Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

En tiiä meneekö tässä jo vellit sekaisin kun alakaa vanhemmasta päästä jo unohtuun asiat, mutta muistanko oikein että noilla oireilla olis joissain tapauksissa ollut yhteyttä akun löystyneisiin kaapeleihin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Ja jos oikein epätoivoinen on niin tarkista pakosarjan pultit. 800 polle alkoi noin oireilemaan kun oli pakosarja löysällä, ei tosin tarkoita että cana tuota tekis :D
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
wrxmy05
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 18 Maalis 2006 12:05

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wrxmy05 »

vanhoista keskusteluista löysin juttua hapettuneista akkukaapeleista, tarkistettu ja rasvattu eikä auttanut..
tl can-am outlander 1000xt
JTL76
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Maalis 2010 19:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JTL76 »

Sitten , jos johdotus toimii , omassani oli samankaltaisia ongelmia ,
Eli sammuili välillä , ja ei vastannut kaasuun , vika löytyi akusta,
ei enää purkanut riittävästi virtaa vaikka täynnä latauksesta otettuna
olikin. Vielä lisäksi löytyi lähes irronnut lämp.anturin johto. Nyt pelaa , en tiedä kumpiko toimenpide auttoi
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Tässä jutussa ihmetyttää se ettei moottori mene vikasietotilaan, sen aikanahan saa itekkin otettua vikakoodin, ei enää myöhemmin.

Omassa vanhassa koneessa ei tarvinnut kuin tulppa pikkusen räkäs kovilla kierroksilla, niin punavalot syttyi.
Moottorin kun käytti sammuksissa, niin kaikki toimi normaalisti, mutta tiesi heti että tulpat meni nyt vaihtoon.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
JTL76
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Maalis 2010 19:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JTL76 »

Ei tullut noihinkaan ilmotusta , kone vain takkusi
wrxmy05
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 18 Maalis 2006 12:05

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wrxmy05 »

En ole itse asiassa tainnut tarkistaa vikakoodeja sillon kun "tilanne on päälllä", vaan sammuttanut laittteeen ensin. Mitään valoja ei kyllä ole ikinä syttynyt, low batt ainoastaan silloin tällöin..
tl can-am outlander 1000xt
Avatar
juu800
4WD
Viestit: 176
Liittynyt: 16 Helmi 2010 20:54
Paikkakunta: Ii

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juu800 »

Kannattaa käyttää polttoainetankista pumppu paketti pois ja puhdistaa paketissa oleva suodatin. Mulla oli suodattimessa sellaista mustaa siirappia. Mistä lie tullut ajan myötä. Paineilmaa ja huuhtelua niin puhdistuu. Canassa oli oireet tämmöiset että pienillä kieroksilla toimi ihan normaalisti ja sitten kun piti päästä luempaa niin alkoi booaamaa ja paukutti ilmanputsarissa. Eli ei saanu bensaa tarpeeksi. Ei mennyt vikasietotilaan eikä anna vikakoodia. Pumppu pitää ilmeisesti tarvittavan paineen mut se ei tuu perille saakka.
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sneaker »

sneaker kirjoitti:
sneaker kirjoitti:Ja taas check engine valo hohtaa punaisena :evil:

Parin tunnin polku reippailun jälkeen muutama kierros crossirataa ympäri ja "Check DPS"
Vikakoodiksi täälläkin aikasemmin esillä ollut p0637.
Onko tosiaan niin että en saa nollattua noita vikakoodeja ilman valtuutettua huoltoa?

Toivotaan että ei tule kallis remppa...
Jeps, eli koodien nollaus -> ei apua, toisen kerran -> valo hävis.
Tietyille 2010 valmistetuilla on kampanjan valmistajan puolesta, jossa ohjaustehostin vaihetaan. Valitettavasti omani ei kuulunut tähän ryhmään. :cry:

Uusi tehostin töineen on reilusti yli tuhannen euroa, joten nyt hieman jännittelee, että palaako vika.
Ohjaus ei puolla mihinkään ja nyt kun vikakoodi on pois, niin tuntuu toimivan muutenkin normaalisti.

