Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Nemo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 25 Syys 2010 12:34
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500XT -11
Paikkakunta: Järvenpää / Lopen ympäristö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nemo »

Saattaa olla pilkunviilaamista, mutta tarviiko tehdä moottorin säätöihin muutoksia kun laittaa "thermoteccia" putken ympärille? Pakolämmöthän siinä hiukan muutttuu ja siten vaikuttaa jollain lailla myös seoksiin, mutta kait siellä sen verran pelivaraa on.

Kelkkapuolella tuosta ainakin varoiteltiin, että tarkasti säädetty kakstahtikone reagoi kyllä pakolämpöjen muutoksiin.
_______________________________
Kun ei nyt vaan sattuis mitään...
undis-73
6WD
Viestit: 528
Liittynyt: 18 Helmi 2007 12:47
Mönkijä:: Myyty...
Paikkakunta: Liedon ja Pöytyän välissä.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja undis-73 »

No mulla olis Thermotecciä hyllyssä mutten oo laittanut, kun on niin paljon paljon juttua liikkeellä että se syövyttää putken pilalle muutamassa vuodessa ja kaveri varoitteli kun oli harraste autoonsa laittanut ni oli joutunut tekemään uuden pakosarjan parin vuoden päästä, se tosin on ahdettu että siin on lämmöt paljon kovemmat ku mönkkärin putkessa, jos se siihen jotain vaikuttaa, en tiedä..
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Meikäläinen on käyttänyt osassa putkistoa lämpöeristettä, oli muutaman vuojen eikä merkkejä syöpymisestä rosterissa.
Nyt on koko putkisto peitetty thermotechillä vaimentajaan asti ja osassa pakosarjaa muovien lähellä on kaksi kerrosta.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
koa201
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 10 Syys 2009 11:15
Mönkijä:: 1000 Max XT-P
Paikkakunta: Vantaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja koa201 »

Mitä mieltä Poke on siihen kun minulla on ollu semmoinen mututuntuma ton thermotechin kanssa että se lämpö siirtyy ja ns "kertaantuu" sitten loppupäähän mentäessä jonka vuoksi en siihen ole vielä sekaantunut vaikka syytä olisikin varmaan ton lämpövoimalan kanssa. (ilmaboksien sulamiset yms foorumilla) Eli onko vaimentaja sit punaisena jos alkukäyrät ja yhdistämisen paketoi hyvin?
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Saattaahan siinä niinkin käyä, onhan tuolla alkuperäisessä pöntössä lämpöä valmiiksi jo aika paljon.
Toisaalta ei pakokaasu paljoa kerkeä jäähtyä tuolla matkalla, joten kysymys voi olla ihan teoreettisista eroista.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
M1k2
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Touko 2013 16:16
Mönkijä:: 2012 rene 1000xxc

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja M1k2 »

Elikkäs semmonen ongelma ilmennyt 2012 1000 renessä, että moottorinvikavalo palaa ja. Näytössä lukee chek engine ja heti perään tulee ilmoitus transmission signal ???? Vaihdenayttö seilailee eikä ilmeisesti tiedä että mikä vaihde on päällä ??? Moottori käy normaalisti mutta on jossain vikatilassa... Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan :) mahdollisesti jollakin ollut kaltaisia ropleemia ;S vika on satunnainen elikkä välillä ei mitään ongelmaa o-O ,mutta olisihan se ihan kiva saada kuntoon :) aina tommoset ilmotukset pistää miettimään että millon koko cana korsiii!
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Vaihdelaatikon kyljessä joku anturi löysällä, tarkista mikä niistä, varovainen kiristys auttaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
wrxmy05
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 18 Maalis 2006 12:05

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wrxmy05 »

Eli 500 rene alkaa röpeltämään/pätkimään todella pahasti yleensä noin 20min ajon jälkeen. Kaasua pumppaamalla pääsee juuri ja juuri eteennpäin. Bensansuodatin/tulpat (iridium) vaihdettu, ei anna mitään vika koodeja. Voiko puolat olla seuraava vaihtoehto? Antaisko puolista jotain vika koodeja, kuinka yleistä olisi vika puolissa? Alkaa ideat loppumaan, HELP!
tl can-am outlander 1000xt
undis-73
6WD
Viestit: 528
Liittynyt: 18 Helmi 2007 12:47
Mönkijä:: Myyty...
Paikkakunta: Liedon ja Pöytyän välissä.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja undis-73 »

Mulla on silleen fittumaisesti Renegaden mittaristosta osittain pikseleitä pimeänä ettei näe kunnolla mitään mitä siinä lukee ja hintaa uudella on varmaan niin paljon jumalattomasti ettei raaski sellaista ostaa mut olisko ehdotuksia mitä tehdä asialle vai onko vaan tekemättä mitään.
Kilometrit ja tunnit saa kuitenkin näkyviin merkkiliikkeessä kun lyö töpselin kiinni, mut jotenkin vaan harmittaa kun ei oo koneessa kaikki kunnossa, vanhan omistajan mukaan ei ole pessyt pesurilla "liian läheltä" eikä kuulemma ole saanut mitään iskuakaan. Pitääkö vaan aukaista ja katsoa kaikki läpi, liittimet olen avannut ja johdot katsottu ettei ole poikki tms.
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
undis-73
6WD
Viestit: 528
Liittynyt: 18 Helmi 2007 12:47
Mönkijä:: Myyty...
Paikkakunta: Liedon ja Pöytyän välissä.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja undis-73 »

Niin tai jos joku elektroniikka alan heebo haluais avata sen :D ja katsoa onko mitään tehtävissä mielellään jostain Turun suunnalta tai joku max. pari sataa kilsaa johonkin suuntaan.
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Yritin 500 renestä tuota korjailla mutta tuloksetta. Varmaan jotain kosketushäikkää siinä näytän ja piirilevyn välissä olevassa liuskassa. Jos joku saa ehtättyä niin huolin kyllä vinkkejä :D
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
JTL76
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Maalis 2010 19:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JTL76 »

wrxmy05 kirjoitti:Eli 500 rene alkaa röpeltämään/pätkimään todella pahasti yleensä noin 20min ajon jälkeen. Kaasua pumppaamalla pääsee juuri ja juuri eteennpäin. Bensansuodatin/tulpat (iridium) vaihdettu, ei anna mitään vika koodeja. Voiko puolat olla seuraava vaihtoehto? Antaisko puolista jotain vika koodeja, kuinka yleistä olisi vika puolissa? Alkaa ideat loppumaan, HELP!
koitappas ihan orkkis tulppia. Iridium ei kaikkiin sovi. Yamaha hajotti puolan irkuilla , huolto väitti johtuneen tulpista.
Kuulemma yleistä...
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pedari »

Saako 400 Outlanderiin ilmanputsarin paperisuodatinta tarvikkeena mistään vai onko ostettava alkuperäinen ja jos saa, onko käytännössä paljon muuta eroa kuin hinta (alkuperäinen yli 25€)?
wrxmy05
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 18 Maalis 2006 12:05

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wrxmy05 »

On kokeiltu tavallisia ja iridiumeja, ei mainittavaa eroa..
Viimeksi muokannut jukka81, 30 Touko 2013 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto
tl can-am outlander 1000xt
JTL76
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Maalis 2010 19:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JTL76 »

Otappa tulpanjohdot tarkistukseen , sieltä voi paljastua sulanut eriste tai vetäytynyt karva
Vastaa Viestiin