Huonosti meni eka reissu

Kerro missä olet tänään ajellut.
Viliko
R.I.P
Mönkijä:: ArcticCat V2

Viesti Kirjoittaja Viliko »

AKICATTI kirjoitti:Webbertiltä aika kovaa tekstiä,tietysti jokainen on vastuussa itsestään mutta,hieman huolta muista myös.
Hep. oletko lukenut vanhempia kirjoituksia tällä foorumilla :wink:
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Olikos tuo "kaataja" se ns. valokuvaaja, senhän piti ostaa mönkijä :?:

Onneksi elämä opettaa ja luut paranee :!:
Osaltaan tuokin valitettava tapaturma kuuluu tähän lajiin, vaikket haluaisi, niin silti vaara aina on läsnä.

Älkääkä kukaan nostelko syytteleviä sormia kyseisen hepun ajokavereiden suuntaan, se ei auta eikä pelasta ketään :!:

Vai ottaako syyttelijät vastuun kaikista kaadoista jotka sattuvat ajotapahtumissa joissa olette itse mukana :?: :?: :?:
AKICATTI
2WD

Viesti Kirjoittaja AKICATTI »

Älkää ymmärtäkö väärin,esitinasian hieman väärin.
AKICATTI
webbert
PeltiHalliKreivi

Viesti Kirjoittaja webbert »

AKICATTI kirjoitti:Webbertiltä aika kovaa tekstiä,tietysti jokainen on vastuussa itsestään mutta,hieman huolta muista myös.
Kyllä siinä oli kolme miestä "varmistamassa", mutta ei siinä voi tehä mitään kun 300kg kone sinkoilee kalliota alas. Konekkin saatiin sekunneissa pois ukon päältä mutta eipä se mitään auta. Ja on näissä rinteissä rikottu omatkin paikat mutta ei ketään ole asiasta syytelty. Tuollaisissa rinteissä joihin on ladattava täysi vauhti että olis edes pientä saumaa päästä huipulle, saattaa muutaman sentin linjan valinta ero tehä aivan mitä sattuu. Itte ainakin sairaalareissujen jälkeen olen heti sen jälkeen ku taas on penkille päässy, menny ekana ajamaan sen paikan jossa käpy kävi, eikä mikään paikka oo ajamatta jääny sen takia että olis pelkoja jääny.

ATC muokkasi
tepa
6WD
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Viesti Kirjoittaja tepa »

juup ja jep en ollut perjantaina itse ajamassa kun en kerennyt töiltä ja harmittaa kun jäi keposet maasto ajelut ajamatta :roll:
KENENKÄÄN ei tarvitse ajaa vasten tahtoaan vaikeasta paikasta jollei tahdo tai tietää ajotaidot riittämättömäksi.
Niin ja kyllä toi varmistus toimii kyl mein ajoissa kohtuu hyvin, vaan ei silti aina kerkeä ja jaksa pitää näitä sonta kasoja pystyssä yrityksistä huolimatta vaikka kuin tahtoo ja ei ole tahdosta ja uskosta kiinni.
Ajopäivillä kävijät tämän tietävät että neuvoa saa kysyä ja neuvoa myös saa
vaatimimissa paikoissa ilman kysymättäkin.

ATC poisti henkilökohtaisuuksia
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kyllä jokaisen on itse kannetttava vastuu omasta ajamisestaan, ei näitä ajoja muuten kukaan järjestä.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Webbertin luona kaataneena sanon, että oma moka vaikka pojat oli passissa.

Mä saan hakea 180 hv prätkän kauppiaalta jos perse kestää, mikään muu ei minua estä, koska olen kortin saanut aikanaan. Sinää se on turvallinen ajokki meikäläiselle, joka ei ole maantiepyörää ajanut koskaan. Ja saan ajaa oikein viranomaisen suojeluksessa.

Vastuu on kaikilla itsellään.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
J.O.B
Tracks

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

aamen, samaa mieltä edellisten kanssa.

Eri ajotapahtumissa käyneenä voin sanoa että kaikki "pahat paikat" on useimmiten kierrettävissä, tai jos ei ole niin kyllä varmistajia on aina paikalla.
Jos nyt joku luulee että ajoissa on menttaliteetti että "maine menee" tai "olen neiti jos tosta en aja" on aivan väärä käsitys, ei siellä kenellekkään ilkuta että "ai et uskaltanut tuosta tulla".

Jokainen päättää itse mistä ajaa ja kantaa vastuun itse, turha se on ketään syytellä.
Tämä on lähes poikkeuksetta aikuisten ukkojen harrastus eikä ajotapahtumissa ole koulun "välitunti" meininkiä eikä ketään kiusata, korkeintaan vittuilaan päin naamaa mönkijän merkistä mutta se onkin rehtiä ja reilua :wink:
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
rulez
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Harmillinen takaisku alottelevalle mönikämiehelle.

