2"isommat kumit,riittääkö tehot?
-
- Tracks
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Jos renkaan halkaisija kasvaa 25":sta 27":aan, niin mittari näyttää 8% pienempää nopeutta, vaikka todellinen nopeus säilyisi samana. GPS:llä tai tutkalla saat todellisen nopeuden selville. Tämä kannattaa huomioida tiellä rajoitusalueilla ajettaessa.timmy kirjoitti:no enpä mitannu kun ei oo noita härpäkkeitä,ihan vaan perstuntumaa.
Teoriassahan renkaan koon kasvaessa myös mönkijän todellinen huippunopeus kasvaa suhteessa saman verran. Käytännössä lisääntynyt vierintävastus ja ilmanvastus voi todellista huippunopeutta jopa tiputtaa
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Aina kannattaa mitata todellinen nopeus rengaskoon vaihtumisen jälkeen, valmistajan ilmoittama kokonaishalkaisija on nimellinen eikä aina vastaa todellisuutta. Esimerkkinä 25" Kenda Speedracer, 26" Carlisle Badlands ja 27" Kenda BC antavat samat nopeudet tutkaan ajettaessa kun mittari näyttää 80kmh.
Kylätason mönkijäkuski
Kendat mahtuu hyvin alkuperäisille vanteille. Laitatin kesällä. Vähän ne on pullean näköiset mutta eipä ota vanteen kulma kiveen kiinni niin helposti. Kenda suosittelee muistaakseni 10" leveitä vanteita 10 ja 12" tuumaa leveille renkaille mutta eihän semmoisia ei ole oikeasti missään. Ja renkaat kannattaa vaihdattaa rengasliikkeessä (20€).Puuhis kirjoitti:BearClawit on eri vanteilla minulla. Mutta kyllä ne alkuperäisille pitäisi mennä, jos jollakin on fakta tieto kertokoon. Tolla hintaa on ne ainaski halvemmat kuin mitä itse maksoin.timmy kirjoitti:laitoitko bearclawit originaalivanteille vai hommasitko leveemmät? Bear Clawit maksaa täällä eteen 79€ ja taakse 82€,onko hinta passeli?
- vinssimestari
- 6WD
suosittelen kernaasti voimalinjan muutosta jos isonnetaan rengaskokoa.
daltonilla hjuva satsi ainaki 650:seen
www.daltonindustries.com
daltonilla hjuva satsi ainaki 650:seen
www.daltonindustries.com
Tässä on vissin vähän vakiota isommat renkaat, ja maavaraankin on kait puututtu, mutta en tiiä millä koneella on ni en osaa sanoa miten on tehojen riittävyyden laita
http://www.denadaoffroad.se/images/prod ... 019827.jpg
huomaa näppärät takavilkut
http://www.denadaoffroad.se/images/prod ... 019827.jpg
huomaa näppärät takavilkut
Kling Klong Kiinalainen 300 4x4
Sipoo sipoolaisille ja Intia intiaaneille
Sipoo sipoolaisille ja Intia intiaaneille
Dynojetin suutinsarjoista on kirjoiteltu täällä aikaisemminkin mutta siinähän vaihdetaan neula ja pääsuutin. Neula tulee säädettäväksi ja orkkis pääsuutin (142) vaihdetaan käsittääkseni pienempään eli 134:seen. Luulen, että neulalla on tässä harjoituksessa suurempi merkitys mutta tiedä häntä. Mutta ero käynnissä on huomattava!Puuhis kirjoitti:Isommalla suuttimella saadaan syötettyä lisää bensaa sylinteritäytökseen, eli saadaan tehoa enemmän. Minä ainaski tympäännyin siihen kun kone sammuili kylmänä.Armi kirjoitti:Mitä se suutinsarja siis oikeesti tekee?Kun mä en ihan tajuu. Kone sammuu välillä kun ryyppy hyppää pois mut sit mulle sanottiin et se on ihan normaalia.
Hävettää kysyy tyhmiä mutku en vaan oo tekniikan ihmelapsi tai muutenkaan ihmelapsi.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Dynojetin ja Originaalit suutinten numerot eivät ole verrannollisia toistensa kanssa. Se lukee niissä ohjeissakin.
Dynojetillä ei varsinaisesti saada koneesta enemmän tehoa vaan saadaan se käymään ominaisella seoksellaan ja siten teho ja vääntö on suurempi ja erityisesti tyhjäkäynnin stabiilisuus paranee. Eli teho nousee koneen ominaiselle tasolle, ei kasvata sitä.
Summiksena voi sanoa, että koneet ovat ainakin Suomen oloihin laihalla, joten sen takia Dynot auttaa.
Dynojetillä ei varsinaisesti saada koneesta enemmän tehoa vaan saadaan se käymään ominaisella seoksellaan ja siten teho ja vääntö on suurempi ja erityisesti tyhjäkäynnin stabiilisuus paranee. Eli teho nousee koneen ominaiselle tasolle, ei kasvata sitä.
Summiksena voi sanoa, että koneet ovat ainakin Suomen oloihin laihalla, joten sen takia Dynot auttaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress