Mikä mönkijä työkäyttöön? Ja tyhmiä kysymyksiä..

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Re: Mikä mönkijä työkäyttöön?

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

No niin kauan ku valinnan tekee näitten merkkivehkeitten välillä niin ei voi kovin pahaa hutia tulla. Ja olen varauksetta sitä mieltä että paras TYÖmönkijä on Big Boss, 6 rengasta, 480kg massaa, 360kg kantava lava jne..
Mutta räppäilyhommissa (ts. normaalissa mönkijän "työssä" se ei sitte enää ookkaan ihan niin hauska vekotin..)
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Bj Andy
Tracks

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Tuo Pig Bossi oli itelläkin harkinnassa mutta tuo takanostolaitteen tarve puolsi kaksi akselista. Tosin tommoseen Bb:hän voisi pistää jo nosturinkin...

Ja taas jos tarve ilmenee niin kyllähän noita lisäakseleita syntyy tuohon Rincoonkin...
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Bj Andy kirjoitti:Tuo Pig Bossi oli itelläkin harkinnassa mutta tuo takanostolaitteen tarve puolsi kaksi akselista. Tosin tommoseen Bb:hän voisi pistää jo nosturinkin...

Ja taas jos tarve ilmenee niin kyllähän noita lisäakseleita syntyy tuohon Rincoonkin...
Meneehän se takanostolaite Big Bossiinki laittaa..

Minä itseasiassa vakavasti suunnittelin muutama vuosi sitten että laittasin Grizzlyyn kolmannen akselin. Se jäi sitten kun selvittelin osien hintoja, puhuttiin jo niin monesta tuhannesta eurosta että into katosi...
Toinen perä, vetoakselit, navat jne. Vedon ensimmäiseltä perältä toiselle olisin toteuttanut ihan ketjuvälitteisellä väliakselilla jonka olisin asemoinut perien yläpuolelle..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
pusikkoon
Tracks
Mönkijä:: 2012 Foreman

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

nesto kirjoitti:Yllättäen tullut kahden kauppa, honda vs polaris.. Katsotaan nyt mihin päädyn :wink:
Kiitettävästi ainakin tullut vastauksia ja mielipiteitä. Vaikka ei sitä vehjettä muiden mielipiteiden perusteella osteta!
Täällä nyt vaan Honda ja Pollekuskit on pitänyt muita enemmän ääntä. Kuten sanottu kaikilla hommat onnistuu. Eroja kuitenkin kaikkien onneksi on, niin paperilla kuin käytännössäkin. Lopulta valinta riippuu siitä minkälaisia ominaisuuksia pitää itse tärkeinä. Honda ja Polle ovat monessa suhteessa eri ääripäistä (massa, käsiteltävyys jne.). Itse pidän ketteryyttä ja käsiteltävyyttä työhommissa erittäin tärkeinä asioina. Ne ovat itselle niitä tekijöitä, jotka ylipäätään puoltaa mönkijän valintaa näihin hommiin.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
tinke77
6WD
Mönkijä:: Can am 450 pro t3

Viesti Kirjoittaja tinke77 »

Valintahan on helppo, kun kerran polariksella tehdään kaikki hondalla tekemättä jääneet hommat.
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
-P-
6WD
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO

Viesti Kirjoittaja -P- »

:D
Melko vahvasti uskon, ettei ois pikkuHondassa riitänyt massa liikauttaa niitä kuormia, mutta ei sitä kai ookkaan tarkoitettu varsinaisesti raskaimpaan työhön. Foreman lienee siihen tarkoitukseen sopivin. Mutta niinkuin sanoin, kaikilla saa hommat tehtyä, ei oo merkistä kiinni.

Jos Honda sais sen lukon laitettua eteen, niin ei tarviis haukkua yhtään :lol:
-P-
tinke77 kirjoitti:Valintahan on helppo, kun kerran polariksella tehdään kaikki hondalla tekemättä jääneet hommat.
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
gamo500
Tracks
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

En kehu, mutta hyvä on ollu. Enkä kadu.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Roplaaja
Noppeli
Mönkijä:: KingQuad500

Viesti Kirjoittaja Roplaaja »

Suzukissa pelaa ainakin vaihteet erinomaisesti olit sitten mäessä parkissa tai tasamaalla. Aina menee pykälä silmään ilman irvistelyä.
gamo500
Tracks
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Kuin myös. =D>
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
atsi
2WD
Mönkijä:: honta foreman 500fe

