
Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No nyt meni näköjään vähintään stefa takaperästä
Mitenkäs tuon perän sais hiljasemmaksi samalla kun tuon ottaa pöydälle jotenkin shimmaamallako? Tottakai samalla tulee tarkistettua tai suoraan vaihdettua kaikki laakerit.

Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuossa ketjussa ainakin loppupäässä on jotain juttua shimmaamisesta http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... f=8&t=9589
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitoksia! Ei taida kannata kuin tarkistaa/vaihtaa laakerit 

Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Totta, varmaankin tarkistus ja laakerit, tiivisteet niin homma taas go, ainakin kun tuota shimmausta luki niin vaikuttais siltä että saapi tuolla hetkeksi hiljaisemmaksi kunnes alkaa normi ulinat tulemaan mukaan... 

- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jeps, eli koodien nollaus -> ei apua, toisen kerran -> valo hävis.sneaker kirjoitti:Ja taas check engine valo hohtaa punaisena
Parin tunnin polku reippailun jälkeen muutama kierros crossirataa ympäri ja "Check DPS"
Vikakoodiksi täälläkin aikasemmin esillä ollut p0637.
Onko tosiaan niin että en saa nollattua noita vikakoodeja ilman valtuutettua huoltoa?
Toivotaan että ei tule kallis remppa...
Tietyille 2010 valmistetuilla on kampanjan valmistajan puolesta, jossa ohjaustehostin vaihetaan. Valitettavasti omani ei kuulunut tähän ryhmään.

Uusi tehostin töineen on reilusti yli tuhannen euroa, joten nyt hieman jännittelee, että palaako vika.
Ohjaus ei puolla mihinkään ja nyt kun vikakoodi on pois, niin tuntuu toimivan muutenkin normaalisti.
Olisikohan päässyt kosteutta johonkin piuhasarjaan, täytynee hieman puhallella ilmalla ja ihmetellä.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mitenhän sneaker on sinun koneesi takaisinkutsun suhteen, onko käynyt...ilmeisesti ei? Noissa alkupään tehostimissa 2010-2011oli robleemia/valmistusvirhettä, ja valmistajan mukaan hengen vaara ja mönkijää ei saisi käyttää kunnes tehostin on korjattu/vaihdettu. Kaksikin eri takaisinkutsua tais olla tehostimen suhteen.....tuosta kun selaat hieman alaspäin:
http://www.canamoffroad.com/owner-cente ... formations
Meinaan vaan jos ei ole takaisinkutsussa käyny, jossa vika korjattu niin olisin aika vahvasti uudelleen jälleenmyyjään/maahantuojaan/valmistajaan yhteydessä, jotta saapi valmistusvirhe korjaantua valmistajan piikkiin.
http://www.canamoffroad.com/owner-cente ... formations
Meinaan vaan jos ei ole takaisinkutsussa käyny, jossa vika korjattu niin olisin aika vahvasti uudelleen jälleenmyyjään/maahantuojaan/valmistajaan yhteydessä, jotta saapi valmistusvirhe korjaantua valmistajan piikkiin.
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Käsittääkseni tuohon yksilöön ei ole tuota vaihdettu. Paikallinen valtuutettu myös kertoi tarkastaneensa sarjanumeron perusteella että takaisinkutsu ei koske omaani. Vaikkakin tuon sinun linkin perusteella voisi kuvitella että se koskee kaikkia 2010-2011, ainakin tarkistuksen osalta.
Pitäisköhän sitä vielä jostain kysästä...
Pitäisköhän sitä vielä jostain kysästä...
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voihan tuo takaisinkutsu tietysti koskea vain osaa mönkijöistä, jospa on vaikka sattunut huono/viallinen valmistuserä tehostimia, jotka on sitten kerinny mennä osaan mönkijöistä, mutta ei kaikkiin.....
...
Mutta kyllä tuo tosiaan ehkä kannattaapi kunnolla käydä läpitte ja soitella, josko menis valmistajan piikkiin, meinaan vaan että on näköjään tehostimella ''kivasti'' tuota hintaa

