Renkaan paineet rallyyn?

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
R_250_4T
Noppeli

Viesti Kirjoittaja R_250_4T »

No niin … nyt on Rallyn alla katurenkaat. Tuntuu toimivan kohtuullisen hyvin. Rengasäänet pieneni kuten oli oletettavissakin ja pitoa löytyy kurveissa. Nyt voi sitten valita renkaat maastoon tai tiekäyttöön kun on molemmat omilla vanteilla. Renkaita vaihtaessa huomasin että pientä öljyvuotoa esiintyy kardaaniputken ja perän välisessä liitoksessa. Sekä vasemmalla puolella olevassa stefassa. On kukaan vaihtanut perän tiivisteitä itse ja oliko niiden vaihtaminen vaikeaa? 8)
Reima
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reima »

Perän stefathan on tyyppivika. Olen tässä odotellut, milloin alkaa vuotamaan mun usatecissä. On niitä jotkut vaihtanut itse, joten odotellaan vaihto-ohjeita. :)
Cooleri
Tracks

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

R_250_4T kirjoitti:No niin … nyt on Rallyn alla katurenkaat. Tuntuu toimivan kohtuullisen hyvin. Rengasäänet pieneni kuten oli oletettavissakin ja pitoa löytyy kurveissa. Nyt voi sitten valita renkaat maastoon tai tiekäyttöön kun on molemmat omilla vanteilla. Renkaita vaihtaessa huomasin että pientä öljyvuotoa esiintyy kardaaniputken ja perän välisessä liitoksessa. Sekä vasemmalla puolella olevassa stefassa. On kukaan vaihtanut perän tiivisteitä itse ja oliko niiden vaihtaminen vaikeaa? 8)
Eikö sulla ole takuu enään voimassa, kun meinasit itse vaihtaa?
Niissä on ilmeisesti jotkut erikoisen kokoiset stefat joita ei joka puljusta löydy kuin tilaamalla.
R_250_4T
Noppeli

Jep...Maahantuoja lupasi että saan korjauttaa takuuseen paikallisessa huollossa. Rally on ostettu marraskuussa... tarkalle meni. 8)
Cooleri
Tracks

ei itseasiassa mennyt sillä sulla on kahden (2) vuoden kuluttajansuoja kun olet ostanut uuden laitteen, koskien siis valmistusvirheitä.Takuu voi olla puoli vuotta, mutta laki takaa paremman turvan.
Janishell
6WD

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Cooleri kirjoitti:
R_250_4T kirjoitti:No niin … nyt on Rallyn alla katurenkaat. Tuntuu toimivan kohtuullisen hyvin. Rengasäänet pieneni kuten oli oletettavissakin ja pitoa löytyy kurveissa. Nyt voi sitten valita renkaat maastoon tai tiekäyttöön kun on molemmat omilla vanteilla. Renkaita vaihtaessa huomasin että pientä öljyvuotoa esiintyy kardaaniputken ja perän välisessä liitoksessa. Sekä vasemmalla puolella olevassa stefassa. On kukaan vaihtanut perän tiivisteitä itse ja oliko niiden vaihtaminen vaikeaa? 8)
Eikö sulla ole takuu enään voimassa, kun meinasit itse vaihtaa?
Niissä on ilmeisesti jotkut erikoisen kokoiset stefat joita ei joka puljusta löydy kuin tilaamalla.
Olen pioneeri tässä ongelmassa :D

Stefoja ei löydy kuin korkeintaa modularilta kohtuu helposti ja sen kardaanin putken välistä vuotaa öljyä aina vaikka vaihdatkin uudetstefat, jos laitat liikaa öljyä perään. Loncin ohjesuosituksiinkaan ei kannata luottaa peränöljytilavuuden suhteen.
Reima
6WD
Viesti:

Kyselitkö niitä stefoja laakeriliikkeistä, esim. laatulaakerista? Otin tänään perän irti ja ajattelin vaihtaa uudet, ei kiinalaiset stefat. Ajattelin laittaa tänne topikin stefojen vaihdosta ja otin kuvat kaikista työvaiheista, mutta eihän tänne voinutkaan laittaa kuvia :?
Janishell
6WD

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Reima kirjoitti:Kyselitkö niitä stefoja laakeriliikkeistä, esim. laatulaakerista? Otin tänään perän irti ja ajattelin vaihtaa uudet, ei kiinalaiset stefat. Ajattelin laittaa tänne topikin stefojen vaihdosta ja otin kuvat kaikista työvaiheista, mutta eihän tänne voinutkaan laittaa kuvia :?
Ei löydy laakeri liikkeissä ainakaan kovinhelposti, ne stefat on jotain outoja tuumakokoja. Modularboxilta kun sain sitten myöhemmin takuuseen uudet stefat, en tiedä mistä tulivat ne stefat mutta nytten ne toimii ihan hyvin.
Cooleri
Tracks

Jos tiedät se tuumakoon niin uskoisin että löytyy tuolta :
www.tiivistekeskus.fi
sieltä valitset tuoteluettelon ja vielä akselitiivisteet

En tiedä myyvätkö yksityiselle suoraan, mutta suurin osa laakeriliikkeistä taitaa tilata tiivisteensä jokatapauksessa tuolta.Kuuluu muuten nykyään tuokin liike Etolaan. :)
Reima
6WD
Viesti:

Tuonne onkin tarkoitus mennä heti maanantaiaamuna. Kyllä ne myy yksityisillekin ja on sieltä tullut ostettua kaikenlaisia O-renkaita. Joskun on kyllä ihmetellyt kumirenkuloiden hintoja, mutta täytyyhän Erkinkin elää :wink:
R_250_4T
Noppeli

Raidetankot

Onko teidän Rallyn raidetankojen sisemmät pallonivelet asennettu ohjaustanko kiinnikkeeseen ylä- vai alapuolelle? :roll:
Vastaa Viestiin