Mutta yläneen maastot kertaaleen kokeneena näin kyllä näitä rinteitä jotka ovat liian pitkiä vauhdilla ylöstulonvuoksi varmistettavaksi täydellisesti ja itsekkin joitain kiersin kun tuolloin tuntui ettei ajotaito välttämättä riitä ylös pääsemiseen mutta kyllä varmistus näillä poijiilla oli sellaista luokkaa siellä missä se oli mahdollista "täysin" että tohti itsekkin rajoja vähän nostamaan ja oli ilo kuunnella neuvoja joita tuli ihan pyytämättä kun jotain meinasi väärin tehdä :!:

Itsekkin useamman kaadon tehneenä voin kyllä sanoa ettei tähän päähän tahdo ainakaan traumoja viikkoa pitemmäksi ajaksi jäädä ja aina on käyty uudelleen sama paikka kokemassa ja tarkistamassa mimmonen ajovirhe temput teki tietenii hiukka paremmalla varmistuksella.

Notta eiköhän se tämä uusikin ajomies vielä käden parannuttua halaja vetelien martyyrien reissuun ja neuvojen kautta hakemaan samaiseen paikkaan parempia ajolinjoja taidon kasvaessa :wink:
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Kartza
Tracks
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Toivotaan pikaista paranemista. Hyvää joulua kaikille tasapuolisesti.

Tekevälle aina sattuu...tosin ei aina niin pahasti miltä näyttää :D
http://www.dailymotion.com/cluster/fun/ ... i?from=rss
webbert
PeltiHalliKreivi

Viesti Kirjoittaja webbert »

Kummasti herättää arvostelua turvallisuuden puolesta kaikki yläneen toiminta, oli sitte kyse ajoista tai mein omista kemuista. Onko siellä nyt sitten tullut sen enempiä vahinkoja ku missään muuallakaan? Ja jos ei ole mitään hajua tapahtuman taustoista pitäisi olla hiljaa vaan. Et varmasti jere tiennyt että makkurinuotskalla tämä kaveri tuumi että -kerpele sentään olis vaan pitäny jättää se ajamatta ku se suominenki siinä meinas töpätä, mutku miika meni sit taas niin puhtaasti et oli pakko koittaa.

Olisko mun pitäny siltä avaimet pölliä ja sanoa että et saa yrittää?
Niin se oli muuten miikan serkku että tietää kyllä meno tyylit aika hyvin, ei mein hulluus sille ole mikään ylläri.

Meinaakko kumminkin joskus tulla ajamaan ku kumitit pois lupauksen ettet ikinä tuu yläneelle :wink:
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

Aina sattuu ja tapahtuu, kun isot miehet pitävät lystiä. Ja silloin jokainen on itsestään vastuussa.

Tilanne olisi eri, jos tämä "aloittelija" olisi ollut Weli-Webberin kyytissä ja näin telonut itsensä. Tai oikeastaan silloinkin olhan kyllä omilhan, ei kenenkhän ole pakko olla edes kyytissä.

Kun tunturissa kävimmä kiikkumassa, muistaakseni alkupätkässä jo muistutin että jokainen hakee oman ajoreitin ja omalla vastuulla. Jyrkkyyttä ja vaikeutta on ihan noko, ei ole EU-standardeja ja turvallisia nousukulmia.

Tämä on syy, miksi en pidä enää "tapahtumia" vaan jokainen saa tulla mukhan ajelemhan jos sattuu täälläpäin käymhän. Minkäs mie sille voin, jos joku mönkijällä seuraa perässä.

t.mie
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Meidän pöydässä on kyllä ollut ämpärillinen myös herneitä, jos niitä kaipaa.

Miten suhtaudutaan pölhöihin, jotka ovat paljon ajaneet ja silti kaataa koneen?

Eipäs nyt singota niitä kirveitä suuntaan tai toiseen. Ite meinasin mennä Mikkelin miesten kanssa katsastamaan uusia systeemejä. Saattaa olla tiedossa ihan mukavia, noin tulevaisuutta ajatellen.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Kaheli
6WD

Viesti Kirjoittaja Kaheli »

Rajat ne löytyy vaan kokeilemalla. Mutta kaiken hölmöintä se on se mitä minä harrastan, kun yksin möyrin tuolla maastossa. Eip ole kukaan auttamassa ja kömpijää nostamassa pois päältä, kun uusia haasteita kokeilen.
Ei pojat mopolla mahottomia.
tepa
6WD
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Viesti Kirjoittaja tepa »

kyllä kaveri on aina hyvä olla matkassa tai matkapuhelin povarissa jos sattuu vahinko käymään tai laite muuten hajoaa mettään, ja on se ajaminenkin porukassa hauskenpaa kuin yksin ajella polkuja mettässä.
Vastaa Viestiin