Suzuki LTR 450

Keskustelua Suzuki mönkijöistä
rescue73
6WD
Viestit: 423
Liittynyt: 03 Helmi 2006 21:50
Paikkakunta: Kokkola

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja rescue73 »

fister kirjoitti:Itse tilasin HotCamsin veivin ja siinä yläpää on neulalaakerilla.
katoppas,olet siis jo saanut ton sekä omin silmin nähnyt/käpistellyt tuota?
>mistäs tilasit?
Keltaiset: noppeli 450, RM-Z 250 ja RM85L, porkkanasorvaamosta SX65, GasGas 280TXT
fister
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Syys 2007 11:51

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja fister »

Ebayn kautta ja firma oli atvunlimited. Aika heavyn oloinen oli, toivoa voi että kestäis. Sain tosin koneen nippuun ja kas kummaa 1km jälkeen leipas nokat kiinni!
Syynkin jo selvitin, eli oli moskaa sylinterin alapääntiivisteessä. Aivan älyttömän pienet reiät nokkien voiteluun. Suunnittelin jo reikien suurentamista? Kellään tietoa voisko noita hiukan suurentaa?? Huomenna taas kansi koneistamolle, rupeaa jo hiukan tympimään tämä ainainen epäonni :twisted:
B-Squad
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Huhti 2009 22:13
Mönkijä:: Suzuki Lt-r 450

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja B-Squad »

Ai perskele, kun on huonoa säkää. Kannessa on muuten kuusiokolo pultti jonka voi ottaa irti ja mitata öljynpaineet. Itse en noiden ohjeiden mukaan
alkanut vehjettä lämmitteleen, silloin kun oli rojut leveellään vaan tarkastin vaan pikasesti että öljy nousee kanteen asti ja painettakin tulee kunnolla.
http://img504.imageshack.us/img504/192/oilpressusre.jpg
fister
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Syys 2007 11:51

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja fister »

Kone nipussa ja yllätys yllätys, se toimii =D> Koneistaja sai kannen kuntoon hoonamalla nokkalinjat ja kiilloittamalla nokkien liukupinnat. Tietoa paljonko oisi hyvä ajaa sisään?
kadet89
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Kesä 2007 23:23

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja kadet89 »

Terveisä täältä kämmimaasta. ](*,)
Tuli sitten kerpele väännettyä jengat tosta öljysäiliön tyhjennys ropusta PRKL ](*,)
Kuinkas paljon sitä nyt tarvii purkaa että sen säiliön saa irti...? :Hangman:
vaskin
4WD
Viestit: 220
Liittynyt: 10 Touko 2007 18:51
Paikkakunta: Loppi

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja vaskin »

kadet89 kirjoitti:Terveisä täältä kämmimaasta. ](*,)
Tuli sitten kerpele väännettyä jengat tosta öljysäiliön tyhjennys ropusta PRKL ](*,)
Kuinkas paljon sitä nyt tarvii purkaa että sen säiliön saa irti...? :Hangman:
Tästä on kokemusta :) Ostin oman laitteen 40h ajettuna ja siihen sitten ekat öljynvaihdot kun suoritin niin huomasin että edellinen omistaja oli jengat sitten korkannut. No öljysäiliö pois ja laitatutin siihen helicoilin. Nyt on parempi ku alkuperänen :D

Mitä piti purkaa:

- Katteeti irti (ainakin etupää)
- tankki irti
- öljyn paisuntasäiliö irti
- flektistä kiinnikkeet irti ni saa helpommin öljysäiliön pois
- öljysäiliöstä kiinnikkeet irti ja sitten nostaa sen kädellä tankin suunnasta eli ylhäältä.

Täältä löytyy muutama kuva ku ite purkasin, mutta eipä niistä nyt hirveen tarkasti näy mitä pois on otettu: http://vaskin.kuvat.fi/kuvat/Suzuki+LT-R+450/Purettu/

Sitten ku saat takas sen öljysäiliön missä on helicoili ni kannattaa putsata se huolella sisäpuolelta ja kaikki letkut mitä jää irti kannattaa suojata, ettei mee mitään ylimäärästä koneeseen.

Ps. oikee kiristysmomentti tais olla n. 10Nm.
Polaris 500 H.O. TL + 3 lasten mönkkäriä
EX - Suzuki LT-R 450
fister
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Syys 2007 11:51

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja fister »

Muistaakseni ei tartte irroittaa kuin akun kotelo ja jotain pientä. Helppo homma!
vaskin
4WD
Viestit: 220
Liittynyt: 10 Touko 2007 18:51
Paikkakunta: Loppi

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja vaskin »

fister kirjoitti:Muistaakseni ei tartte irroittaa kuin akun kotelo ja jotain pientä. Helppo homma!
Jos sillä lähtee ni tulipahan tehtyä turhaa työtä :D No aina ei voi onnistua. Tosta mun listasta meinaan unohtu vielä toi akkukotelon irrotus. Tosin sehän oli helppo.
Polaris 500 H.O. TL + 3 lasten mönkkäriä
EX - Suzuki LT-R 450
Avatar
No Fear
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 03 Helmi 2008 15:34
Mönkijä:: Suzuki Lt-r 450 -08

Re: Suzuki LTR 450 renkulat

Viesti Kirjoittaja No Fear »

Onko kukaan ostanu noille 8" orkkis takavanteille katukumeja ja mitä kokoa suosittelisitte, näkyy olevan hyvin vähän tarjolla?. Pitäis renkaan ympärysmitan olla suht lähellä alkuperäistä.
Jamo2001
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Joulu 2008 21:21

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja Jamo2001 »

Suzuki LTR-450:een tehty nyt kansiremontti ja kone uudestaan kasassa.

