Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei akku huono ole, mutta lukaiseppas vinssin käsikirjasta paljonko se hörppää virtaa käydessään.
Otolla kyllä vastiksia on ollut kuten kangasniemelläkin..." Ikävästi vain sattui kun X rene hörppäs hiukan ojavettä ja hukkasi hieman liikaa viirtaa...Yksi kone ja yksi mies pois vahvuudesta."
Otolla kyllä vastiksia on ollut kuten kangasniemelläkin..." Ikävästi vain sattui kun X rene hörppäs hiukan ojavettä ja hukkasi hieman liikaa viirtaa...Yksi kone ja yksi mies pois vahvuudesta."
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- rane
- 6WD
- Viestit: 809
- Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
- Mönkijä:: Can-Am 800 XT
- Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olin tossa yhteydessä Totaltek:iin ja kyselin samalla tosta asiasta.Olivat ihmeissään kun heille ei ole tullut mitään infoa asiasta.PG kirjoitti:Ei suoranaisesti Canassa vikaa, pullahti WP:n ohjausiskari silmästä pois (messinkirinkula), pitääpä tutkia kun pikkujouluista selvitty. Meinas tulla happipaikka kun vasemmalle ei kääntynykkään...
Käskivät ottaa yhteyttä,sillä he mielellään korjaavat asian takuuseen ja ovat mielissään ,jos heille kertoo ongelmista.
Yleensäkin kannattaa ottaa yhteyttä laitteen edustajaan ongelmatapauksissa,koska niissä on takuu ja valmistaja osaa korjata ilmenneet viat.
Uudenmaan Mönkijät Ry
-
- 3WD
- Viestit: 71
- Liittynyt: 08 Kesä 2004 18:25
- Paikkakunta: VANTAA/SONKAJÄRVI CAN-AM RENEGADE 500
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla kanssa ongelmia renen virtojen kanssa tuolla kangasniemellä. Kaikki vikailmoitukset siellä näytössä vilahtelivat kunnes virta loppui sitten tyystin.Lisäksi joku sulake oli tullut tiensä päähän. Hinaamalla pois metsästä. Vinssattiin vain aamusta ja ajelin ilman valoja mutta silti virtaa ei tuntunut oikein riittävän.Latauksen jälkeen toimi kuitenkin normaalisti. Edelliseen 400 outtiin vaihdettiin akku takuuseen ja muistelisin että se olisi olllut ampeeri määrältään isompi kuin se vakio vai muistanko väärin? Noihin etuvaloihin pitäis päivittää jotain vähempi virtaa hukkaavaa. Aika isot noi 55w HB3?
Oisko ehdotuksia helppoon päivitykseen valoista tinkimättä?
Oisko ehdotuksia helppoon päivitykseen valoista tinkimättä?
- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ennen kun akkuja vaihdatte niin mitatkaa latausjännitteet akusta sekä säätimeltä, tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.
Kylätason mönkijäkuski
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
(Latauksen jälkeen toimi kuitenkin normaalisti) lainaus
Vakavasti kilpailuissa toimineet kaverit rakensivat tupla-akku systeemin. Ei voi jäädä yhden akun varaan, jää pisteet metsään muuten.
Tupla-akut ja ctec tms. tauolla. Jos vinssataan, niin varmistetaan virran riitto vinssille myös jatkossa.
Ja tietenkin varmistetaan että laite lataa normaalisti, kuten Koheltaja sanoo.
Vakavasti kilpailuissa toimineet kaverit rakensivat tupla-akku systeemin. Ei voi jäädä yhden akun varaan, jää pisteet metsään muuten.
Tupla-akut ja ctec tms. tauolla. Jos vinssataan, niin varmistetaan virran riitto vinssille myös jatkossa.
Ja tietenkin varmistetaan että laite lataa normaalisti, kuten Koheltaja sanoo.
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
-
- 6WD
- Viestit: 815
- Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
- Mönkijä:: xmr 650
- Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
no mehän väkerrettiin renessä nyt hyytelö akku kokoluokka noin 40-50 ämpäriä tehot varmaan 100 kutos diesel pyörii hyvin pari tuntia väkerrystä ja hitsausta loppupelissä oikeastaan helppo homma. valot on kirkkaammat mutta kun vinssaa laitetta betonilattialla virranvähyyttä se silti herjaa vaikka virtaa kyllä on.Viksma kirjoitti:Tyhjäkäynnillä ei juuri lataile ja akku on säälittävän pieni, jotain 15ah.
Pitäisi väkerrellä isompi teline, mahtuisi kyllä, ja laittaa joku 40ah vartalainen sinne.
http://www.automaalaamolehtonen.fi http://www.youtube.com/user/harjakatto
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oisko syytä investoida vielä tuohon BRP:n vinssidiodiin, saattaisi herjatkin loppua. 

