Polen määräaikaishuolloista

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Mtl
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 31 Touko 2011 19:45
Mönkijä:: Polaris Sportsman 550
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Polen määräaikaishuolloista

Viesti Kirjoittaja Mtl »

Mulle sanottiin kahdesta paikasta, että ei tarvisi tuoda 50 tunnin huoltoon ollenkaan kun ei siinä oo oikein mitään järkeä tehdä sitä noin nopeasti. Sanoivat että suoraan 100h huoltoon seuraavaksi ja takuu säilyy..

Mtl
______________________________________
XP550 EPS 2010
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polen määräaikaishuolloista

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

All-Terrain Vehicle kirjoitti: mitähän tässä 200h huollossa oikein on tehty, kun ei ohjekirjasta löytynyt paljoakaan?
kingi kirjoitti:http://www.polaris.fi/tietoa-tuotteista ... t/monkijat tuolta selvinnee mitä huollossa on tehty
Niin tuolla on sama Huollon ja turvallisuuden käyttöopas mikä itsellä on ihan paperiversiona ja juuri sanoin että asia ei siitä täysin selviä.

Sen mukaan jarrunesteelle, ADC-järjestelmän nesteelle, ja polttoainesuodattimelle on tehty jotain. Mutta niistäkin sanotaan että vaihda 2 vuoden välein ja tuo mun kone on 10kk vanha.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polen määräaikaishuolloista

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Mtl kirjoitti:Mulle sanottiin kahdesta paikasta, että ei tarvisi tuoda 50 tunnin huoltoon ollenkaan kun ei siinä oo oikein mitään järkeä tehdä sitä noin nopeasti. Sanoivat että suoraan 100h huoltoon seuraavaksi ja takuu säilyy..

Mtl
Okei. Sitä juuri tässä itsekin mietin, että onko tosiaan järkeä tehdä 2-3 kertaa vuodessa "iso huolto" koneeseen jonka käytöstä ehkä noin 95% tapahtuu asvalttitiellä. Mutta kertokaahan muutkin miten olette näiden huoltoasioiden kanssa toimineet?
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Polen määräaikaishuolloista

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:95% tapahtuu asvalttitiellä. Mutta kertokaahan muutkin miten olette näiden huoltoasioiden kanssa toimineet
tämäpä se onkin tielaitteiden niin sanottu akilleenkantapää:huolto noudattaa huoltovälejä "kumpi tulee ensin täyteen periaatteella".koneesi on ehkä vasta 10 kuukautta vanha mutta koska käyttö on 95% tiellä,kilometrejä ja tunteja kertyy runsaammin kuin maastossa ja näin ollen olet ajanut sillä taulukossakin mainitun joko 200 tuntia/24 kuukautta/3200 kilometriä joka on esimerkiksi jarrunesteen vaihtoväli.eikai tuossa nyt ole mitään mitä ei voisi ymmärtää maalaisjärjellä?toisaalta tuo opas kertoo sen mitä pitäisi tehdä,ei sitä mitä on todellisuudessa TEHTY.siksikin pyydämme huoltajalta aina huollon jälkeen raportin (mielellään kirjallisen sellaisen) tehdyistä toimenpiteistä :wink:
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polen määräaikaishuolloista

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

kingi kirjoitti:
All-Terrain Vehicle kirjoitti:95% tapahtuu asvalttitiellä. Mutta kertokaahan muutkin miten olette näiden huoltoasioiden kanssa toimineet
tämäpä se onkin tielaitteiden niin sanottu akilleenkantapää:huolto noudattaa huoltovälejä "kumpi tulee ensin täyteen periaatteella".koneesi on ehkä vasta 10 kuukautta vanha mutta koska käyttö on 95% tiellä,kilometrejä ja tunteja kertyy runsaammin kuin maastossa ja näin ollen olet ajanut sillä taulukossakin mainitun joko 200 tuntia/24 kuukautta/3200 kilometriä joka on esimerkiksi jarrunesteen vaihtoväli.eikai tuossa nyt ole mitään mitä ei voisi ymmärtää maalaisjärjellä?toisaalta tuo opas kertoo sen mitä pitäisi tehdä,ei sitä mitä on todellisuudessa TEHTY.siksikin pyydämme huoltajalta aina huollon jälkeen raportin (mielellään kirjallisen sellaisen) tehdyistä toimenpiteistä :wink:
Tuo on tosiaan totta, mutta se toimii myös toisinpäin. Edellisen "mönkijän" 50cc Kymcon huoltovälit olivat nimitäin suunniteltu niin että ne toimivat tieliikennekäytössä. Mutta itse käytin konetta täysin maastossa, joten huoltovälit olivat aivan liian harvat. Jarrukengät yms. kuluivat sileäksi kauan ennen huoltoa. Nyt kun melkein kaikki ajo tapahtuu tiellä on koneen huoltovälit taas maastonajon ehdoilla :)

