2"isommat kumit,riittääkö tehot?

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
timmy
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 15 Marras 2006 21:23
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja timmy »

no enpä mitannu kun ei oo noita härpäkkeitä,ihan vaan perstuntumaa.
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

timmy kirjoitti:no enpä mitannu kun ei oo noita härpäkkeitä,ihan vaan perstuntumaa.
Jos renkaan halkaisija kasvaa 25":sta 27":aan, niin mittari näyttää 8% pienempää nopeutta, vaikka todellinen nopeus säilyisi samana. GPS:llä tai tutkalla saat todellisen nopeuden selville. Tämä kannattaa huomioida tiellä rajoitusalueilla ajettaessa.

Teoriassahan renkaan koon kasvaessa myös mönkijän todellinen huippunopeus kasvaa suhteessa saman verran. Käytännössä lisääntynyt vierintävastus ja ilmanvastus voi todellista huippunopeutta jopa tiputtaa
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Aina kannattaa mitata todellinen nopeus rengaskoon vaihtumisen jälkeen, valmistajan ilmoittama kokonaishalkaisija on nimellinen eikä aina vastaa todellisuutta. Esimerkkinä 25" Kenda Speedracer, 26" Carlisle Badlands ja 27" Kenda BC antavat samat nopeudet tutkaan ajettaessa kun mittari näyttää 80kmh.
Kylätason mönkijäkuski
AKICATTI
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 22 Joulu 2006 22:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja AKICATTI »

Missähän hintaluokassa isommat gummit on.
AKICATTI
Avatar
Viliko
R.I.P
Viestit: 1231
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:35
Mönkijä:: ArcticCat V2
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Viliko »

27" kenda bearclawit n400€
AKICATTI
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 22 Joulu 2006 22:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja AKICATTI »

Kiitos tiedosta.
AKICATTI
Jukka
3WD
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2006 20:57
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Puuhis kirjoitti:
timmy kirjoitti:laitoitko bearclawit originaalivanteille vai hommasitko leveemmät? Bear Clawit maksaa täällä eteen 79€ ja taakse 82€,onko hinta passeli?
BearClawit on eri vanteilla minulla. Mutta kyllä ne alkuperäisille pitäisi mennä, jos jollakin on fakta tieto kertokoon. Tolla hintaa on ne ainaski halvemmat kuin mitä itse maksoin.
Kendat mahtuu hyvin alkuperäisille vanteille. Laitatin kesällä. Vähän ne on pullean näköiset mutta eipä ota vanteen kulma kiveen kiinni niin helposti. Kenda suosittelee muistaakseni 10" leveitä vanteita 10 ja 12" tuumaa leveille renkaille mutta eihän semmoisia ei ole oikeasti missään. Ja renkaat kannattaa vaihdattaa rengasliikkeessä (20€).
Avatar
vinssimestari
6WD
Viestit: 287
Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2

Viesti Kirjoittaja vinssimestari »

suosittelen kernaasti voimalinjan muutosta jos isonnetaan rengaskokoa.
daltonilla hjuva satsi ainaki 650:seen
www.daltonindustries.com
maako
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 07 Marras 2006 17:30

Viesti Kirjoittaja maako »

jusu s79
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Marras 2006 09:53
Paikkakunta: VÖYRI arctic cat 650v2

Viesti Kirjoittaja jusu s79 »

onkos henkilökohtaisia kokemuksia tosta dalton satsista??oon harkinnu catti v2.
Enduroooo
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 30 Syys 2005 11:26

no huhhuh

Viesti Kirjoittaja Enduroooo »

Ei toi maakon näyttämä mahtus ees metsään perk.
Mönkijäni tulee lähes aina olemaan kaksivetoinen, matka jatkuu keula kohti taivasta tai sitten kyljet :D
Kenus
4WD
Viestit: 215
Liittynyt: 31 Maalis 2006 09:04
Paikkakunta: Espoo Klingklong(Kiina)300 4x4

Viesti Kirjoittaja Kenus »

Tässä on vissin vähän vakiota isommat renkaat, ja maavaraankin on kait puututtu, mutta en tiiä millä koneella on ni en osaa sanoa miten on tehojen riittävyyden laita

http://www.denadaoffroad.se/images/prod ... 019827.jpg


huomaa näppärät takavilkut
Kling Klong Kiinalainen 300 4x4

Sipoo sipoolaisille ja Intia intiaaneille
Enduroooo
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 30 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Enduroooo »

Noi subbarit =D>
Mönkijäni tulee lähes aina olemaan kaksivetoinen, matka jatkuu keula kohti taivasta tai sitten kyljet :D
Jukka
3WD
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2006 20:57
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Puuhis kirjoitti:
Armi kirjoitti:Mitä se suutinsarja siis oikeesti tekee? :oops: Kun mä en ihan tajuu. Kone sammuu välillä kun ryyppy hyppää pois mut sit mulle sanottiin et se on ihan normaalia.
Hävettää kysyy tyhmiä mutku en vaan oo tekniikan ihmelapsi tai muutenkaan ihmelapsi. :toimonster:
Isommalla suuttimella saadaan syötettyä lisää bensaa sylinteritäytökseen, eli saadaan tehoa enemmän. Minä ainaski tympäännyin siihen kun kone sammuili kylmänä.
Dynojetin suutinsarjoista on kirjoiteltu täällä aikaisemminkin mutta siinähän vaihdetaan neula ja pääsuutin. Neula tulee säädettäväksi ja orkkis pääsuutin (142) vaihdetaan käsittääkseni pienempään eli 134:seen. Luulen, että neulalla on tässä harjoituksessa suurempi merkitys mutta tiedä häntä. Mutta ero käynnissä on huomattava!
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Dynojetin ja Originaalit suutinten numerot eivät ole verrannollisia toistensa kanssa. Se lukee niissä ohjeissakin.

Dynojetillä ei varsinaisesti saada koneesta enemmän tehoa vaan saadaan se käymään ominaisella seoksellaan ja siten teho ja vääntö on suurempi ja erityisesti tyhjäkäynnin stabiilisuus paranee. Eli teho nousee koneen ominaiselle tasolle, ei kasvata sitä.

Summiksena voi sanoa, että koneet ovat ainakin Suomen oloihin laihalla, joten sen takia Dynot auttaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin