Taka vetari irtosi
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Onhan tuossa vetarissa sitä pitkittäistä vapaaliikettä sen verran paljon, ettei irtaantuminen johdu siitä. Olettaisin vaan sen sokan joko kulunee, tai veltostuneen, joten vaihto paksumpilankaiseen, tai ponnekkaampaan luulisi tilanteen korvaavan
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Oon saanu semmosen käsityksen aiemmista keskusteluista mitä on tullu näin jälestäpäin luettua tältä palstalta ,että meikäläisen laitteita eikä tietoja täällä juurikaan kaivata mutta päätin nyt kuitenkin kommentoida sen verran että...J.O.B kirjoitti:Tuota samaa olen tänään miettinyt, tulin eilen pihaan takakautta jossa mulla on sellanen silta ojan yli about 40cm levee.
Oja ei ole syvä mutta mönkijällä ei ihan yltä renkaat ojan pohjalle vaan ajan siitä yli liukuen siltaa pitkin, siinä saattaisi tulla juuri tälläinen ulos jousto jos iskarin ulosjousto olisi liian pitkä.
Mutta miksi vaan toinen puoli lähtee?
Varaosaluettelon mukaan vetarit on molemminpuolin samanlaiset.
Varaosaluettettelossa on kylläkin noilla vetareilla eri varaosa numerot sekä pituudet. Siis ainakin TML 500 4x4 mönkijässä..

Helpointa on tosiaankin ensimmäisenä vaihtaa vetarin lukitus rengas ja tarkastaa lukkorenkaan uran kunto..
- J.O.B
- Tracks
- Viestit: 953
- Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
- Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.
Mistäs sä semmosen käsityksen oot saanu?Make_O kirjoitti:
Oon saanu semmosen käsityksen aiemmista keskusteluista mitä on tullu näin jälestäpäin luettua tältä palstalta ,että meikäläisen laitteita eikä tietoja täällä juurikaan kaivata
Kyllä kaikki asiantuntemus on tervetullutta foorumille, mainostaminen ei.
Katoinkohan väärin? täytyy tarkastaa, pituudet on ilmoitettu TML.ssä?Make_O kirjoitti: Varaosaluettettelossa on kylläkin noilla vetareilla eri varaosa numerot sekä pituudet. Siis ainakin TML 500 4x4 mönkijässä..
Täytyy tarkastaa...
Juu kone on jo työn alla mutta ei EC.llä.Make_O kirjoitti: Helpointa on tosiaankin ensimmäisenä vaihtaa vetarin lukitus rengas ja tarkastaa lukkorenkaan uran kunto.
No on tullu ilmeisesti otettua yhden topikin kommentteja liian henkilökohtaisesti ja vakavasti...J.O.B kirjoitti:Mistäs sä semmosen käsityksen oot saanu?Make_O kirjoitti:
Oon saanu semmosen käsityksen aiemmista keskusteluista mitä on tullu näin jälestäpäin luettua tältä palstalta ,että meikäläisen laitteita eikä tietoja täällä juurikaan kaivata
Kyllä kaikki asiantuntemus on tervetullutta foorumille, mainostaminen ei.
Katoinkohan väärin? täytyy tarkastaa, pituudet on ilmoitettu TML.ssä?Make_O kirjoitti: Varaosaluettettelossa on kylläkin noilla vetareilla eri varaosa numerot sekä pituudet. Siis ainakin TML 500 4x4 mönkijässä..
Täytyy tarkastaa...
Juu kone on jo työn alla mutta ei EC.llä.Make_O kirjoitti: Helpointa on tosiaankin ensimmäisenä vaihtaa vetarin lukitus rengas ja tarkastaa lukkorenkaan uran kunto.

Vetoakselin boorintiukkuus perään on myös seikka mikä on syytä tarkastaa, eli jos vetoakselin sovitus on väljä se myös vaikuttaa siihen miten lukitus rengas jaksaa pitää vetarin paikallaan..
- J.O.B
- Tracks
- Viestit: 953
- Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
- Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.
No niin.
Alko homma selviämään kun vei moton oikeeseen paikkaan.
Moton takavetareissa sisemmissä nivelissä oleva liuku oli jumiutunut pohjaan ja jousto siis nyppäsi vetarin irti kun nivel ei antanut tarvittavaa liikevaraa.
Tarkistavat vielä toisenpuolen ettei siellä ole samaa hommaa, uudet lukitus sokat vielä laittavat niin eiköhän moto rupee taas vörkkimään.
Kiitokset taas Laitratechille, perjantaina vein ja tänä aamuna jo homa selvillä.
Ei se aina ole isosta asiasta kiinni.
Alko homma selviämään kun vei moton oikeeseen paikkaan.
Moton takavetareissa sisemmissä nivelissä oleva liuku oli jumiutunut pohjaan ja jousto siis nyppäsi vetarin irti kun nivel ei antanut tarvittavaa liikevaraa.
Tarkistavat vielä toisenpuolen ettei siellä ole samaa hommaa, uudet lukitus sokat vielä laittavat niin eiköhän moto rupee taas vörkkimään.
Kiitokset taas Laitratechille, perjantaina vein ja tänä aamuna jo homa selvillä.
Ei se aina ole isosta asiasta kiinni.
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Jepa jepa.Korkkas mullakin se takavetari eilen mutta oli n.vartin homma ottaa auki ja "herkistellä" vähän lukitus renkulaa.4 tuntia mettä möyrintää eikä ollu ongelmia.
Kyllä ihminen on viisas ja viitseliäs, joskus.
Lisää
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... highlight=
Kyllä ihminen on viisas ja viitseliäs, joskus.


Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa