Paras mopomönkijä tieliikennekäyttöön
juttelin ton JGn kans ja se sanos et sen 70cc pytyllä kulkee vaan 60 mut kiihtyvyys nousee... itekkin oon ajatellu tilailla sellasen kesäks ku ei poliisit oo ikinä kiinnittäny huomiota mönkijän viritykseen... en mäkään uskois et se kulkee noin "vauhdikkaasti" jos en olis koskaan testannu... ja sit vakioputkella ei äänetkään luultavasti nouse hirveästi... joten en usko et poliiseilla on syytä ruveta testailemaan....
Toivossa eletään

Toivossa eletään


Hey hey hey! Haluisin tietää Mikä on paras mopomönkkä merkki?
Siis kiihtymisen ja nopeuden kannalta
Sit viel että minkä kokone moottori niissä mopomönkkäreissä on vakiona? 50cc?
Kun puhuitte et kulkis paremmin jos vaihtais 70cc moottorin
Oisko 60cc moottori sit riittävä?
Siis kiihtymisen ja nopeuden kannalta

Sit viel että minkä kokone moottori niissä mopomönkkäreissä on vakiona? 50cc?
Kun puhuitte et kulkis paremmin jos vaihtais 70cc moottorin

Oisko 60cc moottori sit riittävä?
Mönkiä ens kesänä (kai)
Ja mopokortti ens talvena 


