Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
En tiiä meneekö tässä jo vellit sekaisin kun alakaa vanhemmasta päästä jo unohtuun asiat, mutta muistanko oikein että noilla oireilla olis joissain tapauksissa ollut yhteyttä akun löystyneisiin kaapeleihin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ja jos oikein epätoivoinen on niin tarkista pakosarjan pultit. 800 polle alkoi noin oireilemaan kun oli pakosarja löysällä, ei tosin tarkoita että cana tuota tekis 

Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
vanhoista keskusteluista löysin juttua hapettuneista akkukaapeleista, tarkistettu ja rasvattu eikä auttanut..
tl can-am outlander 1000xt
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sitten , jos johdotus toimii , omassani oli samankaltaisia ongelmia ,
Eli sammuili välillä , ja ei vastannut kaasuun , vika löytyi akusta,
ei enää purkanut riittävästi virtaa vaikka täynnä latauksesta otettuna
olikin. Vielä lisäksi löytyi lähes irronnut lämp.anturin johto. Nyt pelaa , en tiedä kumpiko toimenpide auttoi
Eli sammuili välillä , ja ei vastannut kaasuun , vika löytyi akusta,
ei enää purkanut riittävästi virtaa vaikka täynnä latauksesta otettuna
olikin. Vielä lisäksi löytyi lähes irronnut lämp.anturin johto. Nyt pelaa , en tiedä kumpiko toimenpide auttoi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tässä jutussa ihmetyttää se ettei moottori mene vikasietotilaan, sen aikanahan saa itekkin otettua vikakoodin, ei enää myöhemmin.
Omassa vanhassa koneessa ei tarvinnut kuin tulppa pikkusen räkäs kovilla kierroksilla, niin punavalot syttyi.
Moottorin kun käytti sammuksissa, niin kaikki toimi normaalisti, mutta tiesi heti että tulpat meni nyt vaihtoon.
Omassa vanhassa koneessa ei tarvinnut kuin tulppa pikkusen räkäs kovilla kierroksilla, niin punavalot syttyi.
Moottorin kun käytti sammuksissa, niin kaikki toimi normaalisti, mutta tiesi heti että tulpat meni nyt vaihtoon.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei tullut noihinkaan ilmotusta , kone vain takkusi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
En ole itse asiassa tainnut tarkistaa vikakoodeja sillon kun "tilanne on päälllä", vaan sammuttanut laittteeen ensin. Mitään valoja ei kyllä ole ikinä syttynyt, low batt ainoastaan silloin tällöin..
tl can-am outlander 1000xt
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kannattaa käyttää polttoainetankista pumppu paketti pois ja puhdistaa paketissa oleva suodatin. Mulla oli suodattimessa sellaista mustaa siirappia. Mistä lie tullut ajan myötä. Paineilmaa ja huuhtelua niin puhdistuu. Canassa oli oireet tämmöiset että pienillä kieroksilla toimi ihan normaalisti ja sitten kun piti päästä luempaa niin alkoi booaamaa ja paukutti ilmanputsarissa. Eli ei saanu bensaa tarpeeksi. Ei mennyt vikasietotilaan eikä anna vikakoodia. Pumppu pitää ilmeisesti tarvittavan paineen mut se ei tuu perille saakka.
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
sneaker kirjoitti:Jeps, eli koodien nollaus -> ei apua, toisen kerran -> valo hävis.sneaker kirjoitti:Ja taas check engine valo hohtaa punaisena
Parin tunnin polku reippailun jälkeen muutama kierros crossirataa ympäri ja "Check DPS"
Vikakoodiksi täälläkin aikasemmin esillä ollut p0637.
Onko tosiaan niin että en saa nollattua noita vikakoodeja ilman valtuutettua huoltoa?
Toivotaan että ei tule kallis remppa...
Tietyille 2010 valmistetuilla on kampanjan valmistajan puolesta, jossa ohjaustehostin vaihetaan. Valitettavasti omani ei kuulunut tähän ryhmään.![]()
Uusi tehostin töineen on reilusti yli tuhannen euroa, joten nyt hieman jännittelee, että palaako vika.
Ohjaus ei puolla mihinkään ja nyt kun vikakoodi on pois, niin tuntuu toimivan muutenkin normaalisti.
Olisikohan päässyt kosteutta johonkin piuhasarjaan, täytynee hieman puhallella ilmalla ja ihmetellä.

