asennettua siihen yoshimuran tehoputkisto sen alkuperäisen "katalysaattori" putken tilalleSiitä onko ne Bombardierit leluja vai ei niin tämä kyllä tuntuu parhaalta "lelulta hiekkalaatikolla" mitä tähän asti on ollut
Elämä on ihmisen parasta aikaa!
Suoraan ei saa sattuvaa mutta 600 ninjan yoshimura rs3 putki sattuu kun jaksaa hieman rakentaa. Suutin sarja kannattaa laittaa myös sen putken vaihdon yhteydessä ettei mene liian laihaksi seokset lunta pöllytellessä
Ilmansuodatin löytyi sopivasti crossipyörästä.
Nyt uudet renkaat alla ja pito on jotain ihan muuta kuin vakioilla.
ITP:n 27*12*12 takana ja edessä 27*10*12

Nyt uudet renkaat alla ja pito on jotain ihan muuta kuin vakioilla.
ITP:n 27*12*12 takana ja edessä 27*10*12

-kyllä lähtee..
Can am 650xt road
Can am 650xt road
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Leluko ?
Julle-77 kirjoitti:Kävimme viime viikonloppuna etsimässä kaverille mönkijää ja törmäsimme bombardieriin.Ensi katselmus oli ihan ok mutta,istuessani satulaan mönkijä suorastaan niias alusta sökö jo uusissa ? Toinen mikä pisti silmään oli vesi jäähdytys hieno juttu mutta, jos syyläriä ei ole suojattu kuin muovilla kuinka se voi kestää? Hmm...oliko myös olemattomat puskurit alumiini putkia? sitä ei viitsitty enään jäädä selvittämään. Rungon putket eivät myöskään oikein antaneet uskoa tulevaan.Yksi asia tuli kyllä selväksi työ käyttöön kyseinen mönkijä ei todellakaan kuulu,Perän jousitus ei kykene kovaan kuormaan ilman että maavara puotaa ongelma korkeuteen.Ehkä Pieneen työhön muutamilla muutoksilla ja tietysti hupi ajeluun niin kuin kaikki mönkijät![]()
Vertailu kohteina oli Outlander 400 vm2004 vs Honda foreman 450 vm.2004
Bomppa olisikin ollut parempi vaihtoehto jos mallina olisi ollut Traxter.Outlander painii eri sarjassa kuin Foreman,sarjassa jossa Hondalla ei vielä ole vaihtoehtoa.
korjasin lainauksen t.kukkumyy
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Ehkäpä ennakkoluulot suurta muovimäärää kohtaan on osasyy ns. katuuskottavuusongelmaan, uskon kuitenkin, että aika harva outlanderin omistajista hevillä luopuu vehkeestään, varsinkin jos pitää vauhdikkaasta menosta. Mitä työkäyttöön tulee niin itselle riittää että tollanen 500 kg autokärry tulee perässä alle 30 cm hangessa nikottelematta, en oo ajatellu sukellusveneitä telakalle sillä vetää!
, Heiluuhan se kun sillä ajaa mutta niin heiluu autotkin missä on jouset, voihan sinne laittaa vaikka kouvuhalot jousien tilalle jos vähän tykymmästä alusta pitää, itselle juositus on laitteen ehkäpä suurin vahvuus.

