Huilaako takavedolla takkapuut?

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
hansa
2WD

Viesti Kirjoittaja hansa »

Höö. Itte kävin koittamassa isompaa takatuupparia viikonloppuna.
Tuntuis olevan tolla rengaskoola aika paljon merkitystä . Jumiin jäin kerran kun mönkkäri oli pohjasta tukin päällä kiinni(kaikki pyörät ilmassa). Parin kaverin kanssa pohdittiin asiaa (ajettiin peräkkäin ja ainoostaan mä jäin jumiin samanlaisella laitteella :oops: ), ja tultiin siihen tulokseen, että jos on edessä tosijyrkkää nousua tai siis paha este, niin 4wd etupyörät vetää keulan myös hitaammassa nopeudessa esteen yli. Tai jos paha rutakko, niin sillonkin. Mut takatuupparilla selvittiin myös muta/suo-kohdasta. Voimastasta en kyllä tiedä yhtään mitään kärryn vedossa, mutta kunhan kirjoittelin.
juhalaspalmas

Viesti Kirjoittaja juhalaspalmas »

Kato se vaatii taitoa ja kun tietää että se ei pysty kaikkeen mutta lähes kaikkeen niin on kiva kokeilla sen rajoja! :D
Mulla on omassa mönkkärissä ne 35hv (viritetty ammatti virittäjällä) ja sitte vielä liukas pohja panssari itse tehtynä niin johan meni kantojen yli kun pitää vauhtia yllä :D
mika,
4WD

Viesti Kirjoittaja mika, »

tulee ne. pyydät pari mönijää sinne ajele ja järjestäjät kilpailun kuka saa nopeiten puut metästä.
jos pyörä ei vedä se tekee jotain muuta
hanska
3WD

80%

Viesti Kirjoittaja hanska »

Ylämäkeen takaveto on ehkä 90%. Suoralla ehkä 80%. Suurin ero on siinä, että etuveto myös ohjaa. Lisäksi korkeassa hangessa etuveto "syö" lunta edestä. Takavetoisella peruuttaminen on talvella mahdotonta.
juhalaspalmas

Joo Hanskalta tulee asiaa... Talvella se peruuttaminen vaati ehdottomasti ne ketjut ja kaikki verneet että se onnistuu.
mika,
4WD

Viesti Kirjoittaja mika, »

ei oo tota ongelmaa jos ei ole pakkia. kyllä siperia opettaa
jos pyörä ei vedä se tekee jotain muuta
juhalaspalmas

Heh heh.. :D Niin talvella myös on keinot monet esim. itse en räpellä pakkia talvisin juuri lainkaan kun pistää kaasua ja kääntää jyrkästi nii kyllä se siitä pyörähtää.
JVVK
Noppeli
Mönkijä:: Rally 250cc

Re: Huilaako takavedolla takkapuut?

Viesti Kirjoittaja JVVK »

Kyllä takavetoki puut tuo metästä. Ite oon hakenu 250cc rally mönkkärillä puita vaikka kuinka paljo metistä. peruuttaminenki onnistuu ku pistää jotai painoks taakse että saa pidon myö pakittaessa. Puut tulee pihaan kuha vaa ei pysähy matkalla iha mihi sattuu, meinaan jos vaikka kärryn rengas jää monttuun nii heleposti jää takapotku vaa sutii paikallee :D
Barossa
Tracks

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Huilaa.
Rail possilla testattu. (polaris)
frosty
Tracks
Mönkijä:: Scrambler 1K #240

Viesti Kirjoittaja frosty »

Kyllä sillä takavedollakin puut mettästä tuo kun kattelee ajolinjat sen mukaan.
Monta vuotta ajoin ensin 250 SMC:llä ja sitten 250 Jianshella.

Jälkimmäisen ominaisuudet triplaantui kun vetävälle akselille sain kaverilta kunnon pyörät. Kyseinen kampe on muuten edelleen vaimon käytössä pihahommissa ja kiinalaiseksi pelaa yllättävän hienosti ja onyksinkertainen korjata. Kunhan muistaa vaan korjata rikkinäiset osat Yamahan osilla. :)

SMC:stä löyty jopa kuva pikku puukuorman kanssa...

Kuva
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Vastaa Viestiin