jko kirjoitti:No hyvä, että tulvimiseen vaikutti edes se lipareen vääntäminen.
Sehän vaikuttaa bensapintaan muutenkin ja koko kaasarin toimintaan.
Tuo seosruuvi ei vaikuta kuin tyhjäkäyntiseoksiin.
Neulan korkeus vaikuttaa osakaasun soppaan.
Pääsuutin vaikuttaa kokoalueelle, pääosin osakaasulle ja etenkin täyskaasulle.
Mulla 400:ssa 142 pääsuutin, mutta motarin äänenvaimennin ja k&n- ilmanputsari.
Olen kokeillut 132-160- koko alueen 2 välein ja tässä omaani sopiva.
Olisiko sulla muuten vakio, suutin satsi vain vaihdettu?
Joo ei oo muuta tehty ku dynojetti kii.
Ja VPx, ei mulla oo mitään jousta siinä.Pelkkä ruuvi vain.
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
itsekin olen säätänyt tyhjäkäyntiseosta meisselisarjan "palalla", joka mahtuu just menenään välistä.
Kiinnipäin mentäessä tyhjäkäyntiseos laihenee ja aukaistessa kasvaa...
Kokeilisin pienempää suutinta tai laskea neulaa yhdellä pykälällä.
Jos kokeilet sormella nostaa luistia, niin onko päästettäessä löysä vai tulee hitaasti alas?
( osasinkohan selittää ymmärrettävästi..)
Luisti tulee hitaasti alas.Tuota kalvoa ei vaan hirveesti viittisi irrotella ku venähtää niin äkkiä jotta on joka kerta vaikeempi laittaa paikalleen.Avasin ekakertaa eilen uuden kalvon vaihtamisen jälkeen ja piti jo kikkailla et sai takas.
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
mönky kirjoitti:Luisti tulee hitaasti alas.Tuota kalvoa ei vaan hirveesti viittisi irrotella ku venähtää niin äkkiä jotta on joka kerta vaikeempi laittaa paikalleen.Avasin ekakertaa eilen uuden kalvon vaihtamisen jälkeen ja piti jo kikkailla et sai takas.
Sama huomattu täälläkin, olen joutunut liimaamaan bostikilla asennuksen ajaksi kalvon paikoille.
Aikas ärsyttävästi venyy...
Kuitenkin laskisin 1 lovella neulaa alaspäin, niin ei tukehtuisi alussa tai ostaisin k&n pestävän vapaavirtausputsarin...
Tuli vielä mieleen tuo putken punoitus-taisiis ei se oikeen punoitusta enää oo ku änkkäriki hehkuu melkein tulipunasena ku ajaa hetken täysiä.Eli johtuuko juuri tästä samasta, siis bensansaannista?
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
mönky kirjoitti:Tuli vielä mieleen tuo putken punoitus-taisiis ei se oikeen punoitusta enää oo ku änkkäriki hehkuu melkein tulipunasena ku ajaa hetken täysiä.Eli johtuuko juuri tästä samasta, siis bensansaannista?
mönky kirjoitti:Tuli vielä mieleen tuo putken punoitus-taisiis ei se oikeen punoitusta enää oo ku änkkäriki hehkuu melkein tulipunasena ku ajaa hetken täysiä.Eli johtuuko juuri tästä samasta, siis bensansaannista?
Käy laihalla jos putki punoittaa.
Eli sulla ei jostain syystä saa bensaa se kapistus. Suuttimet ja kaikki muu ok, mutta johonkin sulla se gaso häviää ennen kuin päätyy sylinteriin. Tiputteliko bensaa se vehje sulla? Onko siellä letkut nyt oikein bensapumpulta kaasarille ja kurkusta takaisin? Ei reikiä missään välissä eikä mitään ilmavuotoja?
Itsellä ei paljon putki punoita ja muutenkin käy paljon vakiota viileämpänä...
Arctic Cat 500 4x4 Automatic -07, piristetty kiinan ihme YZF750r, Honda TRX250R, Comanche 90cc (poijan) http://www.kainuunmoottorikerho.fi, Kainuun moottorikerho ry
No täytyypi vaikka vaihtaa nuo bensaletkut uusiin, saattaa jostaki välistä hotasta ilmaa väliin.Ei kyllä oo letkusta tiputellu jotta ei pitäis olla ainakaa kovin isoa reikää mut voihan se pumpulle menevä "alipaineletku" olla entinen-enpä oo tullu ajatelleeksi koko asiaa.
Onko muuten mitää käsitystä paljoko tuo bensapumppu mahtaa maksaa josko se olis ottanu itteensä ku tankki oli täynnä paskaa??
Ja täytyy muuten tarkistaa bensansuodatinki jonka oon jälkikäteen sinne asentanu jotta kuinka tukos se on...
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
Kävin tarkistaas letkut ja kunnossa näyttivät olevan.Mutta kertokaas mulle kuinka tuon alipainepumpun kuuluu toimia?Kokeilin imeä alipaineletkusta niin ei tapahdu mitää(letkua ei saanut imettyä vaan tuntu niinku se olis ollu tukossa ) mut sit ku lopettaa imemisen niin pumppu sykäyttää bensaa pikkusen pihalle.Voisko tuo mun laittama suodatin ahdistaa ku se on yks-suuntanen?Suodatin ei näyttäny olevan tukos.En kerenny ottaan sitä vielä irti mut täytyy huomenna päivänvalos jatkaa.
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
Eikös näissä käytetä kalvopumppua, jossa kalvon liike saadaan aikaan kampikammion painevaihtelusta, joka siirretään ns. pulssiletkun välityksellä pumpulle. Kalvon toisella puolella bensaa ja toisella vaihteleva yli/alipaine.
Kun järjestelmässä on sykkivä paine, niin olisiko tuo yhdensuuntainen bensafilsu koko homman ongelma? Kerää kovasti painetta ja siten saa kaasarin "väkisin" tulvimaan....kuhan tässä tuumin aihetta. Ei varsinaisesti kokemusta moisesta ongelmasta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Noniin, nyt olis filtteri vaihdettu.Vaikutuksia:Ei tiedä kaasusta mitää ja lykkää kaasarista bensaa tuutin täydeltä tyhjäkäynnillä mäkeen... Jotta kyllä on mukavaa.
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)