Miksi pitäisi ostaa mönkijä?

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Kilppari
2WD

Viesti Kirjoittaja Kilppari »

Ite tyrmäsin mamman uhkaamalla,että ostan traktorin pihahommiin ja siihen viela kunnon tykötarpeet lumihommiin.Järkytyksestä selvittyään ja mykkäkoulun laannuttua ehdotin,no jos ei sitä traktoria,niin jospa mönkkäri.Sen on paljon pienempikin kun vanha öljyävuotava Natikka.
Lupa heltis lähes sillä keskustelulla.Nyt kun mönkkäri on hommattu saan kuulla naapureilta ja muilta silminnäkijöiltä,et mitä toi äijä tommosella kalliilla lelulla tekee..On se nii ihana tämä suomalainen luonne.Heti kateuksissa haukutrana toinen ja ihmetellään vielä kaupanpäälle,että mistäköhän se noikin rahat on varastanut..Tana..Kele ku ottaa pattiin tommonen ajattelu.Ite oon ainakin tyytyväinen jopa iloinen toisen puolesta jos joku on saanut säästettyä ja mammalta luvan ostaa itelleen jotin kivaa..
Heze.R
6WD
Mönkijä:: Dinli 904

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

En tiiä miks se pitäs ostaa. Mä ostin sen ihan vaan sen takia että pääsee maastoon möyriin. Elikkä mulla se on pelkästään hupikäytössä.
Voihan sillä vissiin jotain vetääkkin kun on se vetokuulla persiis mut en oo tohtinu sitä viel naarmuttaa. On vissiin täl hetkellä ainoo osa kömpijästä jossa ei ole naarmui ja kiiltää niin penteleesti. Jossain isolla pihalla voi kuulema tehä joptain lumitöitäkin ja saa kuulema erillaisii peräkärryi ja muita lisävarusteita siihen että saa sen vaimonkin suostumaan siihen sen ostamiseen. :wink:

Sen vaan sanon et rahaa tuommoinen laite syö niin penteleesti kun siihen pitäis koko ajan hommaa jotain tilu hitkutinta ja muokkaa omasta mieletä paremmaksi. :roll: Mutta Mielelläänhän sitä rakentaa kun sit siitä saa semmosen kuin tykkää. :wink:
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

Jos järkevästi funtsii, ni turha leluhan toi on, ja kallis ku kerpele.
Vaan on se mukava kesällä hyppää rattaille ja käydä torilla, kalassa, naapurissa, venerannassa, lintumetässä, laavutulilla jne, ja talvella samoissa paikoissa kun vaan vetää pilkkihaalarin niskaan.
Ite en möyri kivikoissa ku en osaa/ei huvita rikkoo laitetta, mutta ajaa nykyisin asiansa kelkan ja prätkän korvikkeena.
Se on ainoa järkiperustelu mulla, möin kelkan ja moottoripyörän ja ostin kömpijän.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
Jaws
4WD
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 -06 L7e

Viesti Kirjoittaja Jaws »

Jaa pitäisikö sitä jotenkin perustella kauniimmalle puoliskolle että miksi ostaa kömpijän Kuva Kuva
Se ostaa joka maksaa. Minun puolesta Rouvakin voi ostaa itselleen vaikka Hummerin jos itse maksaa laitteen + sen ylläpidon :D

Noh, itsellä oli prätkä ennen ja sen ns. hyötykäyttö oli olematonta. Jos halusi käydä kaupassa, piti aina muistaa napata reppu selkään ja sitä rataa. Syksyllä märillä ja huonoilla keleillä ei paljoa huvittanut liikkua sillä mihinkään. Mönkkärillä taas voi mennä kelillä kuin kelillä, oli sitten märkää, kuraa, jäätä, lunta tai mitä tahansa, aina pääsee. Takaboxiin sopii kauppakassit loistavasti ja töihin ajaessa työvaatteet ja eväät. Eli tieliikennemönkkä on minun mielestäni kaikin puolin hyötylaite. 8)

Ja rouvakin on tyytyväinen kun voi ajella Volvolla, kun itse liikun mönkällä. :wink:
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

[quote="Jaws"]Eli tieliikennemönkkä on minun mielestäni kaikin puolin hyötylaite. 8) quote]

Heh, no eihän se sit mikään 'turhake' olekaan.

"Ne bis in idem"
sintti
Noppeli

Re: Miksi pitäisi ostaa mönkijä?

