Kannattaahan tuo tutkia, helppo homma.
Kaasutin irti ja ylösalaisin käteen, be letkun nippaan letku kiinni ja jokin käsikäyttöinen pumppu jossa mieluusti mittari.
itse käytän tällaista duunissa
Pumppaa painetta noin 0,5 - 0,8 ja katso laskeeko paine, jos laskee niin vuotaa jostain.
Toista testi muutaman kerran kääntämällä kaasutin oikeinpäin nopealla ranneliikkeellä, kuulet suhauksen pun paine vapautuu.
Muunlaisiakin pumppuja voi käyttää mutta paineen kanssa ei kannata liioitella.
Mahdollisesti neulaventtiili, neulaventtiilin karan ja kaasuttimen väli (monesti tiivistyy pienellä o-renkaalla) tai sitten jos be kanava menee kohokupin tiivistepinnan kautta kulkevaa kanavaa niin kupin tiiviste saattaa vuotaa.
Avaa kuppi ja pidä kaasutinta ylösalaisin ja toista testi, mahdollisesti huomaat mistä välistä vuotaa.
Aikoinaan on muutama neulaventtiili tullut vaihdettua juuri tuon vuotamisen takia.
You tubesta löytyy monta videota, hakee vain "carburettor needle valve pressure test"