Muovihäkki

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Rapsa85
6WD
Mönkijä:: Can-Am
Viesti:

Re: Muovihäkki

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Kuva
pinionipuolelle käypäset laakerit ostettuna paikallisesta laakeriliikkeestä häkkiremppaa varten.
Hold my beer..
serq
2WD

Viesti Kirjoittaja serq »

Moro. Tuli tuossa viikonloppuna ostettua polaris sm 800 -06. Huoltoja pitäisi heti tähän tehdä ja luultavasti tuo häkkikin vaihtaa, koska kun kytkee 2wd päälle ja alkaa sudittamaan niin lyö eturenkaatkin mukaan. Voisiko joku antaa pienet ohjeet häkin vaihtoon? Oletteko jälleenmyyjiltä tilanneet osat ja mitä tuo uusi muovihäkki maksaa? Sekä onko sen osanumero 3234377? Kiitos !
jami85
Tracks
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Mulla teki 400 sporttari sitä kans että jäi AWD päälle vaikka kytki 2WD. Häkki oli ehjä että mutta huollossa sanottiin että kannattaa pikkusen peruuttaa ku kytkee 2WD päälle ku kuulemma just vanhemmissa meinaa jäähä lukot päälle. Aloin aina vähän peruuttaan ku laitoin 2WD päälle ja ei ollu enää ongelmia sen kanssa.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
serq
2WD

Kiitos tiedosta. Minulla vain kun koeajelin mönkijää lauantaina, niin se teki näin kun laitoin kaksivedon päälle niin hetken aikaa pyöri pelkästään takasilla sudittaessa, sitten yhtäkkiä lyö nelivedon päälle. Eli luultavasti häkki menny ?
Jussi
6WD
Mönkijä:: JD XUV 855d

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Taitaa olla vähän niinkuin ominaisuus tuo että se kytkee itse tuon nelivedon jos suttailee kovasti 2wd päällä. Näin olen täällä lukenut.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
TVR
2WD

Viesti Kirjoittaja TVR »

Mulla tuota samaa vikaa että ei kytkeydy neliveto päälle heti.
Häkki vaihdettu eikä muuttunu miksikään.
Epäilen että olis jossakin johdossa katkos kun ohjaustankoa kääntelee nii menee sitten neliveto päälle, välillä kylläkin menee heti niinkuin pitääkin.
Eniten haittaa kun tekee lumitöitä jolloin joutuu jatkuvasti suuntaa vaihtamaan.
En ole viittiny teloja laittaa alle kun jos ei neliveto toimi jää kyllä kunnolla kiinni niillä.
serq
2WD

Joo mulla tosiaan sitä vikaa että kytkee nelivedon päälle kun ei pitäisi. Mutta varmaankin käytän tuon etuperän auki. Olisiko pientä ohjetta heittää miten homma tapahtuu? Ja mistä tuota häkkiä voisi kysellä, oletteko muuten laittaneet tuota alumiinista häkkiä?
TVR
2WD

Viesti Kirjoittaja TVR »

Ei siinä sen kummempaa kun kardaani irti etu-perästä ja vetarit vetäset ulos siitä murikasta, (mulla vetarit oli aika tiukassa pooristaan murikan sisällä) sit murikka irti rungosta ja pöydälle purkamaan sitä sitte.
Nettivaraosasta löyty orkkis häkki omaan kamppeeseen.
Viimeksi muokannut jukka81, 09 Helmi 2015 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto.
KpHr
4WD
Mönkijä:: Polle 500 HO -11

Viesti Kirjoittaja KpHr »

Ei se häkki tarvitse välttämättä rikki olla noilla oireilla. Kts. tuolta http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... start=1620 omakohtainen kokemus

-KpHr-
serq
2WD

Kiitokset! Joo öljyn vaihdoista en tiedä tarkalleen milloin edellinen omistaja on suorittanut. Täytyy varmaan loppuviikosta koittaa ottaa perä irti, aukaista ja kattoa missä kunnossa sisuskalut on.
letku2000
Noppeli

Viesti Kirjoittaja letku2000 »

Olisko vinkkejä palstaväellä etuperän sielunmaailmaan? Etuperän muovihäkki vaihdettu alumiiniseen, muovinen oli 18 osassa. Samalla vaihtui armature plate. Putsaus, demand drive plus öljyt propusta sisään. Ei pelitä siltikään. Neliveto kytkeytyy eteenpäin mentäessä huonosti, reversellä idioottinapilla huonommin. Takarenkaat pyörii kaikkea kierroksen ja kolmenkymmenen väliltä. Toisesta koneesta testattu toista mittaristoa jos vika olisi siinä, ei vaikutusta.

Sähköpuoleltako seuraavaksi alan tutkimaan vikaa? Koneena Polaris Sportsman 800 HO EFI (ADC) -08
Rapsa85
6WD
Mönkijä:: Can-Am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Mittaa perälle tuleva jännite. Itsellä oli rullien kohdat hieman kiillottunut, eikä saanu kunnolla kiinni.. oikea pyörä veti/eiveti :D hieman viilaa ja hiomapaperia, ni johan alko
Hold my beer..
JukkaRu
3WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaRu »

TVR kirjoitti:Mulla ei ole välystä kardaanin ja pinionin välisessä poorissa vaan se etuperästä tuleva akseli (pinioni) heiluu kädellä nykiessä kardaanista.
Johtuuko ton "häkin" pettämisestä?
Ei johdu häkin pettämisestä. Kuulostaa ennemminkin laakeri vialta.[/quote]
Juu, niinpä siellä oli laakerit sipulina!
Kaikki kolme pinionin laakeria hajalla http://www.tvracing.net/images/Kuva0052.jpg
Tuo neulalaakeri oli pullistunu toisesta päästä ja siitä liukulaakeri holkista ei ole jäljellä kun tuo "rikka" tossa rätin päällä http://www.tvracing.net/images/Kuva0055.jpg
NRO 8 umpyröidyt osat tulee kaikki yhdessä mukaanlukien se neulalaakeri n.150€.
NRO 16 laakeri saa erikseen n. 60€.
Liukulaakeri NRO 6 tulee perän kopan mukana ei erikseen n. 500€ http://parts.polarisind.com/images/ATV% ... 8SP500.gif
Mut nou panic sorvasuin liukulaakerin pronssista ja kuula ja neulalaakeri löyty paikallisesta laakeriliikkeestä .[/quote]

Tuohon saa sen pinion akselin liukulaakerin Virtasalmen Polaris huollosta irto tavarana.
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
Vastaa Viestiin