No mutta se on tärkeintä että koneet ovat kunnossa. Pitää ottaa tästä opiksi ja ensikerralla kysellä hinnat ja toimenpiteet etukäteen. Ja pyytää sellainen "huolto pöytäkirja". Kyllä siihen varmaan kaikki toimenpiteet on suoritettu, mutta olisihan se mukavampi tietää mistä maksaa :)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mtl
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 31 Touko 2011 19:45
Mönkijä:: Polaris Sportsman 550
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Polen määräaikaishuolloista

Viesti Kirjoittaja Mtl »

Pitihän se 50h huolto käydä tänään teettämässä. Kallis oli 350€ kun pohjapanssari piti irrottaa ja ei kuulunu huollon hintaan tietenkään.
______________________________________
XP550 EPS 2010
joonaspaa
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 03 Syys 2009 20:51
Mönkijä:: Polaris 500 HO EUT
Paikkakunta: Lohja

Re: Polen määräaikaishuolloista

Viesti Kirjoittaja joonaspaa »

Minkä takia piti pohjapanssari irroittaa, eikö siinäollut öljyropun reikää?
Itsellä maksoi 50h huolto 192€
nyk. Polaris Sportsman 500 HO traktori
ex. Comanche Cross 300 (eka ja vika kiinalainen)
Mtl
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 31 Touko 2011 19:45
Mönkijä:: Polaris Sportsman 550
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Polen määräaikaishuolloista

Viesti Kirjoittaja Mtl »

No joo niin se oli se huolto 200€, mutta Iron Balticin irrotus ja kiinnitys oli sit sen 150 egee eli 2 tunnin työ. En nyt vaan uskony ihan noin kovaa hintaa sille, mutta näin vaan oli. Mulla ei oo siihen tehty mitään ylimääräsiä reikiä. Enskerralla viisaampi ja irrottaa sitte itte. Siihen menee tasan tunti irti ja kii.
Viimeksi muokannut Mtl, 11 Elo 2011 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
______________________________________
XP550 EPS 2010
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Polen määräaikaishuolloista

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Mtl kirjoitti: Iron Balticin irrotus ja kiinnitys oli sit sen 150 egee eli 2 tunnin työ
kädetön asentajako sen irrotti?vai kenties sokea :lol:
Mtl
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 31 Touko 2011 19:45
Mönkijä:: Polaris Sportsman 550
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Polen määräaikaishuolloista

Viesti Kirjoittaja Mtl »

kingi kirjoitti:
Mtl kirjoitti: Iron Balticin irrotus ja kiinnitys oli sit sen 150 egee eli 2 tunnin työ
kädetön asentajako sen irrotti?vai kenties sokea :lol:

Rahastustahan tuo vaan on.. Huono maku vaan jäi. No elämä on..
______________________________________
XP550 EPS 2010
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polen määräaikaishuolloista

Viesti Kirjoittaja atv mies »

joonaspaa kirjoitti:Minkä takia piti pohjapanssari irroittaa, eikö siinäollut öljyropun reikää?
Itsellä maksoi 50h huolto 192€
Ja mulla oli täällä rovaniemellä sama huolto 130-140 egee.
Tiimo
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Heinä 2009 06:50

Polariksen huoltoohjelma

Viesti Kirjoittaja Tiimo »

Oletteko moudattaneet tarkasti lähinnä naurettavalta tuntuvaa huoltoohjelmaa. 25h välit alussa ja myöhemmät 50h välit niin lyhyitä että ajat menee huoltoreissuilla ja rahat myös. Joka reissulta lasku satasissa .
Entä olettko käyttäneet maahantuojan huoltoa? Lain mukaan ilmeisesti ei tarvitse, ei ainakaan autopuolella. Riittää kun huollot on tehty ja takuut säilyy.
Pollessa ei ole mitään niin "highteck" systeemiä etteikö huoltoa voisi tehdä lähes kuka tahansa.
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polariksen huoltoohjelma

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Ite ainakin olen noudattanut, tuossa jotain juttua jo asiasta http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 12&t=24238
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
joonaspaa
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 03 Syys 2009 20:51
Mönkijä:: Polaris 500 HO EUT
Paikkakunta: Lohja

Re: Polen määräaikaishuolloista

Viesti Kirjoittaja joonaspaa »

Itselläni alkaisi olemaan 100h huolto ajankohtainen!

Paljonkos muut ovat maksaneet tuosta huollosta?
Ei tekisi mieli maksaa turhia euroja ahneelle huoltajalle.

Mönkijäni on sportsman 500 HO 2010 traktori

PS. Ja jos jollain on tietoa mitä tuossa huollossa tehdään?
nyk. Polaris Sportsman 500 HO traktori
ex. Comanche Cross 300 (eka ja vika kiinalainen)
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polen määräaikaishuolloista

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Itselläin olis tuo 100h huolto ajankohtainen, mutta mutta...
Paljonko on sellainen "hyvän maun" sisällä pysyvä "huolto ajankohdan ylitys" esim :?: . olisko 25 liikaa, eli olis silloin ajettu jo 125h.

Aloin ihmettelemään kun 100h tuli täyteen mutta sitä jakoavaimen kuvaketta ei näy missään. Huoltaja oli syystä x laittanut huoltoajankohdaksi 108h, tämä siis näkyy siellä ajotietokoneessa.
Vastaa Viestiin