katsastuksessa tehdään kaikki samat tarkastukset kuin henkilöautoissa sen mukaa kuin se on teknisesti mahdollista. päästöt mitaan, jarrut jos ei ole lukkoa tai sen saa auki, melut jos korvakuulolla on aihetta niin desibelimittarin löytyy jokaiselta asemalta. tieliikennemönkijä on "koknaisena ajoneuvona" E-hyväksytty joten sen kaikenlainen muuttaminen on hyvin kyseenalaista toimintaa. se kuinka paikallisesti katsastaja ensimmäisinä katsastusvuosina on asioihin perehtynyt on toistaiseksi kiinni omasta aktiivisuudesta kun ajoneuvokohtaista ohjeistusta ei ole. joten vaihtelua varmaan valitettavasti on. tuskin moni huomaa ns. näkymättömiä muutoksia. mutta jos tehoa on tuplasti ja kone huutaa ku hyeena täytyy katsastajan vaatia lisäselvityksiä ja ne on sitten omistajan toimitettava. erilaiset akselirakenteiden esim. levitys sarjat on varmaankin suuri opngelma, niiden E-hyväksynnöistä kun ei kellä ole varmaan dokumentteja olemassa. kaikki vaihdetut osat tulee olla joko ajoneuvon valmistajan tai vanteen valmistaman koestamia/hyväksymiä. lpaperit mukaan jos sellaisia on. epäilen vaan että kaikki viripalikat on made in hevonkuusi ja ainoa dokumentti joka niiden mukana on ostajalle toimitettu on muovipussi tai pahvilaatikko(joka varmaan sinänsä on E-hyväksytty!!!) palaan asiaan kun ohjeistusta tai lisättävää on...