Viesti Kirjoittaja sintti »

suurmonni kirjoitti:Eli nyt kaivataan uskomattoman hyviä perusteluja mönkkärin ostolle. Näillä perusteluilla pitäisi sitten saada emäntä vakuuttuneeksi mönkkärin hankinnasta. Itse olen jo täysin sitä mieltä että ilman ko vehjettä elämästä puuttuu se jokin, mutta kun tuo toinen osapuoli ei jaa tätä näkemystä kanssani....
eiköhän jokaisen emäntä osta oman mönkijän pienellä painostuksella
(kokemusta on) ja kyllä itse ainakin yllätyin mönkkärin ajo mukavuuksista.
:lol:
pollekuski
6WD

Viesti Kirjoittaja pollekuski »

vaiha emäntä mönkijään jos ei muuten toimi yhteis työ
dexta
6WD

Viesti Kirjoittaja dexta »

Tääkii jo kaks vuotta vanha aihe, näkkyypi suurmonnila kone olevan, liekkö sit vaihtanu emäntään.
Piitu
4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Piitu »

Voi voi mikä aihe.. Kaikki naiset kun ei vaan voi tykätä mönkimisestä, siinä kun ei oikeasti ole mitään feminististä. Ei siinä että kurajorpakoissa lillutaan ja yritetään kaivaa vinssiä kakkavedestä, eikä siinä että testataan kuinka mönkkä menee suossa ja kengät vetäsee suovettä varresta sisään kun eihän se syvimmästä kohdasta mene, eikä siinä että utareet rytkyy kun maastossa ajetaan, ei, ei se ole oikein naisten laji...

Olettekos ajatelleet että yleensä kun nainen kieltää jotakin, niin se on vain hänen tapansa osoittaa olevansa määräysvallan huipulla (vaikkei se yleensä lopulta ole niin, mutta pitää aina kokeilla rajojaan) ja sitten kun mies on kyykytetty, voidaan antaa lupa ja näin saadaan kultaisen emännän leima 8)

Kyl meitä naisia on hankala miellyttää! Täytyy vielä todeta etten minä tietenkään käytä tuota konstia ikinä :wink: Ja sekin vielä että tuo ylimmäinen kappale on juuri sitä, mitä minä haluaisin tehdä vapaapäivinäni... Päivän kun on jakkupuku päällä, meikit naamassa, tukka laitettuna, ihmisten keskellä, niin tekee gutaa olla naturel in nature..
Viimeksi muokannut Piitu, 28 Heinä 2008 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Piitu

Can-Am Outlander 650XT -07 TL
pollekuski
6WD

Viesti Kirjoittaja pollekuski »

pitää vielä orotella että se kirjottaa tännä kuinka mönkijä saatiin että ei vielä lukkoon
dexta
6WD

Viesti Kirjoittaja dexta »

No mitäs tätä lukittemmaa, hyvä aihe.
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

Se päivystävä lukkokassin kantaja saattaa piileksiä minkä puun ja kiven takana hyvänsä, viimeksi on Porvoon suunnalla nähty.
Sillä, jos on jonkun mielestä hyvä aihe, ei oo paljonkaan merkitystä.

Mutta Piitu, sinulta oiva kommentti, vai utareet ne rytkyy kun maastossa ajellaan, ostat sellaset sporttiliivit mitä urheilijatytöt pitää, tai sitten vaan meijerit kuormaliinalla vattaa vasten, ei heilu, ei vatkaa. Takaan sen.

"Ne bis in idem"
Tepy
6WD
Mönkijä:: Polleheppa

Viesti Kirjoittaja Tepy »

Jos ei kaiken maailman tosi hyötykäytöt ole perusteeksi riittäviä, niin sitten perustelee että pitäähän sitä olla harrastuksia. Huom. en maininnut että tulee huvikäyttöön. Itse aikoinaan perustelin vedoten molempiin eli kömpijlällä on hyöty kuin harrastus käyttöä, valitsin TL-mallin vielä.... Itse tein aikoinaan kaupat ja ilmoitin että meitin "datzalla" semmoinen on. Pari päivää mamma hieman mökötti, mutta parempi se kuin olisi mäkättänyt. Ei ole mamma kömpijään vieläkään "ihastunut" mutta ei oo enään vihastunukkaan. Kunhan muistaa käyttää sitä hyötykäyttössä (esim. kun ollaan appiukkoa autamassa http://kuvablogi.com/nayta/1200829/). Sitten niin pääsee aina tarvittaessa "rauhassa" omaan harrastukseensa. Mulla on omia harrastukisa ja mammalla omia. Kömpijä kun on datzalla, niin sillä löytyy kyllä käyttöä, eläkeläiset vanhempani kurvailet sillä, käyvät kaupassa, rannassa, metsässä(töissä) jne.. Kohta tieni-iäkäinen likkanikin on jo kyytiä sillä saanut. Joten on siinä "mummon meijerit" kuin tyttären "tisut" mukana pysyneet, pitää vaan muistaa että aina ja jokaisella on asialliset varusteet/suojat päällä ja kypärä päässä.
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.

Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Pietu71
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Helppo vastaus,että pääsee töihin ja kauppaan sillai ettei tarvi kävellä :lol:
Ezzy
6WD
Mönkijä:: Dinli DL-801 350

Viesti Kirjoittaja Ezzy »

Pietu71 kirjoitti:Helppo vastaus,että pääsee töihin ja kauppaan sillai ettei tarvi kävellä :lol:
Eikä tarvi maksaa käsittämättömiä määriä käyttömaksuja jne veroja ja muuta rasittavaa tauhkaa. Itselle toi, että jäis rahaa mässäiltäväksikin, olis yks peruste näin parin auton loukosta huudeltuna.
Ei vaan jaksa enää heittää rahaa kaivoon :roll:
Vastaa Viestiin