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- timpuri83
- 4WD
- Viestit: 248
- Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko muut huomannu, että olis ainakin Outlanderissa jarruvalon syttyminen työn takana? Eli pitää painaa tosi voimakkaasti kahvasta, ennenkun jarruvalo syttyy. Olis jonkinverran turvallisempaa, jos syttyis heti kun kahvasta vähänkään painetaan. Monesti jarrutukset on sen verran kevyitä ettei valo kerkeä palaa ollenkaan. Voiko tuota jarruvaloanturin herkkyyttä mitenkään säätää? Ite anturihan on siellä pääsylinterissä(?) rungon päällä alhaalla edessä.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joskus aikoinaan havaittu sama homma, itteä se ei häiritse kun käytän lähes poikkeuksetta jalkajarrua apuna niin saa takapään paremmin mukaan hillittemään vauhtia 

Kylätason mönkijäkuski
-
- 6WD
- Viestit: 815
- Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
- Mönkijä:: xmr 650
- Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
tilattu jo aiemmin, ootellaan.poke kirjoitti:Oisko syytä investoida vielä tuohon BRP:n vinssidiodiin, saattaisi herjatkin loppua.
http://www.automaalaamolehtonen.fi http://www.youtube.com/user/harjakatto
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kerropas seuraavaan huoltoon viedessäsi asiasta. On noita jarruvalokatkaisimia muutamia vaihdettu takuuseen, ja oireet passaisivat , nimittäin ensin syttyy vain kovaa painaessa ja sitten ei enää syty vaikka painaisi hikihelmi otalla.timpuri83 kirjoitti:Onko muut huomannu, että olis ainakin Outlanderissa jarruvalon syttyminen työn takana? Eli pitää painaa tosi voimakkaasti kahvasta, ennenkun jarruvalo syttyy. Olis jonkinverran turvallisempaa, jos syttyis heti kun kahvasta vähänkään painetaan. Monesti jarrutukset on sen verran kevyitä ettei valo kerkeä palaa ollenkaan. Voiko tuota jarruvaloanturin herkkyyttä mitenkään säätää? Ite anturihan on siellä pääsylinterissä(?) rungon päällä alhaalla edessä.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Omassa outissa samaa "vikaa", että jarruvalo palaa vain kovaa kahvasta puristaessa.
Muita vikoja mitä on ehtinyt tulla 10/08 ikäisessä canasessa. Huollossa laittoivat liian vähän öljyä koneeseen, takavalonpoltin rikki, kaasuvivun lämmitin hajonnut. Lisäksi selkeä tehottomuus vaivasi aluksi, mutta tehoja löytyi lisää kun koneella oli ajettu n. 700 km. Tehoero oli huomattava, aiemmin max 95km/h ja nyt 109km/h vaatii tosin, että pata on kunnolla lämmennyt.
Muita vikoja mitä on ehtinyt tulla 10/08 ikäisessä canasessa. Huollossa laittoivat liian vähän öljyä koneeseen, takavalonpoltin rikki, kaasuvivun lämmitin hajonnut. Lisäksi selkeä tehottomuus vaivasi aluksi, mutta tehoja löytyi lisää kun koneella oli ajettu n. 700 km. Tehoero oli huomattava, aiemmin max 95km/h ja nyt 109km/h vaatii tosin, että pata on kunnolla lämmennyt.
-
- 6WD
- Viestit: 315
- Liittynyt: 29 Huhti 2005 17:38
- Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nimimerkillä samaa vaivaa kysyy: Antaako tuo sama anturi tiedon kun starttaa vaihde päällä ja pitää painaa jarrua?ATC kirjoitti: Kerropas seuraavaan huoltoon viedessäsi asiasta. On noita jarruvalokatkaisimia muutamia vaihdettu takuuseen, ja oireet passaisivat , nimittäin ensin syttyy vain kovaa painaessa ja sitten ei enää syty vaikka painaisi hikihelmi otalla.
- timpuri83
- 4WD
- Viestit: 248
- Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sieltä sen tiedon on tultava. Muita antureita ei jarrujärjestelmästä löydy.methocel kirjoitti:Nimimerkillä samaa vaivaa kysyy: Antaako tuo sama anturi tiedon kun starttaa vaihde päällä ja pitää painaa jarrua?
Itsellä tuo vaiva on ollut sama uudesta asti, eikä ole muuttunut huonommaksi ajan saatossa. Eli anturi on ehjä. Samaa epäherkkyyttä muissakin outlandereissa.
Tulipa mitattua anturin resistanssi jarrua painettaessa. Anturi on analoginen, eli resistanssi muuttuu portaattomasti jarrua painettaessa eri voimalla. Skaala tosin on aika kapealla alueella. Resistanssin muutosta ei ollut havaittavissa, kun painaa vähän jarrua. Mittaukset tosin tein anturin piuhat kytkettyinä, joten mittaustulokset ei ole eksakteja. Piuhat oli kiinni kertakäyttösellä klemmarilla, niin en raaskinu tuhota sitä
