Derbi tuli taloon

Keskustelua SMC mönkijöistä.
jay
2WD

Viesti Kirjoittaja jay »

ja kannattaa ite viritellä muutamia tukirautoja. etulokarit rämisee ihan hulluna ja kilpiteline. mulla on menossa jo toka teline . kohta joutuu hommaa uuden kilven.. muuten iha huippu lelu
Kuva
tauno sammu
Noppeli

Viesti Kirjoittaja tauno sammu »

eikös tuo 100km huolto koskenut vain sitä 2006 mallin DXR:ää?
Kohta kesäkuu ja pääsee laskeskelemaan päiviä...
kämmäri
2WD

Viesti Kirjoittaja kämmäri »

Nimenomaan sitä DXR 2006 mallia. Tänään sain huollosta, ja koko laite pomppii kummallisesti, ja täryyttää alle 60Km/h vauhdissa, mitä se ei tehny ennen huoltoa
:evil:
Suomi on eu:n perseen nuolija
TuDo
2WD

Viesti Kirjoittaja TuDo »

Ootko kattonnu rengaspaineet? Voi olla että ovat lisänneet huollossa liikaa.
tauno sammu
Noppeli

Viesti Kirjoittaja tauno sammu »

Nimenomaan sitä DXR 2006 mallia. Tänään sain huollosta, ja koko laite pomppii kummallisesti, ja täryyttää alle 60Km/h vauhdissa, mitä se ei tehny ennen huoltoa
:evil:
Kuinka pitkä operaatio oli? Mielestäni tuote pitäisi tehdä heti tehtaalla siihen kuntoon ettei ostajan tarvitse sitä parin kilometrin päästä viedä takaisin liikkeeseen.
kämmäri
2WD

Ei siinä menny ku päivä ja 125€. Joo rengas paineet oli nostettu liian ylös. Alensin ne suositelluihin niin ne oli taas liian alhaset. Oikeiden paineiden etsintä jatkuu.....
kämmäri
2WD

Huh huh :) Tänään tuli Lamokselta katurenkaat, ja aluvanteet Derbiin. Kyllä nyt meno maittaa. On aikasta tasasta kyytiä niihin alkuperäisiin kurarenkaisiin verrattuna 8)
frosty
Tracks
Mönkijä:: Scrambler 1K #240

Viesti Kirjoittaja frosty »

Minkä mallisilla renkailla tuli? Kuva ois kiva :D
seppoT
2WD

Viesti Kirjoittaja seppoT »

Joo, Derbi DXR 06 tuli taloon vajaa kuukausi sitten, ajettu nyte vajaa 600 km. Tänään kävin vähän testaamassa nopeusmittarin virhettä gepsin kanssa. Tämä on sitten testattu seppoT:n omalla tieteellisellä menetelmällä, mutta anto ainaskin meikäläiselle suuntaa missä mennään.
Alanopeudet 0-30 km/ jotakuinkin paikallaan
Mittarinopeus
n. 40 Gps=30
n. 50 Gps=40
n. 60 Gps=50
eli mun mittari heittää n. 10 km/h, aina mittarinopeuteen n. 90 asti, Gps=80
Kun sitten aloin vetää vaijeria kireemmälle mittari näytti n. 105 ja gps max nopeus 89,9 km/h
Enempää ei oiken voinu vetää, kun pusakka oli auki ja tuuli puuskittain ja haittasi testaustoimintaa, ja varaa olis vielä ollu hanassa :shock:
No, ainaskin tässä tuli selväksi, että paljonko mittari heittää ja osaa toimia sen mukaan toivottavasi? Muuten vekotin ensimmäiseksi mopoksi on ihan Jees :D Mutta palataan asiaan ja kerrotaan kokemuksia lisää. Todella upee päivä ja löyty aivan uusia teitä lähiympäristöstä, mihinkä esim autolla olis ollu vaikee mennä
koala
6WD
Mönkijä:: SMC 500re !

Viesti Kirjoittaja koala »

saman verran mun mittari "valehteli". kunnes heitin sillä vesilintua ja istutin tilalle tomtom;in raiderin. eikä pitäis päästä eksyyn enään mettäteille, kunhan oppii käyttään laitetta kunnolla.
seppoT
2WD

koala kirjoitti:saman verran mun mittari "valehteli". kunnes heitin sillä vesilintua ja istutin tilalle tomtom;in raiderin. eikä pitäis päästä eksyyn enään mettäteille, kunhan oppii käyttään laitetta kunnolla.
Hyvä härpäke toi gepsi on mukana pitää. Mulla yleensä taskussa, vähän hankala käyttää, mutta ainaskin tietää missäpäin on eksyksissä.
Nyt oli eka kertaa kiinni jeesusteipillä tankin päällä ja oli hyvä seurata missä mennään ja namiskoita pääsi hyvin käyttään. Kaikenlaisssa käytössä ja yleensäkkin aina mukana on Magellan SporTrack jossa GT-kartastoa vastaava karttapohja. Näyttö on vaan turhan pieni noissa käsikapuloissa
kämmäri
2WD

Mä virittelin omaani fillarin digitaalisen nopeusmittarin, sen ainakin saa viritettyä näyttämään oikein :D
kinnusam
Noppeli

Viesti Kirjoittaja kinnusam »

Huolloista mulle eka tehtiin 1000km kohdalla ja ku toista huoltoo 2000km kohdalla olin tilaamassa niin nehän lähes alko nauramaan, et ei kannata tuoda ellei halua köyhtyä reiluu 100€. Sanoivat et 3000km kohdalla kannattaa aikasintaan tuoda.
Derbi DXR 250 -05
Samuel
Noppeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samuel »

Ostin myös uunituoreen Derbin. Renkaista sen verran että allahan ns. maastokuviolla olevat pyörät. Onko kellään ollut samaa ongelmaa että renkaat vipattaa pirusti. Muut pyörät näyttäs pyörivän suht ok, mutta vasen takapyörä vatkaa huomattavan paljon. Täytyy varmaan käydä kauppiaalta vähän kyselemässä josko sille jotain vois tehdä.
seppoT
2WD

Samuel kirjoitti:Ostin myös uunituoreen Derbin. Renkaista sen verran että allahan ns. maastokuviolla olevat pyörät. Onko kellään ollut samaa ongelmaa että renkaat vipattaa pirusti. Muut pyörät näyttäs pyörivän suht ok, mutta vasen takapyörä vatkaa huomattavan paljon. Täytyy varmaan käydä kauppiaalta vähän kyselemässä josko sille jotain vois tehdä.
Ei ole ollu mitään varsinaista vatkaamista eikä vipattamista, täristää kyllä asfaltilla yli 60:n nopeuksissa. Paineiden nosto n. 0,9 kiloon auttaa mulla asiaan ja peppu on jo tottunut tärinään 8)
Vastaa Viestiin