Linhai-mieheksi ja mönkijäharrastajaksi?

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Lahtinen
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Tammi 2007 07:56

Viesti Kirjoittaja Lahtinen »

Kenus kirjoitti:
Itsekin pohdin noita"laatuasioita"melko tarkasti ennen kuin löin rahat tiskiin,olihan kuitenkin silloin kyse"kuuden tonnin lelusta"vaikka olihan noita paljon kalliimpiakin jo ennestään piha täys.

Itseänikin nuo laatuasiat tosiaan hieman askarruttavat. Itsellä kun on autona Toyota, moottoripyöränä Honda ja kelkkana Lynx, niin on aika lailla tottunut siihen että koneet pelaa perushuolloilla :). Hyviä pohjustuksia silti nuo, että kyseessä on kiinanihme ja asenne pitää olla sen mukaan että markalla saa markan tavaran, eikä pikkuvioista kannatta stressiä ottaa.

Seuraavat asiat kuitenkin jonkinlaisia kysymyksiä herättävät:

Minkähänmoisia Linhain myyntimäärät on? Mönkijäharrastus on varmaan maassamme kasvussa ja jos ajatellaan, että Linhain markkinaosuus olisi kohtuullinen, niin varaosahuolta yms. olisi luultavimmin jotenkin varmempaa tulevaisuudessa, jos kalustoa on paljon käytössä. Markkinoilla kun tuntuu olevan aika eksoottisiakin merkkejä ja myyntikanavia, joille ei varmaan voi povata kovin ruusuista varaosasaantoa.

Samoin varaosien hinnat askarruttavat, kun se takuuaikakin aikanaan päättyy ja takuulla jotain senkin jälkeen menee. Vaikka laitteen hinta on kohtuullinen, niin ainakin jossain topikissa joku väläytteli melkoisia varaosahintoja.

Samoin yksi kysymysmerkki on tuo tuotteen elinkaari ylipäätään. Tästä ei varmaan vielä oikein ole kokemuksia, kun koneita on ollut sen verran vähän aikaa ajossa. Ilmeisesti ostajan on syytä varautua ”käytä kunnes hajoaa ja heitä menemään” moodiin, kun perinteisillä merkeillä tuntuisi olevan kohtuu aktiivista jälleenmyyntiä ja jonkinlaista arvoakin?
Lahtinen
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Tammi 2007 07:56

Viesti Kirjoittaja Lahtinen »

Onko jollain muuten tietoa tuosta Linhain 4x4 mönkijän huolto-ohjelman mukaisista huoltoväleistä, kun tätä foorumia selailin niin en päässyt oikein käsitykseen, miten homma menee.

Jos ajattelee vaikka moottoripyörän vaihtoa Linhaihin, niin useinko tuota Linhaita pitää huoltaa/huollattaa kilometrien karttuessa?

Ja minkämoisia nuo huollot on ”ohjelmaltaan”, meinaan kun autoihin ja varsinkin moottoripyörään osuu aina välillä se ”iso huolto” ja hinta on sen mukainen…

Vai vaihdellaanko vain öljyjä ja lisäillään bensaa ja korjataan eteentulevia ongelmia sitä mukaa kuin niitä ilmenee.
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Mulle on jäänyt joista huolto-ohjelmista joidenkin viestien perusteella vähän sellainen maku, että eri puolilla valtakuntaa (eri maahantuojat?) ei ehkä noudateta samaa kaavaa. :roll:

Mulla huollot 100km, 500km ja sitten 500km välein. Aika tiheetä väliä, jos tulee paljon kilometrejä - minulla ei ole tuon suhteen ollut murhetta, kun huoltopaikka on 200m päässä.
makehe
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 17 Loka 2006 18:50

Viesti Kirjoittaja makehe »

Minulla on sellainen käsitys ja jopa moniste, jossa on huoltoväli tämä:
100 km/500 km/2000 km/ 4000 km jne.

Tietenkin rasvauksia ym. tarkistuksia useimmin mutta öljynvaidot tätä rataa.
monisteen sain jälleenmyyjältä, ja on lähtöisin vehicles Import Oy.n tiedoista.

Korjatkaa jos olen käsittänyt huoltovälit väärin.

Muuten linkku on hintaansa nähden kova peli :shock:
Avatar
Mika75
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Tammi 2007 23:13

Viesti Kirjoittaja Mika75 »

Joo mul on toi sama moniste mut Lohjalla sano et noi 500 km välein olevat tarkistukset/putsarin putsaukset voi tehä ite. Eli noi 1000 km välein olevat huollot pitäs tehä takuu huoltamolla.
Linhai 300 4x4
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Lahtinen kirjoitti:Minkähänmoisia Linhain myyntimäärät on? Mönkijäharrastus on varmaan maassamme kasvussa ja jos ajatellaan, että Linhain markkinaosuus olisi kohtuullinen, niin varaosahuolta yms. olisi luultavimmin jotenkin varmempaa tulevaisuudessa, jos kalustoa on paljon käytössä.
Linkku taisi viime vuonna olla yksi myydyimmistä TL-mönkijöistä. Täälläkin viime vuoden mönkijägallupissa Linkku heilahti heti kolmanneksi yleisimmäksi merkiksi ja niukasti Yammun edelle.