Olisikohan päässyt kosteutta johonkin piuhasarjaan, täytynee hieman puhallella ilmalla ja ihmetellä.
:evil:

Ja jälleen samat homma, eli koodia p0637.
Onko tosiaan niin että joutuu kaivamaan kuvetta ja vaihtamaan uuden tehostimen...

Googlellä löytyy jotain tipsejä, että tehostimen johtosarjat kannattaa kierrättää toista kautta, jotta eivät ole liian lähellä tulpanjohtoja tjsp. Mutta kuulostaa hieman hakuammunnalta tähän minun ongelmaan, ja lisäksi tuo check engine valo ei tosta poistu ennen kuin käyn merkkihuollossa nollaamassa vikakoodit. Hieman hankaloittaa vianrajausta.
Welu
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Loka 2012 13:57

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Welu »

Terve,

Olen erittäin huono hakemaan näiltä forumeilta tietoa, mutta tämä kirjoittaminen sujuu vähän paremmin.
Outlanderissani ilmeni viimeisellä helteisellä lenkillä vikaa. Olin ajanut noin tunnin metsäteitä niin kone rupesi ajoittain hyytymään. Maantiellä pääsin noin 50kmh kun ajeli tasa kaasulla. Sitten kun kiihdytti, niin tuntui kuin bensan saanti olisi loppunut, eli hyytyi. Kuitenkin pääsin hyvin kotiin vaikka kone matkalla temppuili.
Mistä tässä oikein on kyse? Kertokaahan kokemuksistanne, niin osaan ratkaista probleeman.
Kone on ruisku 650
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Ongelma viittaa pensasuodattimeen.
Ylempänä juu800 kertoi myös että pa.pumpussa oleva esisuodatin saattaa tukkeutua. Kantsii vaihtaa se normisuodatin ensin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Kävin tänään hakemassa vuoden vanhan G2 Renegaden.
Kaveri kävi 10 minuuttia kokeilemassa ja sitten päästiinkin jo ihmettelemään vuotavaa öljyä:

Kuva

Hieman tuurilla onnistuin vielä saamaan 3kk siirtokilvet viikonlopulle tiukasta aikataulusta huolimatta, mutta nythän tää näyttää siltä että laite lepää tallissa... =D>
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Koitappa kirrata tuo öljynpaineanturi, näyttäs sitä vaativan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Tänään kerkesin hieman tutkimaan tarkemmin, ja näyttäisi että tuo tuoreöljy tulee tuolta lohkosta, hieman tuon pultin yläpuolelta...

Eli huoltoon.
antiikki
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 20 Heinä 2010 14:55
Mönkijä:: CanAm Outland800r max ltd 2009

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja antiikki »

Hei. mulla on 800 outti, vm-09. Kiihdytyksessä se käyttäytyy 8-kympin kohdalla kuin automaattiltk löisi seuraavan pykälän. Nykäsee hieman ja ääni muuttuu. Onneksi vauhti kasvaa edelleen. Otin varin kopan pois ja hihna näytti olevan ok, leveys oli n. 32,5 mm. Takaosa kopasta oli nihkeä; kuin jotain öljyn tapaista olisi tullut "huohotin" aukosta. Alkuperäisen hihnan osa# 280360. Hain varmuuden vuoksi uuden, osa# 715000302. Käykö ja kannattaako vaihtaa? Mitähän se "mönjä" voisi olla? En löytänyt ohjeita hihnan vaihtamiseksi. En arvannut alkaa kammeta sitä kakkospyörän yli. Savuja ei ole nyt tullut kuin joskus vuosi takaisin. Pelillä ajettu n. 10600 kilsaa. Kannattaako tehdä mitään vai pitäiskö vaihtaa muutakin kilkettä kuin remmi?
Olisin kuittauksista kiitollinen.
Antiikki
Vastaa Viestiin