Et sitten antanut periksi?
Mopossa/ mopomönkijässä on korkeintaan 55 kuutiosenttimetrin sylinteritilavuus (porausvara).
Jos etsit tehokasta moottoria, se on 2t.
Lähtökohtana vakuuttamaton L6e kevytpyörä:
Jos virität (kulkee yli 55km/h), se ei ole enään tieliikenne kelpoinen:
moottoripyörävero + 4x vakuutusmaksu+ mahdolliset ajokortin siirtymiset.
-M-
Mopossa/ mopomönkijässä on korkeintaan 55 kuutiosenttimetrin sylinteritilavuus (porausvara).
Jos etsit tehokasta moottoria, se on 2t.
Lähtökohtana vakuuttamaton L6e kevytpyörä:
Jos virität (kulkee yli 55km/h), se ei ole enään tieliikenne kelpoinen:
moottoripyörävero + 4x vakuutusmaksu+ mahdolliset ajokortin siirtymiset.
-M-
meura kirjoitti:Et sitten antanut periksi?
Mopossa/ mopomönkijässä on korkeintaan 55 kuutiosenttimetrin sylinteritilavuus (porausvara).
Jos etsit tehokasta moottoria, se on 2t.
Lähtökohtana vakuuttamaton L6e kevytpyörä:
Jos virität (kulkee yli 55km/h), se ei ole enään tieliikenne kelpoinen:
moottoripyörävero + 4x vakuutusmaksu+ mahdolliset ajokortin siirtymiset.
-M-
Off Topic: Eikös se kuutiosenttimetri sylinteri tilavuus ole 50cc... Ei 55? Ja porattavuus vara tulee siinä kun tehtaalla koneen tilavuus on 49,5 tai jotain siihen suuntaan.
Ja suurin sallittu nopeus on 45km/h, mutta jos mopo/mopomönkkäri kulkee vakiona yli sen (kun kulkisikin) niin silloin ei ole poliisilla siihen sanomista, jos taasen olet virittänyt niin silloin saa aina sakot vaikka kulkisi vainsen 50km/h, tai ainakin varoitus tulee. Sakot taitaa tulla vasta sitten kun ylitetään 55km/h tuntinopeus.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Tämä oli "Skygo":n kirjoittama aiheesta. Itse topikki meni duplikoinnin takia lukkoon:
--
Tässä olisi juttua omasta mönkästä.
Kuten olen täällä aiemmin maininnutkin, mönkijänä on
tuollainen kiinanilmiö skygo sg50st-a.
Jaa että miksi juuri tuo? näin mototorin ilmoituksen Nettimotossa,
ja kiinnitin huomiota 4-tahtikoneeseen, joka on vaihteellinen.
(Kone muuten on osin sama kuin mankissa joten varaosista ei tule pulmaa)
No, kysyin Suomi24:stä että olisiko kellään kokemusta tuosta ettei tule ostettua "sikaa säkissä". löytyihän sieltä yksi, jonka kanssa tuli raatattua
maililla pitkän aikaa. Siinä kävikin sitten niin että hän halus myydä sen halvalla koska käytössä oli ilmennyt joitain vikoja (ei käynnisty, yms...)
joita ei oltu edes huollossa saatu kuntoon. Kuitenkin se oli taas vähän ajan päästä toiminut aivan moitteetta... Kiinalaista laatua...
Parin kuukauden päästä löydettiin lopulta oikea kuljetusfirma jotta mönki saatiin etelästä tänne lappiin. DHL toi sen ovelta ovelle 73 euron hintaan.
se oli vähän verrattuna kiitolinjoihin ja sun muihin (yli 200 e...)
Aivan alussa se ei lähtenyt käyntiin, mutta lämpöhoidon jälkeen käynnisty heti! Kone oli kaasaria myöten aivan jäässä.
Kaasariin piti myös tehdä pohjoisen oloihin sopivat säädöt jotta toimi.
Tässä mainittakoon että Mototori oli möhlinyt ja unohtanut mittarin ja ohjekirjan matkasta ostohetkellä. Joten silloin mittarin virkaa toimitti Koson mittari, joka vikuroi minkä kerkesi. ajettu oli noin 600 km.
Silloin talvella mönkän menohaluissa ei ollut paljoa kehumista. huiput olivat noin 40 pintaan gps:llä mitattuna. Mutta nykyään, koneen vetristymisen, säätöjen ja kuristimien poiston myötä kulkee parhaimmillaan n. 50 km/h. Ylämäet menee aivan eri lailla ja metsässäkin pääsee. Se, kuinka paljon sitä on kokonaisuudessaan ajettu, en osaa sanoa kun mittaria ei ole pitkään aikaan ollut. Välissä oli Sigma, mutta näyttö pimeni tärinästä. Olisikohan ajettu n. 2000 - 2500
_________________
Takapotkukiinankiitäjä!
psta. Roosa999
--
Tässä olisi juttua omasta mönkästä.
Kuten olen täällä aiemmin maininnutkin, mönkijänä on
tuollainen kiinanilmiö skygo sg50st-a.
Jaa että miksi juuri tuo? näin mototorin ilmoituksen Nettimotossa,
ja kiinnitin huomiota 4-tahtikoneeseen, joka on vaihteellinen.
(Kone muuten on osin sama kuin mankissa joten varaosista ei tule pulmaa)