Eli kyllä tämä puoli taitaa Linkussa olla kunnossa.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Lahtinen
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Tammi 2007 07:56

Viesti Kirjoittaja Lahtinen »

Vielä palatakseni tuohon takuuasiaan:

Motorpower ilmoittaa takuuksi 6+6kk. Selviäisihän tuo tietysti liikkeestäkin, mutta osaisiko joku valaista mitä tuo tarkoittaa?
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Lain edellyttämä 6 kk ja maahantuojan myöntämä 6kk lisä.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Mika75 kirjoitti:Joo mul on toi sama moniste mut Lohjalla sano et noi 500 km välein olevat tarkistukset/putsarin putsaukset voi tehä ite. Eli noi 1000 km välein olevat huollot pitäs tehä takuu huoltamolla.
Nykyään voi teettää huollot missä vaan missä on riittävän ammattitaitoinen huolto ja takuu säilyy.
Sen verran sanoisin noista eri myyntipaikoista, että kannattaa suhtautua pienellä varauksella täällä oleviin kirjoituksiin, paljon täällä kirjoitellaan hyvää ja pahaa, koska joukossa on myös niitä joilla on omat edut kyseessä.
Huoltopaikka kannattaa olla lähellä riippumatta siitä mihin merkkiin päädyt, pääsee ongelmatilanteissä paljon helpommalla.
Avatar
Mika75
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Tammi 2007 23:13

Viesti Kirjoittaja Mika75 »

Cooleri kirjoitti:
Mika75 kirjoitti:Joo mul on toi sama moniste mut Lohjalla sano et noi 500 km välein olevat tarkistukset/putsarin putsaukset voi tehä ite. Eli noi 1000 km välein olevat huollot pitäs tehä takuu huoltamolla.
Nykyään voi teettää huollot missä vaan missä on riittävän ammattitaitoinen huolto ja takuu säilyy.



Joo pitää paikkansa. kaveril ec:n vehe ja huollatti vehicle importin huollos ja silti takuu piti.
Linhai 300 4x4
Kenus
4WD
Viestit: 215
Liittynyt: 31 Maalis 2006 09:04
Paikkakunta: Espoo Klingklong(Kiina)300 4x4

Viesti Kirjoittaja Kenus »

Lahtinen kirjoitti: Hyviä pohjustuksia silti nuo, että kyseessä on kiinanihme ja asenne pitää olla sen mukaan että markalla saa markan tavaran, eikä pikkuvioista kannatta stressiä ottaa.
Kyllä se kuitenkin on niin että kiinasta, aivan kuten suomestakin, saa yleensä sitä mitä tilaa, eli en näkisi niinkään valmistusmaan olevan aina merkki hyvästä/huonosta laadusta, otetaan esimerkiksi, Talbot Horizont, joka koottiin suomalaisella työvoimalla suomessa.

Jälkimarkkinat tuntuu olevan Linkulla varsin hyvät, ainakin on kuulema kova kysyntä varsinkin nelikkojen perään, ja mitä olen hintapyyntejä katsellut niin varsin kohtuullisia on ollut hinnanlaskut, eli pitää mielestäni ihan hyvin hintansa.

Varaosat Linkkuun on kyllä varsin tyyriitä, ainakin osa niistä, mutta eipähän noita ole vielä tarvinut hankkia :)

Mitä tuohon takuuasiaan tulee niin kyllä noilla kaikilla kolmella maahantuojalla tuntuu olevan se vuoden takuu, tosin yksi niistä tarjoaa 2 vuoden takuuta, mutta se maksaakin jo reilun tuhatkuussataa ekua lisää :roll:

Noista huoltoväleistä vielä sen verran että mulla oli kaikki öölit vaihdettu jo kun sain lotkottimen, eli oli tehty ns. luovutushuolto, eka huolto oli 500km, toka 1500km sitten 2500km jne,jne. Waari ehkä muistaa paremmin?
Kling Klong Kiinalainen 300 4x4

Sipoo sipoolaisille ja Intia intiaaneille
Lahtinen
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Tammi 2007 07:56

Viesti Kirjoittaja Lahtinen »

Kenus kirjoitti:


Varaosat Linkkuun on kyllä varsin tyyriitä, ainakin osa niistä, mutta eipähän noita ole vielä tarvinut hankkia :)

Ainakiin moottoripyöräpuolelta saa tavaraa esimerkiksi Saksasta tilaamalla kohtuulliseen hintaan, jos pyynti kotimaassa on ihan tolkuton tai saatavuus 0. Onkohan mönkijärintamalla sama systeemi ja jotain eurooppalaisia nettikauppoja?
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

toi varaosien kalleuski on vähä suhteellista. takavaloa ei kannata lähtee ostaa jos sellasen sattuu rikkoo mut tiettävästi polariksiin on ruuvailtu esim. jalkakaukaloita ku on niin paljon halvempia linkkuun.
välittää.....
Lahtinen
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Tammi 2007 07:56

Viesti Kirjoittaja Lahtinen »

Onko muuten nuo 4x4 Linhait rekisteröity yhdelle vai kahdelle?

Voiko tuo vaihdella laite- tai ostopaikkakohtaisesti?
Kenus
4WD
Viestit: 215
Liittynyt: 31 Maalis 2006 09:04
Paikkakunta: Espoo Klingklong(Kiina)300 4x4

Viesti Kirjoittaja Kenus »

Lahtinen kirjoitti:Onko muuten nuo 4x4 Linhait rekisteröity yhdelle vai kahdelle?

Voiko tuo vaihdella laite- tai ostopaikkakohtaisesti?
Eiköhän ne pääasiassa kahdelle ole. Paha mennä muista ostopaikoista sanomaan, kun en ole ostanut kuin yhdestä paikasta?
Kling Klong Kiinalainen 300 4x4

Sipoo sipoolaisille ja Intia intiaaneille
Vastaa Viestiin