Can-Am Outlander 400 max 2005

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
iveco
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Joulu 2004 22:41
Mönkijä:: Sportsman

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Viesti Kirjoittaja iveco »

Nelisatkun vauhtipyörässä ei ole merkkejä, joten turha irroittaa asentotunnistinta. Tulppa pois ja vetokäynnistimestä pyörittää konetta siten että kaksi viivaa nokka-akselin hammasrattaassa on kannen yläreunan suuntaisesti ja siinä asennossa venttiilien säätö.
Ohjureiden kunnon katsoo silmämääräisesti, takempi tuskin kuluu koskaan, etummainen eli kiristimenpuoleinen yleensä kuluu yläreunastaan jos on kuluakseen. Nokkaketjun venymisen voi todentaa mittaamalla paljonko kiristimen tappi on ulkona, huoltoraja tais olla 18 - 20 mm. Eli siis se musta muovitappi jossa kierteet, etummaisen ohjurin ja kannen välissä.
Service manual on ehdoton hankinta, siellä on kaikki selkeästi kerrottu hyvien kuvien kanssa. Ja tosiaan uudempienkin kirja käy hyvin, perustekniikka on sama, erona vain polttoainepuoli ja sähköt.
fbird73
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Loka 2012 11:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 1000 XT-P
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Viesti Kirjoittaja fbird73 »

No niin.. ongelmasta seuraavaan.. Eli lataus ei ole kuin 11.7V käynnissä. Ja lataus säädin on todella kuuma! Ei kärsi kättä pitää päällä..
oisko säädin loppu vai jossain syvemmällä vika?? uusi akku on paikoillaan joten ei se varmaankaan ole oikosulussa..


Nokkaketjun laahain näytti ehjälle sen mitä näki venttiilikoneistosta katsottaessa. Tosin ketjun kiristin oli aika loppuun säädetty..
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Viesti Kirjoittaja ATC »

Säädin varmaan mennyt. Sehän oli noissa tuon vuosimallin laitteissa niinku tyyppivika.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
fbird73
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Loka 2012 11:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 1000 XT-P
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Viesti Kirjoittaja fbird73 »

Saako tähän vm-05 malliin jarrupaloja tarvikkeena eteen ja taakse??? En meinaa löytää sitten millään tarvikkeena 2005 malliin...
Alkuperäiset palat maksavat reipas 150e/..
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Käy kurkkaamassa Duell sivuja. Kuvastosta, ainakin 2012 malli, löytyy SBS palat 30e/kpl. ja Broncon palat 25e/kpl.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuotenro 23-754si ja 23-767si. Kuvaston sivu 130. Tarkasta vielä itse katsoinko oikein. :)

http://www.duell.fi/Kuvastot
fbird73
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Loka 2012 11:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 1000 XT-P
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Viesti Kirjoittaja fbird73 »

Sieltähän ne löytyivät, kiitoksia vinkistä! Pitänee laittaa tilaukseen
fbird73
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Loka 2012 11:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 1000 XT-P
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Viesti Kirjoittaja fbird73 »

Saako tähän vanhempaan malliin takapenkin tilalle sitä "työkalulaatikkoa" ?? Tai sopiikohan noista uudemmista malleista ko. laatikko takapenkin tilalle...
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Suottaapi olla että ei saa eikä nuo uudempien mallien boxit ainakaan suoraan ilman modausta käy. Ainakin brp parts sivuilta katottuna tuo boxi löytyy 2006----> mallista eteenpäin, mutta ei 2005 mallissa.
fbird73
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Loka 2012 11:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 1000 XT-P
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Viesti Kirjoittaja fbird73 »

No niin.. boxi paikoillaan ja eihän se ilman modausta sopinut.. tai siis boxia ei tarvinut muokata, mutta rakennella kiinnikkeet boxille ja reunusmuoville.
Mutta nyt se on paikoillaan.
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Vielä jos irrottaa sen kampiakselin asento tunnistimen(musta palikka ylhäällä, johdon päässä, kiinni yhdellä ruuvilla), niin sen alta näkee tarkan paikan yläkuolokohdalle, näkyy sitten merkit 1 ja 2..


Kumpi noista nyt on sitten sytytys ja kumpi poisto?? ykkönen vai kakkonen?
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Vastaa Viestiin