Elämä on ihmisen parasta aikaa!
- PrebenElkjaer#10
- 2WD
- Viestit: 50
- Liittynyt: 22 Heinä 2005 11:05
- Mönkijä:: Eiger
- Viesti:
Bombardier Traxter
Maantiemönkijä
Bombardier Traxter on monella tavalla erilainen maastonelikko. Valmistaja on paremmin tunnettu lumelle ja veteen tarkoitetuista vapaa-ajan kulkuvälineistään kuten Skidoo ja Seadoo. Mutta vaikka valmistaja onkin astumassa vasta ensiaskeleita mönkijämarkkinoilla, ollaan jo valmiita asettamaan kyseenalaisiksi joitakin varmoiksi luultuja konsepteja.
Traxter on varmasti hyvä peli maastossa, mutta miten se pärjää asvalttiviidakossa? Tätä piti kokeilla, sillä Bombardier Traxter on Suomessa ensimmäisten joukossa rekisteröity käytettäväksi tieliikenteeseen L5-luokan ajoneuvona. Rekisteröimisen edellytyksenä on, että moottorissa on tehoa enintään 15 kW. Tehon rajoittaminen lähes puoleen näin painavassa laitteessa ei voi olla tuntumatta. Kun Traxterissa oli alla maastokäyttöön tarkoitetut renkaat, tuntui peli melko hengettömältä. Varsinkin kiihdytys huippunopeuteen vei paljon aikaa.
Traxterin ajaminen tiellä vaatii tarkkuutta, sillä neljä pyörää yhdistettynä ohjaustankoon ei ole aivan helppo yhdistelmä. Tämä tuli esille erityisesti kovalla liukkaalla pinnalla. Vanha konsti - kytkin pohjaan ja ohjaaminen luiston suuntaan - ei onnistu, koska kytkintä ei ole ja kaasun löysääminen vie pidon takapyöriltä. Varsinkin aloittelijan ja kokeneemmankin "motoristin" on syytä harjoitella ennen liikenteen sekaan menemistä ja opetella ajamaan tarkasti pidon mukaan.
Vaihteisto toimii Traxterissa kahdella tavalla. Vivusta voi valita joko käsikäyttöisen tai automaattisesti vaihtuvan; vaihteet toimivat hydraulisesti sähköisen impulssin saatuaan. Automaatti vaihtaa kuormituksen ja nopeuden mukaan isommalle tai pienemmälle vaihteelle. Käsivalinteisella voidaan valita jokaiseen tilanteeseen haluttu vaihde. Käsikäyttöinen vaihteensiirto sallii myös maksimaalisen moottorijarrutuksen hyväksikäytön maaston vaikeissa kohdissa.
Traxterissa on hyvä ja tilava säilytystila (30 litraa), jota valmistaja kehuu markkinoiden suurimmaksi. Tasainen lattia helpottaa (varsinkin maantiekäytössä) kuljettajan liikkumista ohjaimissa, jos tavaratelineet on lastattu täyteen. Tasainen lattia sopii erinomaisesti esimerkiksi invalidikäyttöön. Muihin markkinoilla oleviin mönkijöihin kiivetään moottoripyörän tapaan satulan yli, Traxterissa istutaan kuljettajan paikalle kuin traktoriin. Mittaristossa on nopeus-, osamatka ja matkamittari sekä jäähdytysnesteen lämpömittari. Varoitusvaloja on peruutus- ja vapaavaihteelle, öljynpaineelle ja kaukovalolle sekä kunkin päällä olevan vaihteen osoitin. Polttoainemittari on mekaaninen, ja menovettä kului koeajon aikana hieman reilut 6 l/100 km.
(Naputeltu Keijo Vidgrenin artikkelista TM 19/02)
Bombardier Traxter on monella tavalla erilainen maastonelikko. Valmistaja on paremmin tunnettu lumelle ja veteen tarkoitetuista vapaa-ajan kulkuvälineistään kuten Skidoo ja Seadoo. Mutta vaikka valmistaja onkin astumassa vasta ensiaskeleita mönkijämarkkinoilla, ollaan jo valmiita asettamaan kyseenalaisiksi joitakin varmoiksi luultuja konsepteja.
Traxter on varmasti hyvä peli maastossa, mutta miten se pärjää asvalttiviidakossa? Tätä piti kokeilla, sillä Bombardier Traxter on Suomessa ensimmäisten joukossa rekisteröity käytettäväksi tieliikenteeseen L5-luokan ajoneuvona. Rekisteröimisen edellytyksenä on, että moottorissa on tehoa enintään 15 kW. Tehon rajoittaminen lähes puoleen näin painavassa laitteessa ei voi olla tuntumatta. Kun Traxterissa oli alla maastokäyttöön tarkoitetut renkaat, tuntui peli melko hengettömältä. Varsinkin kiihdytys huippunopeuteen vei paljon aikaa.
Traxterin ajaminen tiellä vaatii tarkkuutta, sillä neljä pyörää yhdistettynä ohjaustankoon ei ole aivan helppo yhdistelmä. Tämä tuli esille erityisesti kovalla liukkaalla pinnalla. Vanha konsti - kytkin pohjaan ja ohjaaminen luiston suuntaan - ei onnistu, koska kytkintä ei ole ja kaasun löysääminen vie pidon takapyöriltä. Varsinkin aloittelijan ja kokeneemmankin "motoristin" on syytä harjoitella ennen liikenteen sekaan menemistä ja opetella ajamaan tarkasti pidon mukaan.
Vaihteisto toimii Traxterissa kahdella tavalla. Vivusta voi valita joko käsikäyttöisen tai automaattisesti vaihtuvan; vaihteet toimivat hydraulisesti sähköisen impulssin saatuaan. Automaatti vaihtaa kuormituksen ja nopeuden mukaan isommalle tai pienemmälle vaihteelle. Käsivalinteisella voidaan valita jokaiseen tilanteeseen haluttu vaihde. Käsikäyttöinen vaihteensiirto sallii myös maksimaalisen moottorijarrutuksen hyväksikäytön maaston vaikeissa kohdissa.
Traxterissa on hyvä ja tilava säilytystila (30 litraa), jota valmistaja kehuu markkinoiden suurimmaksi. Tasainen lattia helpottaa (varsinkin maantiekäytössä) kuljettajan liikkumista ohjaimissa, jos tavaratelineet on lastattu täyteen. Tasainen lattia sopii erinomaisesti esimerkiksi invalidikäyttöön. Muihin markkinoilla oleviin mönkijöihin kiivetään moottoripyörän tapaan satulan yli, Traxterissa istutaan kuljettajan paikalle kuin traktoriin. Mittaristossa on nopeus-, osamatka ja matkamittari sekä jäähdytysnesteen lämpömittari. Varoitusvaloja on peruutus- ja vapaavaihteelle, öljynpaineelle ja kaukovalolle sekä kunkin päällä olevan vaihteen osoitin. Polttoainemittari on mekaaninen, ja menovettä kului koeajon aikana hieman reilut 6 l/100 km.
(Naputeltu Keijo Vidgrenin artikkelista TM 19/02)
Suzuki Eiger 4x4 LT-A400/F Quadmatic
- PrebenElkjaer#10
- 2WD
- Viestit: 50
- Liittynyt: 22 Heinä 2005 11:05
- Mönkijä:: Eiger
- Viesti:
Lehtijutskaa
Joo tiedossa on...
Mutta järkeä (tai sen puutetta) voi käyttää (tai ei ole mitä käyttää) näiden vanhojen lyhyitten naputtelussa.
Ei tässä lehteä olla korvaamassa, näitä kun ei ole kuin pari.
Hyvät Joulut teille kaikille