Mutta kyllä tuo tosiaan ehkä kannattaapi kunnolla käydä läpitte ja soitella, josko menis valmistajan piikkiin, meinaan vaan että on näköjään tehostimella ''kivasti'' tuota hintaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Missähän vika piilee, Startatessa virrat katoaa koko mönkiästä, mutta starttimoottori pyörii silti? Ja kun virtaa ei ole niin ei tule kipinääkään joten ei pysty startilla käynnistämään. Naru käynnistyksellä pelaa normaalisti ei katoa virrat.. Outlander 400 -05 siis kyseessä.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oisko akku vain antautunut, saattavat olla mönkkäreissä joskus hyvinkin lyhyt ikäisiä. Jännite notkahtaa startatessa liikaa.
Jospa lähestyisit tätä pulmaa yleismittarin kanssa, akun lepojännite tulisi olla siinä 12,8-9 voltin hujakoilla ja samalla sitten kun sohot sen mittarin kanssa niin hiero kone käyntiin ja mittaa nouseeko voltit minkä verran niin tulee laturikin samalla tarkottua.
edit: Niin ja tietysti kaikki kaapelit tarkistaa ettei oo löystyny, akulta ja startilta
Jos nuo on kunnossa niin saattaahan se startti lyödä maihin kun pyörii, silloin notkuu jänniteet varmasti vaikka mikä akku on kyseessä.
Jospa lähestyisit tätä pulmaa yleismittarin kanssa, akun lepojännite tulisi olla siinä 12,8-9 voltin hujakoilla ja samalla sitten kun sohot sen mittarin kanssa niin hiero kone käyntiin ja mittaa nouseeko voltit minkä verran niin tulee laturikin samalla tarkottua.
edit: Niin ja tietysti kaikki kaapelit tarkistaa ettei oo löystyny, akulta ja startilta
Jos nuo on kunnossa niin saattaahan se startti lyödä maihin kun pyörii, silloin notkuu jänniteet varmasti vaikka mikä akku on kyseessä.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mitkä johdot tuohon starttimoottorin napaan pitäis tulla? Virta ja Heräte? Yks maa johto jää sitte ilman paikkaa... Startti on käytetty irti ja siihen vaihdettu hiilet. Itse en ole starttia irroittanu niin ei tiedä mihin sen maajohdon pitäis tulla. Hiilien vaihdon jälkeen alkoi tosiaan pätkimään nuita virtoja aina kun starttaa epäilen että johdot jotenkin väärin sitte. Hiilet vaihdatettu ihan liikkeessä niin ei pitäisi olla väärin laitettu nekään. Jos jollain ois kuva tuosta starttimoottorista paikallaan ja johdot kiinni nii auttais asiaa.
edit: Akku kunnossa ja lataa normaalisti, Johdot kiinni akussa ja rungossa hyvin
edit: Akku kunnossa ja lataa normaalisti, Johdot kiinni akussa ja rungossa hyvin
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kuvaa nyt ei ole heittää, mutta 2008/-09 mallin korjaamokirjaa kun hetken tutkin niin jäi käsitys että startin runko on maa(eli -) ja startin rungossa olevaan napaan(pultti) tulee punainen (tai punamusta) + johdin ja täts it....Eli starttiin tulis vain yksi johto, tuo punainen +johdin, joka tulee solenoidilta.
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
En nyt canasta osaa sanoa varmaa tietoa mutta eihän yleisesti kömpijöissä tule kuin plussa startille, juuri niinkuin cotcot mainitsikin. Pollessa oli myös yksi maadoituksista laitettu startin pultin alle.
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Näinpä on, vain +kaapeli tulee startille. 500:ssa on ainakin johtosarjakin sillä tapaa ettei kaapeleita venyttämättä startille saa muita tulemaankaan.. paksu -kaapeli on moottorin rungossa, lähellä starttia.
Onpa net, peggar, liikkeenmiehet voineet sössiä sen hiilestyksen, sattuu tekevällekin tai sitten startti on muutoin rikki vaikka nyt ois hiilet kunnosakin. Kovasti jännitehäviöltä kuulostaa tuo ropleemi, maadoitus puutteellinen tahi oikomasulku.
Onpa net, peggar, liikkeenmiehet voineet sössiä sen hiilestyksen, sattuu tekevällekin tai sitten startti on muutoin rikki vaikka nyt ois hiilet kunnosakin. Kovasti jännitehäviöltä kuulostaa tuo ropleemi, maadoitus puutteellinen tahi oikomasulku.