Ja jälleen samat homma, eli koodia p0637.
Onko tosiaan niin että joutuu kaivamaan kuvetta ja vaihtamaan uuden tehostimen...
Googlellä löytyy jotain tipsejä, että tehostimen johtosarjat kannattaa kierrättää toista kautta, jotta eivät ole liian lähellä tulpanjohtoja tjsp. Mutta kuulostaa hieman hakuammunnalta tähän minun ongelmaan, ja lisäksi tuo check engine valo ei tosta poistu ennen kuin käyn merkkihuollossa nollaamassa vikakoodit. Hieman hankaloittaa vianrajausta.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Terve,
Olen erittäin huono hakemaan näiltä forumeilta tietoa, mutta tämä kirjoittaminen sujuu vähän paremmin.
Outlanderissani ilmeni viimeisellä helteisellä lenkillä vikaa. Olin ajanut noin tunnin metsäteitä niin kone rupesi ajoittain hyytymään. Maantiellä pääsin noin 50kmh kun ajeli tasa kaasulla. Sitten kun kiihdytti, niin tuntui kuin bensan saanti olisi loppunut, eli hyytyi. Kuitenkin pääsin hyvin kotiin vaikka kone matkalla temppuili.
Mistä tässä oikein on kyse? Kertokaahan kokemuksistanne, niin osaan ratkaista probleeman.
Kone on ruisku 650
Olen erittäin huono hakemaan näiltä forumeilta tietoa, mutta tämä kirjoittaminen sujuu vähän paremmin.
Outlanderissani ilmeni viimeisellä helteisellä lenkillä vikaa. Olin ajanut noin tunnin metsäteitä niin kone rupesi ajoittain hyytymään. Maantiellä pääsin noin 50kmh kun ajeli tasa kaasulla. Sitten kun kiihdytti, niin tuntui kuin bensan saanti olisi loppunut, eli hyytyi. Kuitenkin pääsin hyvin kotiin vaikka kone matkalla temppuili.
Mistä tässä oikein on kyse? Kertokaahan kokemuksistanne, niin osaan ratkaista probleeman.
Kone on ruisku 650
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ongelma viittaa pensasuodattimeen.
Ylempänä juu800 kertoi myös että pa.pumpussa oleva esisuodatin saattaa tukkeutua. Kantsii vaihtaa se normisuodatin ensin.
Ylempänä juu800 kertoi myös että pa.pumpussa oleva esisuodatin saattaa tukkeutua. Kantsii vaihtaa se normisuodatin ensin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kävin tänään hakemassa vuoden vanhan G2 Renegaden.
Kaveri kävi 10 minuuttia kokeilemassa ja sitten päästiinkin jo ihmettelemään vuotavaa öljyä:

Hieman tuurilla onnistuin vielä saamaan 3kk siirtokilvet viikonlopulle tiukasta aikataulusta huolimatta, mutta nythän tää näyttää siltä että laite lepää tallissa...
Kaveri kävi 10 minuuttia kokeilemassa ja sitten päästiinkin jo ihmettelemään vuotavaa öljyä:

Hieman tuurilla onnistuin vielä saamaan 3kk siirtokilvet viikonlopulle tiukasta aikataulusta huolimatta, mutta nythän tää näyttää siltä että laite lepää tallissa...

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Koitappa kirrata tuo öljynpaineanturi, näyttäs sitä vaativan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tänään kerkesin hieman tutkimaan tarkemmin, ja näyttäisi että tuo tuoreöljy tulee tuolta lohkosta, hieman tuon pultin yläpuolelta...
Eli huoltoon.
Eli huoltoon.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hei. mulla on 800 outti, vm-09. Kiihdytyksessä se käyttäytyy 8-kympin kohdalla kuin automaattiltk löisi seuraavan pykälän. Nykäsee hieman ja ääni muuttuu. Onneksi vauhti kasvaa edelleen. Otin varin kopan pois ja hihna näytti olevan ok, leveys oli n. 32,5 mm. Takaosa kopasta oli nihkeä; kuin jotain öljyn tapaista olisi tullut "huohotin" aukosta. Alkuperäisen hihnan osa# 280360. Hain varmuuden vuoksi uuden, osa# 715000302. Käykö ja kannattaako vaihtaa? Mitähän se "mönjä" voisi olla? En löytänyt ohjeita hihnan vaihtamiseksi. En arvannut alkaa kammeta sitä kakkospyörän yli. Savuja ei ole nyt tullut kuin joskus vuosi takaisin. Pelillä ajettu n. 10600 kilsaa. Kannattaako tehdä mitään vai pitäiskö vaihtaa muutakin kilkettä kuin remmi?
Olisin kuittauksista kiitollinen.
Olisin kuittauksista kiitollinen.
Antiikki