Renkaan paineet rallyyn?
No niin … nyt on Rallyn alla katurenkaat. Tuntuu toimivan kohtuullisen hyvin. Rengasäänet pieneni kuten oli oletettavissakin ja pitoa löytyy kurveissa. Nyt voi sitten valita renkaat maastoon tai tiekäyttöön kun on molemmat omilla vanteilla. Renkaita vaihtaessa huomasin että pientä öljyvuotoa esiintyy kardaaniputken ja perän välisessä liitoksessa. Sekä vasemmalla puolella olevassa stefassa. On kukaan vaihtanut perän tiivisteitä itse ja oliko niiden vaihtaminen vaikeaa? 

Eikö sulla ole takuu enään voimassa, kun meinasit itse vaihtaa?R_250_4T kirjoitti:No niin … nyt on Rallyn alla katurenkaat. Tuntuu toimivan kohtuullisen hyvin. Rengasäänet pieneni kuten oli oletettavissakin ja pitoa löytyy kurveissa. Nyt voi sitten valita renkaat maastoon tai tiekäyttöön kun on molemmat omilla vanteilla. Renkaita vaihtaessa huomasin että pientä öljyvuotoa esiintyy kardaaniputken ja perän välisessä liitoksessa. Sekä vasemmalla puolella olevassa stefassa. On kukaan vaihtanut perän tiivisteitä itse ja oliko niiden vaihtaminen vaikeaa?
Niissä on ilmeisesti jotkut erikoisen kokoiset stefat joita ei joka puljusta löydy kuin tilaamalla.
Olen pioneeri tässä ongelmassaCooleri kirjoitti:Eikö sulla ole takuu enään voimassa, kun meinasit itse vaihtaa?R_250_4T kirjoitti:No niin … nyt on Rallyn alla katurenkaat. Tuntuu toimivan kohtuullisen hyvin. Rengasäänet pieneni kuten oli oletettavissakin ja pitoa löytyy kurveissa. Nyt voi sitten valita renkaat maastoon tai tiekäyttöön kun on molemmat omilla vanteilla. Renkaita vaihtaessa huomasin että pientä öljyvuotoa esiintyy kardaaniputken ja perän välisessä liitoksessa. Sekä vasemmalla puolella olevassa stefassa. On kukaan vaihtanut perän tiivisteitä itse ja oliko niiden vaihtaminen vaikeaa?
Niissä on ilmeisesti jotkut erikoisen kokoiset stefat joita ei joka puljusta löydy kuin tilaamalla.

Stefoja ei löydy kuin korkeintaa modularilta kohtuu helposti ja sen kardaanin putken välistä vuotaa öljyä aina vaikka vaihdatkin uudetstefat, jos laitat liikaa öljyä perään. Loncin ohjesuosituksiinkaan ei kannata luottaa peränöljytilavuuden suhteen.
Ei löydy laakeri liikkeissä ainakaan kovinhelposti, ne stefat on jotain outoja tuumakokoja. Modularboxilta kun sain sitten myöhemmin takuuseen uudet stefat, en tiedä mistä tulivat ne stefat mutta nytten ne toimii ihan hyvin.Reima kirjoitti:Kyselitkö niitä stefoja laakeriliikkeistä, esim. laatulaakerista? Otin tänään perän irti ja ajattelin vaihtaa uudet, ei kiinalaiset stefat. Ajattelin laittaa tänne topikin stefojen vaihdosta ja otin kuvat kaikista työvaiheista, mutta eihän tänne voinutkaan laittaa kuvia
Jos tiedät se tuumakoon niin uskoisin että löytyy tuolta :
www.tiivistekeskus.fi
sieltä valitset tuoteluettelon ja vielä akselitiivisteet
En tiedä myyvätkö yksityiselle suoraan, mutta suurin osa laakeriliikkeistä taitaa tilata tiivisteensä jokatapauksessa tuolta.Kuuluu muuten nykyään tuokin liike Etolaan.
www.tiivistekeskus.fi
sieltä valitset tuoteluettelon ja vielä akselitiivisteet
En tiedä myyvätkö yksityiselle suoraan, mutta suurin osa laakeriliikkeistä taitaa tilata tiivisteensä jokatapauksessa tuolta.Kuuluu muuten nykyään tuokin liike Etolaan.

Raidetankot
Onko teidän Rallyn raidetankojen sisemmät pallonivelet asennettu ohjaustanko kiinnikkeeseen ylä- vai alapuolelle?