Saattaa kyllä hyvinkin olla että olen väärässä, en ollut varma jos se toimii samalla tavalla kuin autoverotus Olen itsekin tuonut auton Saksasta Soitan tulliin kunhan ehdin, ja kysyn minkälaisia veroja tulee päälle, niin voi laskea mistä kannattaa ostaa. Kyllä se takuu olisi aika tärkeä, mitä olen kuullut niin monella on ollut ongelmia näillä SMC:llä alussa.
pro offilta ostaisin ennemmin 350 Wildcatin, mitä SMC:n http://www.prooff.fi/tuotteet_atv.html
jos sun putjetti on toi 5800€. meinaavat ko. kioskin väki ajaa niillä kilpaakin.
Noniin, soitin tullille. Jos mönkijä on 250-350cc veroa tulee 13% ohjehinnasta vastaavanlaisesta pelistä suomessa, ja sen päälle tulee vielä 22% arvonlisäveroa verosta. Sillä ei ole mitään eroa vaikka tuotu kone on käytetty, vero lasketaan aina vastaavanlaisesta uudesta mönkijästä.
Tämä tarkoittaa sitä että jos esim. Ruotsista ostaa uuden SMC CWB-300 mönkijän 4500 eurolla veroa tulee 752,70€ (Vastaavanlainen uusi suomessa 5790€), ja sen päälle tulee vielä arvonlisäveroa 165,60€. Kokonaishintaa koneelle tulee 5418,30€. Sen päälle tulee vielä matkakustannukset, joten kokonaishinta tulee kalliimmaksi kuin Suomesta.