Lisävalot keulalle

Keskustelua mönkijän sähkölaitteista:
Vinssit, valot, gps,,,
suurmonni
4WD

Viesti Kirjoittaja suurmonni »

Olisko mahdollista sada teiltä kuvia, siitä miten ja minne olette laittaneet lisä- / työvalot. Itse olen miettinyt jos laittais noita sunsboy valoja jonkinmoiseen pikakiinnitettävään telineeseen keulalle ja sit muutaman metrin "löysä" johtoon. Tarkoituksena olis saada suunnattua tarvittaessa valoja mönkijän ollessa paikallaan. Tästä saattas olla apua metsähommissa. Saa nähdä mitä pimenevät illat tuo tullessaan....
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

suurmonni kirjoitti:Olisko mahdollista sada teiltä kuvia, siitä miten ja minne olette laittaneet lisä- / työvalot. Itse olen miettinyt jos laittais noita sunsboy valoja jonkinmoiseen pikakiinnitettävään telineeseen keulalle ja sit muutaman metrin "löysä" johtoon. Tarkoituksena olis saada suunnattua tarvittaessa valoja mönkijän ollessa paikallaan. Tästä saattas olla apua metsähommissa. Saa nähdä mitä pimenevät illat tuo tullessaan....
Laita etu laatikon kannen taka kulmiin, siitä ne saat suunnattua etuviistoon, sivulle ja takaviistoon, eikä tarvi jättää löysiä johtoja.

Johdot on helppo vetää kannen ala pinnassa poraamalla reikiä pieniin seinämiin ja pujotella sitte niistä läpi, myös sulakkeet saa kannen alle piiloon.
HUOM. poraa sitte tiiviste pinnan ulkopuolelle, niin ei ainakaan mee vesi niistä reijistä boxiin.
suurmonni
4WD

Viesti Kirjoittaja suurmonni »

nojoo, mulla ei ole tota etuboxia vaan etutavarateline, mut tajusin kyllä mitä tarkoitit. Onhan se vielä helpompaa pujotaa ne johdot lampuille sieltä tarikan alta.
- There are only 10 types of people, they who understant binary and they who don't

http://www.ksmonkijat.fi/
6x4x2
3WD

Viesti Kirjoittaja 6x4x2 »

suurmonni kirjoitti:Olisko mahdollista sada teiltä kuvia, siitä miten ja minne olette laittaneet lisä- / työvalot.
otin viikonloppuna kuvia telineestä missä mulla valot, laitan kuvia kun kerkiän...
Kuva
voimailija
4WD

Viesti Kirjoittaja voimailija »

Mulle tuli eilen tollainen Bomban oma käänneltävä lisävalo keulille. En ole pimeellä vielä testannut näkyykö mihinkään, mutta ainakin tärinää ja pomppuja pitäis kestää aika hyvin. Siinä mielessä myös kätevä, että saa tosi nopeasti irti jolloin saa kädellä valoteltua johdon päässä.
6x4x2
3WD

olis hyvä joku pieni valo missä olis pitkä johto, sitte ku pimeellä mönkkäri hajoo niin saa korjata sitä ja sillä lampulla näkee sitte... kaverin autossa konepellin alapuolella semmonen kätevä lamppu missä on kela johtoa... johto riittää takapyorälle asti...
Kuva
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

suurmonni kirjoitti:nojoo, mulla ei ole tota etuboxia vaan etutavarateline, mut tajusin kyllä mitä tarkoitit. Onhan se vielä helpompaa pujotaa ne johdot lampuille sieltä tarikan alta.
No mutta, toimiihan ne telineessäkin samalla idealla.

Jos ne telineet on rautaa, niin sunsboyhin saa magneetti jalan jolloin lampun siirtäminen on helppoa.
Roosa999:llä oli Artic catissa juuri tuollaiset magneetti pojat ja mun käsityksen mukaan kestivät hyvin kyydissä mukana, Roosa varmaan itse tarkentaa.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Juu, Sunsboyta saa taas. Oli hieman vaikeuksia saannin kanssa, mut nyt varastossa. muutama tilaus meni väärään osoitteeseen ja vielä kaksi kertaa, mutta nyt saimme tavaraa matkaan. Sorry Sumu aiheesta. Magneettijalka on erinomainen, kun on rautatarakat. Siihen spiraalijohto, niin ei sotkeennu mihinkään.

UP-> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 9795#29795
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Roosa999 kirjoitti:Juu, Sunsboyta saa taas. Oli hieman vaikeuksia saannin kanssa, mut nyt varastossa. muutama tilaus meni väärään osoitteeseen ja vielä kaksi kertaa, mutta nyt saimme tavaraa matkaan. Sorry Sumu aiheesta. Magneettijalka on erinomainen, kun on rautatarakat. Siihen spiraalijohto, niin ei sotkeennu mihinkään.

UP-> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 9795#29795
Meikäläisellähän on jus noin ja toinen edessä, toinen takana, tuota kunnon spiraalijohtoo vaan ei meinaa löytää mistään.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
6x4x2
3WD

nyt tämmönen laskemisjuttu sille joka osaa laskea tämän laskun. lasku on tämmönen:
Laitan ton kömpijän keulalle 4 lisävaloa joidenka polttimot ovat 12v 55w. kuinka paljon kaikki nuo valot vievät sähköä?
Kuva
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

Saat virran ampeereina kun jaat tehon jännitteellä, eli 55w/12V = 4,5A

tämä kertaa 4 = noin 18A

teoriassa, ja sitten vähän kaikenvaraa päälle niin eiköhän 20A mene pahimmillaan napsahtaessa päälle.

t.veli-pekka
6x4x2
3WD

jahas, kiitokset veli-pekalle
Kuva
Cattimies

Viesti Kirjoittaja Cattimies »

?
Viimeksi muokannut Cattimies, 19 Elo 2009 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ahma
Noppeli
Mönkijä:: polaris 400

Viesti Kirjoittaja Ahma »

suurmonni kirjoitti:Olisko mahdollista sada teiltä kuvia, siitä miten ja minne olette laittaneet lisä- / työvalot.
Itselleni olen tehnyt yhden ylimääräisen raudan eteen, ja valot pysyy siellä suojassa risuilta.
Taitaa olla ensimmäinen kuva, jota kyselit. :lol:

Kuva

HUPS.. Tulipa ronski kuva. :oops:
METSÄN ASUKKI TAHDON OLLA MÄ
JG
3WD

Viesti Kirjoittaja JG »

Juu tänään kävin ostamassa noi siriuksen lisäpitkät mopomönkijääni.. pistin kiinni ja hianot ovat, mutta entäpä käytännöllisyys... ei riitä siis teho polttamaan kun yhtä lisävaloa kerrallaan ja toisen kun kytkee tulee niistä melko onnettomat..polttimot ovat tehoiltaan 55w. tietäisikö kukaan millä saan lisää tehoa mopomönkijän virtoihin? itse mietin isompaa laturia ja akkua mutta onko sitä mahdollista vaihtaa,laturia siis? :? olis mukava saada talven pimeyteen valoa! :)
Vastaa Viestiin