Mutta järkeä (tai sen puutetta) voi käyttää (tai ei ole mitä käyttää) näiden vanhojen lyhyitten naputtelussa.

Ei tässä lehteä olla korvaamassa, näitä kun ei ole kuin pari.

Hyvät Joulut teille kaikille

Suzuki Eiger 4x4 LT-A400/F Quadmatic
Re: Leluko ?
moro... Itellä sattuu olemaan tollanen Outlander 400... kesällä ajelin tossa useamman viikon puita metästä ja hyvin toimi.. kertaakaan en ollut kiinni, vaikkakaan maasto ei ollut mitään helpointa... kärrinä oli telikärri.. olen tyytyväinen menopeliin, vielä ei ole jättänyt välille.Julle-77 kirjoitti:Kävimme viime viikonloppuna etsimässä kaverille mönkijää ja törmäsimme bombardieriin.Ensi katselmus oli ihan ok mutta,istuessani satulaan mönkijä suorastaan niias alusta sökö jo uusissa ? Toinen mikä pisti silmään oli vesi jäähdytys hieno juttu mutta, jos syyläriä ei ole suojattu kuin muovilla kuinka se voi kestää? Hmm...oliko myös olemattomat puskurit alumiini putkia? sitä ei viitsitty enään jäädä selvittämään. Rungon putket eivät myöskään oikein antaneet uskoa tulevaan.Yksi asia tuli kyllä selväksi työ käyttöön kyseinen mönkijä ei todellakaan kuulu,Perän jousitus ei kykene kovaan kuormaan ilman että maavara puotaa ongelma korkeuteen.Ehkä Pieneen työhön muutamilla muutoksilla ja tietysti hupi ajeluun niin kuin kaikki mönkijät![]()
Vertailu kohteina oli Outlander 400 vm2004 vs Honda foreman 450 vm.2004
Korjasin lainauksen. Käyttäkää esikatselua! Kukkumyy