Variaattorin hihnan kesto

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
jawa sp800
4WD
Viestit: 140
Liittynyt: 10 Helmi 2007 11:36
Mönkijä:: Polaris sportsman 800EFI
Paikkakunta: Mönkijä kansan luvattu maa(RENKO)

Viesti Kirjoittaja jawa sp800 »

JukkaRu kirjoitti:
jawa sp800 kirjoitti:28 tunnin jälkeen pamahti hihna pieniks murusiks takuuseen uusi hihna ja linjaus
Oliko linjaus miten pielessä? Ja jos oli paljon niin miten korjasivat :-k
Huollossa linjasivat toisiovariaattorin takana on prikat otti toisen pois jossain tapauksissa ovat joutuneet lisäämään prikan
JukkaRu
3WD
Viestit: 102
Liittynyt: 25 Maalis 2007 23:33
Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaRu »

nipapn kirjoitti:Tämähän taitaa olla semmoinen ketju jossa tunnustetaan omat koneenkäsittelytaidot eli ymmärretäänkö vaihtaa vetoaluetta silloin kun kuuluu niin tehdä....

Toki niitäkin löytyy joilla on pakonomainen tarve rääkätä laitteita niin että maali tulee vastaan....
Niin just. Olen tapellut ongelman kanssa ihan tarpeeksi ja vika löytyy tehtaasta!!
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

No joo nytpä pääsin minäkin nostamaan tilastoja remmi rikkojen osalta eli 3300km tuli tauluun pikitiellä satkun vauhissa remeli päreiks ei varotellu etukätee :evil:

Tulipahan tämäkin todistettua ettei nämä 4x4 komppeet tielle sovellu sen harvan kerran ku pikitietä ajelen nii eiköhän perskules jo remmi siitäki ota ihteesä :twisted: :twisted:
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Pontti
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 15 Huhti 2005 21:00
Mönkijä:: Can-am XMR 1000R 2016
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Pontti »

Onko normaalia pieni säteittäinen välys liuku akseliin (n.0,5mm) etummaisen variaattorin ulommaisessa lautasessa? Variaattori kuitenkin toimii hyvin eikä mitään ääntäkään kuulu.
Remmissäkin on pieniä murtioomia ja kaventunut millin ajettu n. 1600km, kannattais varmaan vaihtaa ennen seuraavia ajoja. Mönkiä on sportsman 500ho -05 ebs variaattorilla
JukkaRu
3WD
Viestit: 102
Liittynyt: 25 Maalis 2007 23:33
Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaRu »

Mulla kytkimen uloiman lautasen liussa kanssa hiukan välystä ja tietääkseni se on normaalia kunhan ei ihan tolkuttomaksi kasva. Eikai ne voi aivan timmejä olla kun niistä puuttuu voitelu. Millä tavalla on remmi murtunut?
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
Pontti
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 15 Huhti 2005 21:00
Mönkijä:: Can-am XMR 1000R 2016
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Pontti »

Ulkokehällä muutaman millin pituisia poikittaisia murtumia aivan pinnassa ja sisäkehällä vähän syvempiä poikittaisia murtumia urien pohjassa.
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Laittakaa ajomäärät mielellään näkyviin noihin tarinoihinne, niin niistä voi olla jollekin jopa hyötyä :wink:
Pontti
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 15 Huhti 2005 21:00
Mönkijä:: Can-am XMR 1000R 2016
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Pontti »

Remmin sai takuuseen uuden, joutui vaan melkein kuukauden odotella sitä kun olivat unohtaneet lähettää sen.
Onneksi carlislen tarvikeremmin sai päivässä mc-scatterilta niin ei ajot keskeytynyt.
JukkaRu
3WD
Viestit: 102
Liittynyt: 25 Maalis 2007 23:33
Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaRu »

Hyvä että takuu toimi niin kuin pitääkin. Muistithan tarkistaa variaattorin linjauksen ja moottorin etummaisen kumityynyn kunnon.
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
Pontti
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 15 Huhti 2005 21:00
Mönkijä:: Can-am XMR 1000R 2016
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Pontti »

Linjausta en tarkistanut, mutta kumityynyt tarkistin ja ne oli kunnossa.

Pystyykö linjauksen tarkistamaan jollain suoralla lattaraudan pätkällä vai pitääkö käydä huollosta kyselemässä lainalle linjausrautaa?
JukkaRu
3WD
Viestit: 102
Liittynyt: 25 Maalis 2007 23:33
Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaRu »

Linjaus rauta on ihan ehdoton. Silläkään se ei ole ihan helpointa.
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
Pontti
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 15 Huhti 2005 21:00
Mönkijä:: Can-am XMR 1000R 2016
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Pontti »

Pitääpäs käydä huollossa kysymässä, jos lainaisivat rautaa, niin saa tarkistaa linjauksen.
Tumppi
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 22 Syys 2006 19:15
Paikkakunta: Läntinen Satakunta

Viesti Kirjoittaja Tumppi »

reilu 1800 km ja n.160 tuntia vakio remmillä..
Pateja pussit pullollaan.
Tumppi
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 22 Syys 2006 19:15
Paikkakunta: Läntinen Satakunta

Viesti Kirjoittaja Tumppi »

1966km ja 174.6h vakio remmillä.
Pateja pussit pullollaan.
Avatar
Työmyyrä
4WD
Viestit: 163
Liittynyt: 13 Huhti 2005 19:08
Mönkijä:: Polaris
Paikkakunta: Karstula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Työmyyrä »

Alkuperäinen hihna kesti 1273kilometriä ja 221,5 tuntia. Antoi varoitusta pari kilometriä aiemmin vaimeana räpätyksenä, joka sitten lakkasi kuulumasta. Arvasin kuitenkin mitä asia koski ja yritin rauhallisesti ajellen kotiin (11km), mutta niin siinä kävi että reissulle kone jäi ja kärryllä oli noudettava kotiin. Lopulta kulku siis lakkasi täysin. Aiemmin en ollut koneen käytössä mitään erikoista huomannut ja huoltokirjan mukaiset huollot teetetty valtuutetussa huollossa. Mitä topikin aiempia lukemia katselin, niin voisiko vetää johtopäätöksen, että remmi on pitkäikäisempi niillä, joilla koneeseen kertyy korkeampi keskituntinopeus. Alhaisen kilometrimäärän omaavilla tuntien mukainen keskituntinopeus noin 6km/h ja joissain koneissa lähempänä 20km/h ja jotenkin tekisi mieli päätellä että noi tunnit on tarkempi mittari kuin kilometrit. Tosin ajotyylejä ja käyttötilanteita on yhtä monta kuin käyttäjiä.
Offroad Team Ärjänne ry
Offroad Park Ärjänne

www.arjanne.net
http://kuvablogi.com/blog/14485/
Vastaa Viestiin