Viesti Kirjoittaja atsi »

ite oon kyllä tykänny jäykkäperä nappivaihde hondasta ja sitä on helppo kehua ku ei oikeen muista oo kokemusta. :) pari kertaa oon koittanu polarista ja se ei tuntunu oikein hyvältä, mutta sitte taas jos itellä ois joku muu merkki nii honda vois tuntua oudolta. Eli minä oon sitä mieltä että oli se kone mikä vaan näistä yleisimmistä merkeistä, nii sillä varmasti hommat hoitaa kuha oppii tuntemaan oman koneen.
Eesti
Noppeli
Mönkijä:: Brute Force

Viesti Kirjoittaja Eesti »

Kawasakia ei kannata myöskään unohtaa, vaikka onkin vähemmän markkinoitu Suomessa. Itsellä KVF750 (käytettynä) lähinnä juuri työkäytössä ja mulla ainakin toiminut hienosti. Lisänä tietysti sekin pointti, ettei tuota voimaa ole koskaan liikaa, tulee "huba"-efekti paremmin mukaan. Kumminkin noilla joskus vähän leikitäänkin.....

Moottorijarru löytyy ja mun mielestä oikein kätevä etuperän lukitussysteemi, suosittelen. Vaihteet menee näppärästi sisään ja onhan toi jenkeissä aikas suosittu vehje. Onhan se vissiin joitain vertailujakin voittanut (tai ainakin ollut kärkipäässä)....
Toisaalta, mulla ei muista mönkijöistä paljonkaan kokemuksia, niin omaani siis kehun.....
eda
6WD

Viesti Kirjoittaja eda »

nesto kirjoitti:
Työkuvaan kuuluisi pihan auraus, pihatietä n. 100m ja pihaakin aivan kiitettävästi. Ei oikein enää kiinnosta kolan kanssa työnnellä.. ](*,)
Puunajoa metsästä, pienimuotoista maanajoa yms yms.
Kokemuksia yms neuvoja otetaan vastaan?
Kaikki nelivedot käyvät noihin puuhiin. Olennaisia tekijöitä hankinnassa ovat hinta, myyjän asenne ja paikalliset huoltopalvelut, jos niitä aikoo käyttää. HInnassa pitää ottaa huomioon tarvittava varustelu. Pitempää kokemusta on Polariksesta ja Hondasta, ja niistä Polaris on ollut tavallisessa työkäytössä parempi. Parempi neliveto, vetokyky sekä käytettävyys talvipimeän lumipyryissä. Bensaa Polaris kuluttaa vähän enemmän, mutta ei 500-kuutioisena kohtuuttomasti.

Hondan nappivaihteet eivät olleet kotonaan talvella ja sekoilivat, vaikka niitä helkutin sensoreitakin vaihdeltiin. Voi olla, että Honda on sittemmin poistanut ongelman aktiivisen tuotekehityksensä ansiosta. Jäykkä perä syö maavaraa, mutta silläkin pärjää. Isompia eli kalliimpia renkaita jäykkäperäisiin näköjään vaihdellaan.
pusikkoon
Tracks

Jos ruotsinkieli taipuu niin ao. linkissä on vähän taustoja Hondan työmönkijöiden massassasta poikkeaville ratkaisuille. Niiden merkitys työkäytössä on helppo allekirjoittaa.

http://hondamc.se/homc/templates/Page____12474.aspx
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
eda
6WD

Viesti Kirjoittaja eda »

Sen verran jukuripää suomalainen olen, että uskon enemmän omia kokemuksiani kuin ruotsalaista mainosta.
pusikkoon
Tracks

eda kirjoitti:Sen verran jukuripää suomalainen olen, että uskon enemmän omia kokemuksiani kuin ruotsalaista mainosta.
Mainosta ja mainosta. Monelle Hondakuskille itsestään selvää ja käytännön työkäytössä koettua faktaa tiivistettynä tietopakettina. Linkki oli tarkoitettu lähinnä niille, jotka ehkä vielä pähkäilevat hankintansa kanssa ja haluavat tietoa erilaisista ratkaisuista. Selittää mielestäni hyvin taustoja sille miksi Honda poikkeaa monessa suhteessa esimerkiksi juuri Pollesta.
Vastaa Viestiin