No, kysyin Suomi24:stä että olisiko kellään kokemusta tuosta ettei tule ostettua "sikaa säkissä". löytyihän sieltä yksi, jonka kanssa tuli raatattua
maililla pitkän aikaa. Siinä kävikin sitten niin että hän halus myydä sen halvalla koska käytössä oli ilmennyt joitain vikoja (ei käynnisty, yms...)
joita ei oltu edes huollossa saatu kuntoon. Kuitenkin se oli taas vähän ajan päästä toiminut aivan moitteetta... Kiinalaista laatua...
Parin kuukauden päästä löydettiin lopulta oikea kuljetusfirma jotta mönki saatiin etelästä tänne lappiin. DHL toi sen ovelta ovelle 73 euron hintaan.
se oli vähän verrattuna kiitolinjoihin ja sun muihin (yli 200 e...)
Aivan alussa se ei lähtenyt käyntiin, mutta lämpöhoidon jälkeen käynnisty heti! Kone oli kaasaria myöten aivan jäässä.
Kaasariin piti myös tehdä pohjoisen oloihin sopivat säädöt jotta toimi.
Tässä mainittakoon että Mototori oli möhlinyt ja unohtanut mittarin ja ohjekirjan matkasta ostohetkellä. Joten silloin mittarin virkaa toimitti Koson mittari, joka vikuroi minkä kerkesi. ajettu oli noin 600 km.
Silloin talvella mönkän menohaluissa ei ollut paljoa kehumista. huiput olivat noin 40 pintaan gps:llä mitattuna. Mutta nykyään, koneen vetristymisen, säätöjen ja kuristimien poiston myötä kulkee parhaimmillaan n. 50 km/h. Ylämäet menee aivan eri lailla ja metsässäkin pääsee. Se, kuinka paljon sitä on kokonaisuudessaan ajettu, en osaa sanoa kun mittaria ei ole pitkään aikaan ollut. Välissä oli Sigma, mutta näyttö pimeni tärinästä. Olisikohan ajettu n. 2000 - 2500
_________________
Takapotkukiinankiitäjä!
psta. Roosa999
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Itselläni ei ole kokemusta, kuin Linhain ATV 50 mönkijästä. Suositella kuitenkin voin, koska laitteessa on potentiaalia vaikka mihin.
Vakiona laite kulki 50 gps:sään.
Kaikesta huolimatta huipunopeutta ei kannata hurjasti kasvattaa, koska lyhyen akselivälin takia laitteesta tulee erittäin vaarallinen ajaa.
Laitteessa on "jemmassa" paljon hyödyllistä voimaa, joita voi kaivella esiin, kunhan kokemusta karttuu.
Pojan kone hankittiin Tampereelta, eikä siinä ole ollut mitään vikaa.
Vakiona laite kulki 50 gps:sään.
Kaikesta huolimatta huipunopeutta ei kannata hurjasti kasvattaa, koska lyhyen akselivälin takia laitteesta tulee erittäin vaarallinen ajaa.
Laitteessa on "jemmassa" paljon hyödyllistä voimaa, joita voi kaivella esiin, kunhan kokemusta karttuu.
Pojan kone hankittiin Tampereelta, eikä siinä ole ollut mitään vikaa.
Kyllä nyt pomppas huippunopeuden kanssa sinun Linkussa. mittari näyttää minun linkussa 50km/h kun ajaa kaasu pohjassa mutta todellinen vauhti oli gps: sään tasan 40km/h vakiona ja tehdas lupaa 35km/h huippunopeudeksi.
mutta muuten Linkku on kyllä kaikin puolin hyvä mopomönkijä. ja hyvät renkaat ja korkea maavaara antaa hyvän ajo-ominaisuuden ajella myös metässä.
mutta muuten Linkku on kyllä kaikin puolin hyvä mopomönkijä. ja hyvät renkaat ja korkea maavaara antaa hyvän ajo-ominaisuuden ajella myös metässä.
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
No eipä se ole uskon asia.
Nykyisten muutosten jälkeenkin huiput ovat hitusen yli 40km/h todellista.
Mittarinopeutta kerää yli 50km/h, mutta kone kiertää, kun pieni eläin.
Ratastus on nykyään 15/45, ja alkuperäinen on 19/38.
Kone on edelleen ~50cc, mutta muutoin on pidelty vähän sieltä ja täältä.
Meidän kone ei kaikesta huolimatta ole tieliikenteeseen tarkoitettu, vaan meidän 4V pojalle.
Lisää juttua tuolta:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=9881
Nykyisten muutosten jälkeenkin huiput ovat hitusen yli 40km/h todellista.
Mittarinopeutta kerää yli 50km/h, mutta kone kiertää, kun pieni eläin.
Ratastus on nykyään 15/45, ja alkuperäinen on 19/38.
Kone on edelleen ~50cc, mutta muutoin on pidelty vähän sieltä ja täältä.
Meidän kone ei kaikesta huolimatta ole tieliikenteeseen tarkoitettu, vaan meidän 4V pojalle.
Lisää juttua tuolta:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=9881