Nyt kuitenkin kun alkaa starttaamaan niin n.10sek strattauksen jälkeen pamahtaa mielettömän lujaa pakoputkessa, mutta muuten ei lupaa.
Jakomerkit ovat kohdallaan, magneetto ym ovat uudelleen kasattu samoin kuin ennen, bensaletkut ovat alkuperäisen moisesti.

Tulppaa minulla ei ollut varastossa ja muuta en kertakaikkisesti keksi, kuin sen vikaantuminen. (näyttää melko huonolta, mutta kipinääkään en enää näin illasta jaksanut varmistaa)

Ruiskusuuttimen taakse tulee myös bensanpaine.

Eihän jakomerkit voi olla kierrosta pielessä? Uskoisin että kipinä tulee myös poisto tahdilla...

Huomenna olen hiukan taas viisaampi.

Olisi tietysti kiva,jos jollain olisi jotain hyviä vinkkejä miten tarkistelua kannttaa alkaa tekemään.

Kiitos jo etukäteen
junssi
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 16 Kesä 2008 21:47
Mönkijä:: KTM 450 SX/KTM 525 XC
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja junssi »

Laita vaan ne merkit kohalleen. :|
Vaikka olis kuinka ison talon isäntä jos ei ole rahhoo niin ei ole rahhoo
rescue73
6WD
Viestit: 423
Liittynyt: 03 Helmi 2006 21:50
Paikkakunta: Kokkola

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja rescue73 »

junssi kirjoitti:Laita vaan ne merkit kohalleen. :|
ja niitähän on yht.5kpl joista yks vauhtipyörässä,muistaakseni 15 tappiaketjussa imu- ja pakonokan merkkien välissä :D (viisasteltiinko jo tarpeeksi :mrgreen: )
Keltaiset: noppeli 450, RM-Z 250 ja RM85L, porkkanasorvaamosta SX65, GasGas 280TXT
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

Tuossa yläpään kuva ja kohdistus.

Kuva
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Jamo2001
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Joulu 2008 21:21

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja Jamo2001 »

Jako on vielä varmistettu ja tulppa vaihdettu,mutta samalla tavalla oireilee, eli pamahtaa putkeen n.10sek starttauksen jälkeen.

Nyt alan epäillä CDI boxin vaurioitumista purkuvaiheessa.
Otin magneeton kopan irti ja + (plussa) kaapelissa oli pienehkö vaurio suojakuoressa. Luonnollisesti se irti ollut magneeton koppa hipaisi siinä johdossa olevaa eristämätöntä kohtaa sillä seurauksella että näin pientä kipinöintiä. Maadoitus ei ollut enää kopassa kiinni, mutta magneetolta lähtevät liittimet oli kiinnitettynä. Jonkinverran sähköä ymmärtävänä virtapiiri on kulkenut joko staattorin käämien tai sytyksen lukijan kautta CDI boxiin ja sieltä maihin.

Onko jollain mittaus arvoja kyseisiin komponentteihin.

Myös käytettyä ltr:n CDI boxia voi kaapitella.

Hyviä vihjeitä voi laittaa tähän ketjuun.

Edit: Niin tulppa lyö kipinää, mutta "silmämääräisesti liian harvoin".
kadet89
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Kesä 2007 23:23

Re: Suzuki LTR 450

Viesti Kirjoittaja kadet89 »

vaskin kirjoitti:
fister kirjoitti:Muistaakseni ei tartte irroittaa kuin akun kotelo ja jotain pientä. Helppo homma!
Jos sillä lähtee ni tulipahan tehtyä turhaa työtä :D No aina ei voi onnistua. Tosta mun listasta meinaan unohtu vielä toi akkukotelon irrotus. Tosin sehän oli helppo.
Kiitoksia neuvoista, ei tosiaan tarvinnu kuin toi akkukotelo ottaa irti ja moottorin edestä yksi tuki pois että säiliö mahtui kääntymään kolostansa ulos. Noi öljyletkut tosin oli peestä ottaa irti...
Mutta juu uuret kierteet väännety ja säiliö odottaa asennusta paikoillensa.
Onneks nyt on olla sateisia päiviä että on talon maaluut saanu jäädä pienemmälle ja on voinut rauhassa huoltaa vehkeitä.
V..tuttaa vaan kun kamppeet seisoo tyhjänpanttina tallissa... [-(
Vastaa Viestiin